VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
23 september 2024
23 sep 2024

Persbericht: Enerverende Hellendoorn Rally voor VDZ Racing maar wel beide auto’s aan de finish!

Afgelopen vrijdag en zaterdag stond VDZ Racing, met Roel van der Zanden en Gijs Boom in de Toyota Yaris GR en de BMW 130i van Jörgen Sprong en Paul Palthe aan de start van de Eurol Hellendoorn Rally. Na de nodige uitdagingen in de vorm van niet alleen de klassementsproeven, maar ook de nodige neutralisaties stonden beide auto’s zaterdagavond aan de finish, de potente Yaris op plek 36 en 2e Yaris, de BMW op de 48e plaats en de 1e plaats in de 130i Challenge! Heel rallyminnend Nederland leek afgelopen weekend genoten te hebben van een verder fantastische editie van de Eurol Hellendoorn Rally, die uiteindelijk in zijn 3e poging gewonnen werd door Jos Verstappen met zijn navigator Renaud Jamoul in de Skoda Fabia RS Rally2.

Donderdagavond en vrijdag overdag was er de gelegenheid om de klassementsproeven te verkennen en de pacenotes te maken, die op de uitdagende klassementsproeven van de Hellendoorn Rally uiteraard extra belangrijk zijn. De proeven lagen er goed bij, en met de weersverwachtingen die zowat alleen maar mooi weer voorspelden, leek het erop dat het eindelijk tijd was voor een tweedaagse rally zonder regen danwel wolkbreuken. Het publiek bleek er ook veel zin in te hebben, uiteraard aangemoedigd door de aanwezigheid van Jos Verstappen. Zo werd de wedstrijd gestart op vrijdagavond, met de klassementsproeven Daarle, Mageleresch en Hallerhoek tweemaal op het programma met 1 service tussendoor. De resultaten van Roel en Gijs deden hun startnummer 41 eer aan door continue rond die positie te finishen, met enkele uitschieters naar boven en 1 klein foutje op KP5. De Yaris GR werd op een voorlopige 38e plaats in Parc Fermé gezet, de BMW op plaats 58.

Op zaterdag werd de strijd hervat. Op het programma in de eerste 2 boucles stonden de KP’s Notter en Hellendoorn, waarvan met name de laatste altijd een scherprechter in de wedstrijd is. Dat bleek ook deze keer weer, waardoor het merendeel de proef neutraal moest rijden en koers werd gezet naar het serviceterrein. Op dat moment verloren Roel en Gijs ook definitief de aansluiting met Eduard Eertink en Chris Waardenburg, die nog wel een tijd neer konden zetten. Na de tweede keer Notter werd opnieuw koers gezet richting Hellendoorn, echter daar aangekomen bleek de proef ook weer neutraal verreden zal worden. Vanaf toen was de chaos compleet. Waar normaal gesproken de zgn. regroup wordt gebruikt om dit soort situaties op te lossen, was het vanuit organisatorisch punt ook van belang om de wedstrijd vooraan gewoon door te laten gaan. Zo kan het dus gebeuren dat de top alles gereden heeft, en verderop -danwel achteraan in het veld- de nodige KP’s neutraal verreden worden. Na 7 klassementsproeven op zaterdag hadden beide equipes slechts 4 KP’s volwaardig kunnen strijden, en zelfs achterin het veld bij de 206 Cup slechts 3 KPs volwaardig verreden konden worden. Het tijdschema was ondertussen ook flink gewijzigd in verband met alle neutralisaties.

Na de 3e service (waarin uitereraard niet veel gedaan hoefde te worden) stonden de laatste 3 KP’s op het programma: Ypelo, Beuseberg en Stokkum. Daar werd geen risico meer genomen en zo koers gezet naar de finish van deze loodzware wedstrijd.

Roel: “Wat leeft de rallysport toch weer enorm. Echt prachtig om zoveel publiek te zien op alle klassementsproeven en niet vergeten het serviceterrein en zelfs de verbindingen, die er aardig wat waren in de wedstrijd. Dat het niet altijd goed afloopt en KP’s neutraal moeten worden verreden is echter het risico van het vak. We hebben genoten van de unieke klassementsproeven die samen met de ELE en de Nacht van Achtmaal tot de top van Nederland horen. Erg fijn ook voor iedereen dat we prachtig weer hebben gehad. Als ik de mogelijkheid had, zou ik het weer bewaren voor volgend jaar de 60e ELE Rally! Het team heeft het verder ook erg goed gedaan door de preparaties en het onderhoud gedurende de wedstrijd. Het is echt een geoliede machine geworden en Jörgen bevestigt dat ook regelmatig, waarvoor dank! Verder ben ik ook erg blij met de finish van Paul in zijn 2e rally, wederom in een auto van ons. We hebben een heerlijke wedstrijd gereden waarin we een goed tempo hadden. Afgezonderd van Eertink, die toch een maatje te groot was, zijn we alle Pro-Yaris’en mooi voorgebleven en dat toont ook wel aan dat wij lekker bezig zijn. Nu op naar de Twente Rally!”

Gijs: “De Hellendoorn Rally was weer een prachtig evenement. Je wil zo’n rallyfeest echt niet missen. Zoals Roel ook aangeeft, jammer van de neutralisaties maar het is niet anders. We hebben enorm genoten van alles wat we wel konden rijden, en dat was inclusief de vrijdagavond toch aardig wat. Grote dank ook voor het serviceteam wat op alle gebieden goed voor ons zorgt zodat wij in elk opzicht goed geprepareerd aan de start staan van de KP’s. Een van de mooie momenten was wel de afsluitende service, waarin iedereen zat te eten toen wij de service alweer verlieten en we ze echt even moesten bedanken voor alle goede service!”

Zoals vermeld werd de wedstrijd gewonnen door Jos Verstappen en Renaud Jamoul. Tweede werden Bernhard ten Brinke en Davy Thierie, de 3e plaats was er voor de Duitse equipe Dennis Rostek en Stefan Kopczyk, wat dus inhoudt dat het complete podium bestond uit Skoda Fabia RS Rally2-auto’s. Yannick Vrielink scoorde de meeste punten voor het Open Nederlands Rally Kampioenschap, terwijl hij op vrijdagavond nog de nodige pech had maar zich keurig herstelde. Tel daarbij op de uitvalbeurt van Kevin van Deijne laat in de wedstrijd, en de titel begint in zicht te komen voor Vrielink.

Uitslag Eurol Hellendoorn Rally:
1. Jos Verstappen – Renaud Jamoul – 1 uur, 23 minuten en 3,7 seconden
2. Bernhard ten Brinke – Davy Thierie – 1:23:09,2
3. Dennis Rostek – Stefan Kopczyk – 1:24:19,8
36. Roel van der Zanden – Gijs Boom – Toyota Yaris GR – 1:38:44,0
48. Jörgen Sprong – Paul Palthe – BMW 130i – 1:42:02,0

Foto’s: Erik van ’t Land – RallyPicture.nl en Joris van Esch

in Nieuws /by Joris/#permalink
17 september 2024
17 sep 2024

Persbericht: Hellendoorn Rally de volgende uitdaging voor VDZ Racing

Komende vrijdag en zaterdag zal VDZ Racing, met de Toyota Yaris GR van Roel van der Zanden en Gijs Boom, en de BMW 130i van Jörgen Sprong, die deze keer genavigeerd zal worden door Paul Palthe, die eerder in de Vechtdal Rally zijn debuut maakte in de rallysport, deelnemen aan de Eurol Hellendoorn Rally, een van de meest uitdagende rally’s op de Nederlandse kalender. Naast een zeer uitgebreid deelnemersveld, zal er ook in de onderlinge klasse genoeg competitie zijn. Zo staan er 5 GR Yaris’en en 3 130i’s aan de start, in een deelnemersveld van ruim 100 teams (alleen in de rally alleen!).

De Eurol Hellendoorn Rally heeft voor dit jaar wederom groots uitgepakt, met voor de topteams ook de mogelijkheid om vrijdag een shakedown af te werken, iets wat in het WK Rally gebruikelijk is. Verder zijn de klassementsproeven grotendeels gewijzigd danwel gespiegeld aan vorig jaar, wat uiteraard een extra uitdaging is voor alle equipes. Met liefst 20 Rally2 / R5 auto’s waarvan er wellicht 10 kans maken op een podiumplaats, belooft het een prachtig weekend rallysport te worden. Jos Verstappen zal ook aan de start zijn met zijn Skoda Fabia Rally2 en zal uit zijn op revanche na zijn foutje vorig jaar wat hem uiteindelijk de overwinning kostte. Naast de armada aan Rally2/R5 auto’s is uiteraard de Clio Trophy goed vertegenwoordigd. Naast de rally vindt er op zaterdag ook de Historics Rally plaats, waar ook nog bijna 40 teams aan de start staan.

De Toyota Yaris GR en de BMW 130i zijn na de Vechtdal Rally weer flink onder handen genomen door het serviceteam en verkeren in uitstekende vorm voor komend weekend. In de GR Yaris zal Eduard Eertink zijn rentree maken op de rallypaden, verder zullen equipes Van As / Aaltink en Bloemendaal / Wissink hun debuut maken in de potente Yaris, en na een oefenwedstrijd zullen Jasper en Miranda Cuppens nu flink wat meer tegenstand krijgen in de GR Yaris Challenge. De enige die echter met een standaard-Yaris rijden zijn Roel van der Zanden en Gijs Boom, dus hopelijk geeft de ervaring weer de doorslag op de listige proeven van de Hellendoorn Rally. Vrijdagavond staan er 3 klassementsproeven op het programma die 2 maal worden verreden: Daarle – Mageleresch – Hallerhoek. Gestart zal worden om 18.23 (1e auto) op het startpodium in Nijverdal, en de avond wordt afgesloten rond middernacht op het serviceterrein (Dieka Markelo). Op zaterdag wordt gestart met 45 minuten service, waarna er nog 10 klassementsproeven op het programma staan, waaronder de klassiekers Hellendoorn en Ypelo. Even voor 1930 zal dan de winnaar gehuldigd worden op het serviceterrein.

Roel: “Komend weekend dus weer eindelijk flink gas geven! Na de Vechtdal Rally hebben we helaas de GTC Rally moeten missen, dus zullen vrijdagavond extra op onze hoede moeten zijn voor alles wat de Hellendoorn Rally in huis heeft. In het verleden hebben we hier erg mooie maar ook mindere momenten gehad. Het is gewoon een echte rally zoals rally hoort te zijn. Samen met de ELE Rally en de GTC zijn dit toch wel de rally’s van het jaar met elk jaar prachtige proeven en helemaal in Hellendoorn, enorm grote publieke belangstelling. Vorig jaar was wat dat betreft echt uniek, hoeveel mensen eropaf kwamen was echt enorm. Dit jaar met zo’n startveld ben ik toch wel benieuwd of het nóg drukker kan worden! Ik ben ook blij met de extra concurrentie in onze klasse. Het is altijd beter om flink wat concurrentie te hebben dan met 2-3 auto’s rond te rijden. We gaan ons best doen om zo hoog mogelijk te eindigen met onze standaard Yaris maar gaan sowieso voor de overwinning in de GR Yaris klasse. Verder uiteraard ook alle succes voor Jörgen en Paul in de BMW! Laten we hopen dat dit gewoon een super positief weekend wordt voor heel rallyminnend Nederland. “

Gijs: “Ik kijk ook enorm uit naar de Eurol Hellendoorn Rally. De prachtige klassementsproeven, de enorme belangstelling, je merkt aan alles dat de rallysport daar enorm leeft. Zoals aangegeven zullen we op onze hoede moeten zijn, waarbij het weer nogal eens een draai aan de wedstrijd weet te geven. Het zou niet voor het eerst zijn als we weer een mistige vrijdag- of zaterdagavond krijgen, en eventuele regen kan de klassementsproeven ook op hun kop zetten. Beter niet te veel risico’s dus, en gewoon finishen. We gaan er een mooi weekend van maken!”

De Yaris GR van Roel en Gijs zal startnummer 41 hebben, de BMW van Jörgen en Paul #76.

Foto’s: Erik van ’t Land – Rallypicture.nl

in Nieuws /by Joris/#permalink
25 juni 2024
25 jun 2024

Persbericht: Succesvolle Vechtdal Rally voor VDZ Racing met 3 auto’s aan de finish!

Afgelopen zaterdag vond in Hardenberg en omgeving de Vechtdal Rally plaats, waarin VDZ Racing het druk had met maar liefst 3 auto’s aan de start. De Toyota Yaris GR van Roel van der Zanden en Gijs Boom (18e algemeen), de BMW 130i van Jörgen Sprong en Aaldert Aaltink (33e algemeen) en de verhuurde Peugeot 206 van Jef van Hooft en debutant Paul Palthe (54e algemeen) stonden na 10 klassementsproeven allen aan de finish na een mooie dag rallysport.

Net als in de ELE Rally moest er in de week voorafgaand aan de rally door de organisatie weer kunst- en vliegwerk werden verricht in verband met het onverharde terrein wat op de verschillende klassementsproeven aanwezig was, wat er te slecht aan toe was. Uiteindelijk bleef er een stuk onverhard over, wat meteen ook goed benut werd door de deelnemers met verschillende fraaie jumps tot gevolg. Hulde voor de organisatie om toch een fraaie editie van de Vechtdal Rally neer te zetten!

Roel en Gijs gingen voortvarend van start in de eerste boucle van 4 klassementsproeven, met indrukwekkende tijden. Waar normaal gesproken de Mitsubishi EVO’s buiten bereik zijn, werden er toch enkele verslagen. De andere Yaris GR, in handen van Gerard Tijink en Chris Aaltink, bood helaas geen competitie voor VDZ Racing. In de tweede boucle waren de EVO’s over het algemeen toch weer sneller, maar werd het gat met Tijink en Aaltink toch wel erg groot, ondanks een momentje van Roel en Gijs op KP7. Op de afsluitende 2 klassementsproeven werd er niet te veel risico genomen om zo ook de finish veilig te stellen. Ondanks dat er slechts ± 10 uitvallers waren, hadden veel equipes momentjes waardoor ze een normtijd voor 1 of meerdere proeven kregen toegewezen, maar later wel weer van start konden gaan in de wedstrijd.

De Peugeot 206 van Jef van Hooft en Paul Palthe had het moeilijker om aan de finish te komen. Waar er na de eerste boucle nog een grote glimlach op het gezicht van debutant Paul stond (“mooie ontgroening in zo’n groen monster!”), werd later in de wedstrijd hun concentratie aardig verstoord toen de versnellingsbak kuren kreeg en er alleen nog de 3e en 4e versnelling beschikbaar bleek. Via een tijdelijke oplossing werd het probleem voor de time-being opgelost voor de start van KP8 en daarna kon het serviceteam zich erover ontfermen, wat uiteraard gelukt is. In de Peugeot 206 Cup werd een 7e plaats behaald door Jef en Paul. Beide heren gaven aan het goed naar hun zin gehad te hebben, mede door de support op de service die het team ook dik voor elkaar had.

De BMW van Jörgen Sprong en Aaldert Aaltink stond na een fraaie rally ook weer aan de finish, waarbij de “Driver of the Day” in de 130i Challenge naar Jörgen ging, die de gigantische wisselbeker die daarbij hoort, de komende tijd ongetwijfeld een fraai plekje zal krijgen.

Roel: “Wat hebben we genoten van een mooi weekend Vechtdal Rally. Het was toch wel een hele operatie met 3 auto’s maar iedereen in het team mag trots zijn op wat we bereikt hebben. En dan hadden we nog niet eens de beschikking over Roland die natuurlijk in Ieper was met MATS. Wij hebben heerlijk gereden en toch mooie gevechten met de EVO’s gehad. Dat we hier en daar sneller waren is echt bemoedigend voor de komende wedstrijden. Natuurlijk zijn Edwin Wils en Wim Stupers buiten bereik, maar het gat met de andere EVO’s is toch mooi te overzien. En dat we de andere Yaris GR op meer dan 2 minuten gereden hebben zegt ook wel het een en ander. Verder ben ik erg blij voor Paul met zijn debuut in onze mooie sport. Het is goed om te zien dat mensen uit organisaties (in dit geval van de ELE Rally) ook instappen nadat ze hun licentie behaald hebben. Met Jef hebben we natuurlijk altijd goed contact en hebben we eerder ook onze 205 verhuurd aan hun, dus ook blij voor hem met de finish. En om het af te ronden, ook een mooie wedstrijd van Jörgen met als beloning de Driver of the Day-award. Dank aan iedereen die ervoor gezorgd heeft dat we zo’n mooie resultaten hebben kunnen neerzetten!”

Gijs: “Wat een mooie dag was het met erg veel zon, veel publiek en mooie rallysport. Hulde aan de organisatie vanwege alle last minute wijzigen en alle communicatie daarover. Roel en ik hebben strakke tijden neergezet, en toch ook een stijgende lijn qua tijden laten zien. Afgezonderd van ons momentje op KP7 waar we een paar seconden verloren zijn we elke boucle toch sneller geweest dan de vorige boucle en dat geeft vertrouwen. Verder was het natuurlijk erg druk op de service met 3 auto’s maar ook daar louter complimenten voor het team!”

Aan de kop van het veld was het een spannende strijd tussen Kevin van Deijne – Hein Verschuuren (hyundai i20N Rally2) en Ingo ten Vregelaar – Raoul Werger (Skoda Fabia R5). Equipe Vrielink / Van Koppen (leiders in het ONRK) schakelden zichzelf uit op KP3, maar kon vanaf KP5 wel weer starten. De snelheid van Ten Vregelaar was indrukwekkend, maar net niet genoeg om Van Deijne van de overwinning af te houden. Het verschil was uiteindelijk 4,9 seconden. Derde werden Richard Pex en Erik de Wild (Skoda Fabia Rally2).

Uitslag Vechtdal Rally:
1. Kevin van Deijne – Hein Verschuuren – Hyundai i20N Rally2 – 50:02,3
2. Ingo ten Vregelaar – Raoul Werger – Skoda Fabia R5 – 50:07,2
3. Richard Pex – Erik de Wild – Skoda Fabia Rally2 – 51:28,7
18. Roel van der Zanden – Gijs Boom – Toyota Yaris GR – 55:48,7
33. Jörgen Sprong – Aaldert Aaltink – BMW 130i – 58:45,5
54. Jef van Hooft – Paul Palthe – Peugeot 206 – 1:05:15,8

Foto’s: Marije van der Vliet / MikeDeHigh.com en Joris van Esch

in Nieuws /by Joris/#permalink
17 juni 2024
17 jun 2024

Persbericht: VDZ Racing met 3 auto’s aan de start in Vechtdal Rally!

Komende zaterdag vindt als vanouds weer de Vechtdal Rally plaats, in Hardenberg en omgeving. Uiteraard staan Roel van der Zanden en Gijs Boom met de Toyota Yaris GR aan de start, maar ook de Peugeot 206 uit de werkplaats zal weer aan de start staan, in de handen van Jef van Hooft en Paul Palthe. Die laatste, ook onderdeel van de ELE Rally organisatie, heeft zijn navigatie-licentie gehaald en zal zijn debuut op de rallypaden maken. Omdat dat niet meteen mag in de Delta Integrale waar Jef normaal mee uitkomt, is gekozen voor de Peugeot 206 uit de stal van VDZ Racing. Tel daarbij op de BMW 130i van Jörgen Sprong, die sinds dit jaar ook onderhouden wordt in de werkplaats van VDZ Racing, en het totaal van VDZ Racing voor de Vechtdal Rally staat op liefst 3 auto’s!

Na de ELE Rally was het dan ook spitsuur in de werkplaats van VDZ Racing. De Yaris GR had wat extra aandacht nodig na alle avonturen in de thuisrally. Verder is het serviceteam dus ook zoet met de BMW 130i van Jörgen, die al heeft laten weten zeer tevreden te zijn met de samenwerking met het team. Toen kwam dus ook nog het verzoek van Jef en Paul, of de 206 beschikbaar is voor 2 rally’s. Na dat eenmalige avontuur, niet geheel toevallig ook in de Vechtdal Rally (2021), wat helaas in de sloot eindigde, is de gifgroene Peugeot weer onderhanden genomen waardoor er nu ook weer ruimte is om weer wedstrijden mee te rijden. En zo is het rijtje compleet. Een aantal keer eerder stond VDZ Racing met 2 auto’s aan de start, maar 3 is een voorlopig nieuw hoogtepunt. Voor de geïnteresseerden, er staat ook nog een gifgroene Peugeot 205 in de werkplaats 😉

De Vechtdal Rally wordt verreden over 10 klassementsproeven (2 die tweemaal worden verreden, 2 die driemaal worden verreden) en is een mooi compact evenement in een mooie omgeving. Totaal worden er bijna 128 kilometers op snelheid verreden. Naast de rally wordt er ook weer een Historics rally georganiseerd. Het totaal aantal deelnemers ligt op 105. Even na 11 uur wordt er vanaf het serviceterrein gestart, waarna de eerste 4 klassementsproeven verreden worden. Na service staan dezelfde proeven weer op het programma waarna de teams weer terugkeren naar hun teams om de auto’s weer in topconditie te krijgen voor de laatste 2 klassementsproeven. De finish staat gepland om 18:48.

Roel: “Komend weekend zullen we dus extra zichtbaar zijn op de service met een extra grote stand! Het is toch wel gaaf hoor om er met 3 auto’s te staan. Hopelijk komt het allemaal goed en bezorgen we de jongens niet te veel werk zodat we met een goed gevoel weer naar huis kunnen keren! De Vechtdal Rally heeft ons toch al een aantal keer verrast. De laatste keer uiteraard op het onverhard met de 206… Dus we moeten gewoon goed bij de les blijven en ons koppie erbij houden, dan weet ik zeker dat we een mooi resultaat neer kunnen zetten hier. Je merkt hier ook altijd dat rally enorm leeft hier in de streek met al die enthousiaste liefhebbers, dat maakt het extra mooi.”

Gijs: “De Vechtdal Rally is ondertussen bekend terrein voor ons, maar wat Roel zegt, we moeten wel op onze hoede blijven. Een metertje te laat remmen is hier snel gebeurt en kan verstrekkende gevolgen hebben. En de listige passages op onverhard zijn ook beroemd hier. We gaan er met een extra grote crew een mooi weekend van maken voordat we de zomerstop ingaan.”

Roel en Gijs zullen starten met nummer 20 op de Yaris GR, nummer 32 is gereserveerd voor de BMW 130i van Jörgen, die genavigeerd wordt door Aaldert Aaltink en Jef en Paul zullen #64 op de Peugeot 206 hebben.

Foto’s: Marije van der Vliet – MikeDeHigh.com en Joris van Esch

in Nieuws /by Joris/#permalink
28 mei 2024
28 mei 2024

Persbericht: VDZ Racing ploetert maar komt uiteindelijke bovendrijven en staat aan finish ELE Rally

Afgelopen vrijdagavond en zaterdag vond de 59e editie van de ELE Rally plaats. De organisatie van deze klassieker op de Nederlandse rallykalender had in de aanloop naar het evenement de nodige klassementsproeven moeten wijzigen in verband met de vele regen die gevallen is en bijna al het onverhard was uit de wedstrijd gehaald. Toch konden alle aangekondigde klassementsproeven verreden worden, en werd het een wedstrijd om niet snel te vergeten, zeker niet voor Roel van der Zanden en Gijs Boom, die uiteindelijk een 42e plaats behaalden en nog altijd de snelste Toyota Yaris GR waren.

Even na de klok van 18.00 vrijdagavond werd het serviceterrein in Veldhoven verlaten voor de ceremoniële start op het Kerkplein in Son. Met startnummer 24 op de Yaris GR werd veelbelovend gestart op de eerste 2 klassementsproeven Kass Gehamie Helmond en Lierop met goede tijden. Tijdens de tweede omloop van Helmond, toen er dus al 100+ auto’s overheen waren gegaan, ging het fout op 1 van de weinige stukken onverhard die nog in de wedstrijd zaten. In een bocht naar links bleek het parcours dermate gewijzigd dat Roel en Gijs al snel richting de rechterkant van het aansluitende rechte stuk gleden, vast kwamen te staan en er weinig meer gedaan kon worden. Publiek heeft nog wel geprobeerd om ze eruit te trekken, wat echter zinloos bleek. Einde eerste avond voor wat betreft de klassementsproeven. Maar de Yaris moest natuurlijk ook nog uit de blubber gehaald worden, waar het serviceteam aardig zoet mee was. Na veel moeite is het uiteindelijk gelukt en kon er geïnventariseerd worden wat de schade was. Die bleek afgezonderd van het nodige zand en modder tussen de wielen reuze mee te vallen.

Op zaterdag werd de auto dus aangeboden voor herkeuring om weer toegelaten te worden in de wedstrijd, wat ook geen enkel probleem was. Vanaf een 54e plaats algemeen werd de achtervolging ingezet op de overige concurrentie. De andere Toyota Yaris GR, van Jasper Versteijnen en Luc van Puijenbroek, stond na de eerste avond ook al op grote achterstand. Op zaterdag was er meer competitie tussen de 2 equipes, waarbij de eerste KP’s (ook geholpen door een moment op militair terrein Strijpse Kampen) in het voordeel beslecht werden van Versteijnen en Van Puijenbroek. Op klassementsproef Sint-Oedenrode (hoe kan het ook anders) werden de rollen omgedraaid door VDZ Racing wat verder behouden naar de finish reed in deze zeer lastige editie van de ELE Rally.

Roel: “Allereest wil ik mijn complimenten overbrengen naar de organisatie van de ELE Rally die in de dagen voorafgaand aan het evenement zoveel werk op zich af hebben zien komen met het wijzigen van 4 van de 7 klassementsproeven. Dat is echt ongekend en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Dat er dan toch nog een zeer uitdagende wedstrijd neergezet kon worden neem ik mijn pet voor af. Als Moeder Natuur het op ons spelletje gemunt heeft, is er geen houden aan, zo is wel gebleken. Natuurlijk is het jammer van klassementsproeven Wintelre en Sint-Oedenrode maar ook in Sint-Oedenrode was het onverhard gewoon niet te doen. Laat staan in Wintelre waar ik foto’s van voorbij heb zien komen. De laatste jaren was het tijdens de ELE voornamelijk altijd goed weer, nu waren de rollen echter compleet omgedraaid. Laten we hopen dat het voor volgend jaar en de 60e editie weer een ouderwetse ELE wordt waarin het onverhard ook is teruggekeerd. Over de wedstrijd kunnen we eigenlijk vrij kort zijn. Vooral op vrijdagavond maar ook nog sommige momenten op zaterdag moest je echt op je hoede zijn in verband met de aanhoudende regen. Na ons moment op KP3 hebben we op zaterdag wel weer geprobeerd om het juiste ritme op te pakken, maar dat werd meteen tenietgedaan op de eerste keer Strijpse Kampen. Uiteindelijk hebben we op Sint-Oedenrode toch nog de snelste tijd van de GR Yaris Challenge neer kunnen zetten wat natuurlijk altijd goed is. En de punten voor de finish tellen natuurlijk ook. Ik wil iedereen, en in het bijzonder het serviceteam, bedanken voor de goede zorgen afgelopen weekend en nu op naar de Vechtdal Rally.”

Gijs: “Wat hebben we een enerverende wedstrijd achter de rug maar uiteindelijk hebben we de finish gehaald en dat is het belangrijkste. Vrijdagavond de eerste 2 KP’s gingen echt lekker maar vanaf KP3 hebben we toch een beetje een moeizame rally gehad. Het viel ook niet mee om na de verschillende momentjes in het juiste ritme te komen. Een aantal proeven waren natuurlijk ook compleet gewijzigd waardoor we ook niet echt referentiepunten hadden uit andere jaren. Ook ik wil graag de organisatie bedanken voor het neerzetten van een prachtig evenement, en hoop net als iedereen dat de volgende ELE gewoon weer een echte klassieker op de kalender wordt. Want dat rallysport leeft in deze regio, dat is ook afgelopen weekend wel weer duidelijk geworden.”

De wedstrijd werd gewonnen door Yannick Vrielink en Harm van Koppen die met hun Ford Fiesta R5 de hoofdrol voor hunzelf op beginnen te eisen in de tussenstand van het Open Nederlands Rally Kampioenschap. Tweede werden Kevin van Deijne en Hein Verschuuren die op de meet een kleine 18 seconden tekort kwamen voor de overwinning. Derde werden Lambert Parren en Marieke Slob met de Mitsubishi Evo X.

De volgende wedstrijd van VDZ Racing is de Vechtdal Rally, op 22 juni aanstaande in Hardenberg en omgeving.

Uitslag 59e ELE Rally:
1. Yannick Vrielink – Harm van Koppen – Ford Fiesta R5 – 1 uur, 20 minuten en 41,2 seconden;
2. Kevin van Deijne – Hein Verschuuren – Hyundai i20N Rally2- 1:20:58,8
3. Lambert Parren – Marieke Slob – Mitsubishi Evo X – 1:24:10,3
42. Roel van der Zanden – Gijs Boom – Toyota Yaris GR – 1:52:14,0

Foto’s: Marije van der Vliet – MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 2 of 32‹1234›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi