VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
12 april 2015
12 apr 2015

Persbericht: Nieuwe rally op het programma van VDZ Racing

Op zaterdag 18 april zal de tweede wedstrijd in de Nissan 350Z Challenge verreden worden, de Rally van Putten. VDZ Racing met coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) staat ook aan de start van deze rally, die vorig jaar zijn primeur beleefde op de nationale rallykalender.

Naast de complete 350Z Challenge (wederom 9 teams aan de start) zullen er totaal ruim 60 teams deelnemen aan de rally, aangevuld met ruim 25 teams in de short-rally. Op de deelnemerslijst zijn vooral veel Mitsubishi EVO’s, BMW’s en 350Z’s te vinden.

Voor Roel is dit een nieuwe wedstrijd, terwijl Ilse vorig jaar deze rally al heeft genavigeerd. Met het toegenomen vertrouwen in elkaar en de auto, belooft het een spannende rally te gaan worden. De auto is na de Tank S Rally grondig onder handen genomen, de reden van uitval moest gevonden worden en dat was niet makkelijk. Uiteindelijk werd de oorzaak van het euvel gevonden in een zekering die geen goed contact maakte.

Roel: “Ik ben erg benieuwd naar Putten. Vorig jaar was het er erg nat en vettig. Veel rijders hadden toen moeite de auto’s over de proeven te sturen en, om eerlijk te zijn, hebben we dat met de TankS wel weer gezien. Ik hoop op mooi droog weer zodat Ilse en ik serieus op scherp kunnen rijden. De auto is er klaar voor en we zijn er erg op gebrand de potentie er ook uit te gaan halen.”

Ilse: “Vorig jaar was het glibberen en glijden tijdens de rally van Putten. Zo erg dat we met de auto waarin ik toen navigeerde vast kwamen te staan in het onverhard en eruit gesleept moesten worden om verder te kunnen. Ik hoop dat het weer dit jaar beter is, zodat Roel en ik er echt voor kunnen gaan zitten!”

De Rally van Putten vindt dus plaats op zaterdag 18 april. De eerste auto zal om 12.45 vertrekken uit het Servicepark (locatie: Industrieterrein Keizerswoert, Handelsweg, Putten) en om 13.01 aan de eerste proef beginnen. Er staan 8 klassementsproeven op het programma, goed voor ruim 140 kilometer op snelheid. De eerste auto zal rond 21.45 over het finishpodium rijden (Fontanusplein, Putten). Startnummer VDZ Racing: 34
Voor meer informatie: www.rallyvanputten.nl

Foto: Rene Kreeftenberg

in Nieuws /by Joris/#permalink
11 april 2015
11 apr 2015

Rally van Putten al in tweede jaar geliefd bij deelnemers – Spannende strijd gegarandeerd in Nissan 350Z Rally Challenge

Vorig jaar was daar opeens een nieuwe Nederlandse rally, de Rally van Putten, met vernieuwende ideeën om vooral de deelnemende equipes tegemoet te komen. En dat dat aanslaat bewijst de organisatie dit jaar: ondanks de steeds teruglopende aantallen deelnemers slaagt de Rally van Putten er wel in om een volle deelnemerslijst te presenteren! Op de voorlopige deelnemerslijst nemen de negen strijdende equipes uit de Nissan 350Z Rally Challenge weer een prominente plaats in. Hoewel de regerend kampioen van vorig jaar, de snelle Belg Matthias Boon, ook in de eerste rally van het nieuwe seizoen, de TankS Rally, de zege greep is komend weekeinde in Putten de strijd volledig open.

De TankS Rally vormde vorige maand voor de Nissan 350Z Rally Challenge de start van het nieuwe seizoen. Niet minder dan 9 equipes namen deel aan deze rally in en rond Emmeloord, waar in totaal 62 equipes aan de start stonden. Matthias Boon was de snelste Nissan 350Z Rally Challenge deelnemer en hij legde na een spanende strijd met Antoine Biesheuvel en Erwin Klippel beslag op een uitstekende 12e plaats in het algemeen klassement. Van de negen gestarte Nissan’s kwamen er niet minder dan 8 aan de finish. Alleen Roel van der Zanden viel vlak voor het einde van de rally uit.

Ook in Putten zullen alle negen indrukwekkende Nissans 350Z aan de start staan. Om uiteenlopende redenen rijden Diter Toprek en Arjan Heijstek met andere navigatoren. Arjan Heijstek weet zich voor deze keer geassisteerd door Saskia Bleijenberg, terwijl Diter Toprek vertrouwt op Renaldo Lier, die zijn wegens werkzaamheden op de AutoRAI verhinderde vaste copiloot Dennis Lippens vervangt. Na de seizoenstart in Emmeloord zien alle deelnemers er naar uit om de onderlinge strijd die in de Tank S Rally werd aangewakkerd voort te zetten in Putten. De strijd om de zege in de Nissan 350Z Rally Challenge zal ongetwijfeld weer gaan tussen Boon, Biesheuvel en Klippel, maar daarachter vechten de andere deelnemers zeker spannende onderlinge duels uit. Maar alles in een zeer sportieve en gemoedelijke setting.

 

In de Nissan 350Z Rally Challenge wordt gereden met Nissans van het model 350Z; deze beschikken over een 3,5 liter V6 motor (ruim 300 pk, 360 Nm) en een zes versnellingsbak. De auto’s zijn vrijwel identiek en dankzij de achterwielaandrijving zorgen de coureurs voor veel spektakel op de klassementsproeven. In combinatie met spannende duels tussen de verschillende teams en de potentie om top 10 tijden te rijden maakt de Nissan 350Z Rally Challenge tot de populairste klasse die er momenteel is in de Nederlandse rallysport.

 

Rally van Putten

De Rally van Putten, die op zaterdag 18 april verreden zal worden, voert de rijders van de rally over 8 klassementsproeven met ruim 141 kilometer op snelheid. De rijders van de short rally zullen op hun beurt 6 klassementsproeven voorgeschoteld krijgen en zullen net onder de 100 kilometer blijven. De rally telt dit jaar 3 ‘landelijke’ proeven (2 van bijna 20 km en een van 12 km), die alle drie twee keer worden verreden. De landelijke proeven maken gebruik van zowel verharde als onverharde wegen. De rally wordt ’s avonds afgesloten met twee keer een proef van bijna 20 km op Industrieterrein De Harselaar in Barneveld (om 18:38 en 20:35 uur). Het is het streven van de organisatie om voor de deelnemende equipes een zo betaalbaar mogelijk evenement neer te zetten zonder in te leveren op de kwaliteit en met 25 deelnemers aan de short rally en meer dan 60 inschrijvingen (waaronder enkele buitenlanders) aan de rally lijkt dit concept aan te slaan bij de rijders.

 

De start van de Rally van Putten is zaterdag 18 april om 12:45 uur vanuit het servicepark op het Industrieterrein Keizerswoert (Handelsweg) in Putten. Daar komen de deelnemers ook na elke ronde weer terug voor banden, brandstof en eventueel ‘groot onderhoud’. De finish van de eerste deelnemer is ’s avonds om 21:34 uur voor het Zalencentrum De Aker op het Fontanusplein in Putten. Voor meer informatie: www.rallyvanputten.nl

 

Deelnemers

De deelnemende equipes aan de Nissan 350Z Rally Challenge die op zaterdag 18 april tijdens de Rally van Putten in actie zullen komen zijn (in alfabetische volgorde):

Antoine Biesheuvel / Frans van den Einde

Matthias Boon / Davy Thierie

Stijn van Bree / Marco Schillemans

Arjan Heijstek / Saskia Bleijenberg

Erwin Klippel / Jouri Dockx

Gerard Tijink / Tim Rietveld

Diter Toprek / Renaldo Lier

Henk Westerbeek / Radbout Mutsaers

Roel van der Zanden / Ilse van de Sande

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 1 wedstrijd) :

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Matthias Boon

35

35

2.

Antoine Biesheuvel

28

28

3.

Erwin Klippel

23

23

4.

Stijn van Bree

21

21

5.

Arjan Heijstek

16

16

Henk Westerbeek

16

16

7.

Gerard Tijink

13

13

8.

Diter Toprek

12

12

9.

Roel van der Zanden

5

5

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
23 maart 2015
23 mrt 2015

Persbericht: Lastige Tank S Rally voor VDZ Racing

Dit weekend werd in Emmeloord en omgeving de Tank S Rally verreden. VDZ Racing stond bij de openingswedstrijd van de Nissan 350Z Challenge aan de start met het vertrouwde duo, Roel van der Zanden (Sint Oedenrode) en Ilse van de Sande (Nuenen).

Na een goede opening van het seizoen in Zandvoort was het team vastberaden om in de Tank S Rally het seizoen sterk te openen. De wedstrijd, bestaande uit 12 klassementsproeven begon op de landelijke dijkproeven rondom Emmeloord en eindigde met de spectaculaire Tank S Special op het industrieterrein.

Tijdens de verkenning regende het veel en werd al snel duidelijk dat er op veel plaatsen gesneden zou worden. Tijdens de eerste proeven bleek het effect hiervan nog heftiger dan Roel en Ilse hadden ingeschat. In veel bochten was het asfalt bedekt met een dikke laag klei. Hierdoor vergde het nog meer finesse en precisie om de Nissan zo snel als mogelijk over de vaak hoge dijken te sturen. Met 9 350Z’s aan de start reed de equipe continue rond de 4e – 5e plaats. De wedstrijd verliep goed en de equipe haalde vol vertrouwen regelmatig topsnelheden van tegen de 200 km/h over de hobbelige en bochtige dijkweggetjes.

Door de wisselende weersomstandigheden en het hoge aantal proeven tussen de service was de bandenkeuze erg lastig. De juiste keus werd gemaakt en de auto hield zich perfect onder de zware omstandigheden. Op de 1 na laatste proef op industrieterrein Nagelerweg sloeg het noodlot echter toe. Na een spectaculaire sprong is de dynamo kapot gegaan. Hierdoor raakte de accu al snel leeg waardoor de auto uitviel.

Roel: “Dit blijft toch een moeilijke maar geweldige rally. Blinde bochten, hoogteverschil en de lange slingerende weggetjes hoog op de dijken. Het tempo lag hoog en het vertrouwen in Ilse en de auto was zo goed dat we blinde bochten met meer dan 170km/h hebben genomen. Op het industrieterrein gingen we geweldig hard en de jump was fantastisch. Op hoge snelheid ruim 10 meter ver springen om in een regen van vonken te landen blijft toch een van de mooiste dingen van onze sport! Helaas was de 2e sprong te veel voor iets in het electrisch systeem en was het alsnog einde wedstrijd. Toch jammer gezien we zowel er bij de 350Z challenge als in het algemeen klassement goed bij zaten. Het blijft een mechanische sport. Nu gaan we de auto weer repareren, nakijken en onderhouden. Dan op naar de volgende wedstrijd!”

Ilse: “Helaas is de rally anders geëindigd dan we gehoopt hadden, maar we hebben zeker genoten. De samenwerking met Roel verliep erg goed. Het blijft toch enorm gaaf om met hoge snelheden over de dijkweggetjes te razen! En als dan aan het einde van de proef ook nog bleek dat onze tijd zo goed als gelijk was aan de tijd van onze concurrenten maakte dat het nog extra leuk. Tot slot kijk ik erg uit naar de volgende wedstrijd, de Rally van Putten.”

Uitslag Tank S Rally:
1. Jasper van den Heuvel – Lisette Bakker 58:26.2
2. Erik Wevers – Michiel Poel 59:48.2
3. Kevin Kooijman – Hans van Goor 1:00:18.3

Uitslag Nissan 350Z Challenge:
1. Matthias Boon – Davy Thierie 1:03:23.7
2. Antoine Biesheuvel – Frans van den Einde 1:03:39.7
3. Erwin Klippel – Jouri Dockx 1:04:13.5

De volgende rally van VDZ Racing is de Rally van Putten op 18 april aanstaande.

Foto: Marije van der Vliet/MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
22 maart 2015
22 mrt 2015

Succesvolle start van nieuw seizoen in TankS Rally – Matthias Boon slaat eerste slag in Nissan 350Z Rally Challenge

De TankS Rally vormde voor de Nissan 350Z Rally Challenge de start van het nieuwe seizoen. Niet minder dan 9 equipes namen deel aan deze rally in en rond Emmeloord, waar in totaal 62 equipes aan de start stonden. Jasper van den Heuvel won de rally onbedreigd in zijn Mitsubishi Lancer Evo X, met bijna anderhalve minuut voorsprong op Erik Wevers (Skoda Fabia WRC). Kevin Kooijman legde beslag op de derde plaats met zijn Mitsubishi Evo X. Zijn Deltion teamgenoot Matthias Boon was de snelste Nissan 350Z Rally Challenge deelnemer en hij legde beslag op een uitstekende 12e plaats in het algemeen klassement. Van de negen gestarte Nissan’s kwamen er niet minder dan 8 aan de finish. Alleen Roel van der Zanden viel vlak voor het einde van de rally uit.

Onder wisselende (frisse) weersomstandigheden ging zaterdagmiddag de rally van start in Emmeloord. Er stonden de 62 deelnemende equipes 12 klassementsproeven te wachten. De totale lengte bedroeg 238 km, waarvan 109 km over de klassementsproeven. Hoewel het ’s ochtends tijdens de verkenning behoorlijk regende en er ook ’s middags tijdens de rally nog wel wat druppels vielen waren de proeven door de harde wind goed te rijden op de slick banden. Wel lag hier en daar op de dijkjes wat modder wat sommige passages verraderlijk maakte. Maar de Nissan 350Z equipes leken daar weinig last van te hebben en bewezen de betrouwbaarheid van de indrukwekkende Nissans opnieuw; alleen Roel van der Zanden moest vlak voor het einde van de rally opgeven toen zijn Nissan na een jump een elektrische storing vertoonde.

Nissan 350Z Rally Challenge
Alle deelnemers roemden de plezierige sfeer in de Nissan 350Z Rally Challenge: “We gunnen elkaar het beste en gaan heel sportief met elkaar om,” was een veel gehoorde opmerking. Ook het feit dat de equipes erg aan elkaar gewaagd zijn maakt dat de Nissan 350Z Rally Challenge niet gemist kan worden in de Nederlandse rallysport. Met drie verschillende leiders in het Cup klassement werd het een boeiende strijd in de polders rond Emmeloord. Antoine Biesheuvel was het snelste op de eerste proef, met Erwin Klippel op de tweede plaats. Titelverdediger Matthias Boon was derde. Daarna was het de beurt aan Erwin Klippel – hij was het snelste op de tweede proef en pakte de leiding, terwijl Biesheuvel terugviel naar plaats drie, achter Boon. Hoewel de Belg in dienst van het Deltion Rallyteam op de derde klassementsproef de snelste tijd liet afdrukken behield Klippel de leiding. Maar toen Matthias Boon ook de daaropvolgende proeven op zijn naam wist te schrijven wisten Klippel en Biesheuvel eigenlijk al hoe laat het was. Toch zette vooral Antoine Biesheuvel nog een sterke eindsprint in, maar omdat hij op de 8e proef kostbare tijd verspeelde in een van de hairpins was het niet voldoende om Boon echt te bedreigen. Biesheuvel bleef op 16 seconden steken op plaats twee, achter de snelle Belgische equipe. Erwin Klippel stelde zich tevreden met de derde plaats.

Achter dit leidende drietal ontspon zich een mooie strijd tussen Stijn van Bree, Roel van der Zanden, Arjan Heijstek en ook nog Henk Westerbeek. Gerard Tijink (nieuw in de Nissan 350Z) en Diter Toprek (gespind op de eerste proef) konden zich nu nog niet bemoeien met deze strijd, maar zijn gebrand om dat bij de eerstvolgende rally wel te doen. Op zaterdag 18 april komen de Nissan equipes wederom aan de start; dan staat de Rally van Putten op het programma.

Cup coördinator Nico Biesheuvel was verheugd met deze mooie start van het seizoen: “Ik ben blij met dit resultaat. Er is goede strijd geleverd, de auto’s zijn zeer betrouwbaar gebleken en iedereen heeft zich reuze vermaakt. Daar doen we het uiteindelijk allemaal voor.”

Uitslag TankS Rally:
1. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker, Mitsubishi Evo X, 58 min 26,2 sec
2. Erik Wevers/Michiel Poel, Skoda Fabia WRC, op 1 min 22,0 sec
3. Kevin Kooijman/Hans van Goor, Mitsubishi Evo X, op 1.52,1
12. Matthias Boon/Davy Thierie, Nissan 350Z, op 4.57,5
18. Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde, Nissan 350Z, op 5.13,5
20. Erwin Klippel/Jouri Dockx, Nissan 350Z, op 5.47,3
23. Stijn van Bree/Marco Schillemans, Nissan 350Z, op 7.14,7
31. Arjan Heijstek/Gerwin Biesheuvel, Nissan 350Z, op 10.25,6
32. Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers, Nissan 350Z, op 10.50,5
33. Gerard Tijink/Tim Rietveld, Nissan 350Z, op 11.57,4
38. Diter Toprek/Dennis Lippens, Nissan 350Z, op 12.57,0
— Roel van der Zanden/Ilse van de Sande, Nissan 350Z – uitgevallen

In totaal gingen er 62 equipes van start en kwamen er 51 aan de finish.

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 1 wedstrijd)

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 1 wedstrijd)

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Matthias Boon

35

35

2.

Antoine Biesheuvel

28

28

3.

Erwin Klippel

23

23

4.

Stijn van Bree

21

21

5.

Arjan Heijstek

16

16

Henk Westerbeek

16

16

7.

Gerard Tijink

13

13

8.

Diter Toprek

12

12

9.

Roel van der Zanden

5

5

Deelnemers

De 9 deelnemende equipes aan de 350Z Rally Challenge die op zaterdag 21 maart tijdens de TankS Rally in Emmeloord in actie kwamen aan het woord (op klassement):

Matthias Boon/Davy Thierie (1e)

“Een mooi begin van het seizoen,” concludeerde Matthias Boon na het winnen van de TankS Rally. “Het is altijd fijn om door te gaan waar je het vorige seizoen bent geëindigd: met winnen.” Vorig jaar debuteerde de snelle Belg in Nederland, maar nu was hij wat meer bekend met de omstandigheden: “Hoewel de meeste proeven in de andere richting werden verreden kende ik nu al het karakter en daardoor was ik snel in het goede ritme.” De snelle 350Z van het Deltion Rallyteam vertoonde geen kuren: “De auto is perfect en vrijwel identiek aan vorig jaar. Ik heb nu alleen de demping iets aangepast. Ook de harde banden die we gebruikten bevielen goed. Kortom, een prima wedstrijd.”

Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde (2e)

Antoine Biesheuvel toonde zich tevreden: “Onlangs crashte ik tijdens een trainingsritje en liep de auto veel schade op. Als je dan weer gaat rijden moet je toch weer even in je ritme komen, maar dat lukte prima.” Antoine koos aanvankelijk voor zachte banden. “Maar ik had beter op harde banden kunnen rijden bleek later. Daardoor verloor ik in het midden-gedeelte van de rally teveel op Matthias Boon.” Op proef 8 maakte Biesheuvel ook nog een klein foutje in de hairpin: “Bij het afrijden van de dijk trok ik iets te vroeg aan de handrem, waardoor we verkeerd uitkwamen en we zo’n 14 seconden verloren! Maar ik ben tevreden met onze tweede plaats – die vormt een goede basis voor de rest van het seizoen.”

Erwin Klippel/Jouri Dockx (3e)

Voor Erwin Klippel verliep de TankS Rally heel goed: “Zeker in het begin zaten we er goed bij en lag ik zelfs even aan de leiding,” meende Klippel dan ook. “Maar toen Boon en Biesheuvel er nog een tandje bij zetten moest ik lossen, hoewel ik nog even dichtbij Antoine kwam toen hij op de 8e proef spinde.” De auto van Klippel was in topconditie en Erwin amuseerde zich prima: “Het was leuk strijd te leveren voor een podiumplek en de TankS Rally met die bochtige dijkjes ligt mij wel.”

Stijn van Bree/Marco Schillemans (4e)

“Dik tevreden!” Dat was de krachtige conclusie van Stijn van Bree nadat hij zijn fraaie Nissan 350Z op de vierde plaats over het finish podium in Emmeloord stuurde. “Onze doelstelling was om in de eerste helft van het veld van Nissan’s te eindigen en daarin zijn we prima geslaagd.” Doordat Stijn van Bree in de ‘standaardklasse’ rijdt (met o.a. standaard remmen en versnellingsbak) scoort hij meteen 2 bonuspunten (net als Henk Westerbeek): “Daar zijn we ook best trots op en het blijkt maar weer hoe goed de Nissan 350Z is voor dit werk.” Stijn van Bree reed nog niet eerder in de TankS Rally: “Wij moesten daarom wel even wennen aan die dijkproeven; dat is toch weer heel wat anders dan een klassementsproef in Hellendoorn of in de ELE Rally.”

Arjan Heijstek/Gerwin Biesheuvel (5e)

“Met een beetje slaaptekort begon ik aan de rally, omdat ik vrijdagavond nog de koppeling van de rally auto moest vervangen,” aldus Arjan Heijstek. De hele dag keken Heijstek en navigator Gerwin Biesheuvel (de broer van Antoine) niet naar de tijden: “De uitslag aan de finish was wel een plezierige verrassing voor ons, want we hebben vooral heel veel plezier samen in de auto gehad.” Hoewel Gerwin eigenlijk zelf ook liever rijdt ging het navigeren hem prima af. “Zonder te pushen of risico’s te nemen en met een auto die zich weer prima hield konden we toch goed mee komen,” meende Heijstek nadat hij de tijden op de proeven had vergeleken met die van de concurrentie.

Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers (6e)

“Eigenlijk hebben we een prima, leuk evenement gehad,” meende Henk Westerbeek aan de finish van de TankS Rally. “Het is een mooi, compact evenement en dat staat mij wel aan. En de sfeer in de Nissan 350Z Rally Challenge is top. Ook onze monteurs waren zeer te spreken, onder andere over de centrale catering van QuartreCulinair; dat mag ook wel eens gezegd worden!” Zijn auto was voor het eerst voorzien van de Proflex dempers: “Dat was even wennen, maar daarna kon ik er 100% op vertrouwen. Alleen had ik op de industrieterrein proef nieuwe banden voor gemonteerd en daar kreeg ik niet voldoende temperatuur in, waardoor ik wat tijd verloor door onderstuur,” aldus Henk Westerbeek, die de auto alleen even gaat wassen “en dan staat die weer klaar voor Putten.”

Gerard Tijink/Tim Rietveld (7e)

Met wat spierpijn in de armen werd Gerard Tijink toch met een tevreden gevoel wakker zondag na de TankS Rally: “Het was voor mij de eerste keer in de TankS Rally en het karakter is heel anders dan wat ik gewend ben,” meende hij dan ook. “En de Nissan is ook een heel andere auto; ik heb dan ook veel geleerd deze rally en ik prijs mij gelukkig dat ik in hetzelfde team (Deltion) rij als Matthias Boon. Daar kan ik veel van leren en we hebben ook overleg gehad over de bandenkeuze en de afstelling van de auto.” Volgens Gerard had er wel iets meer in gezeten: “Maar we hadden een paar kleine dingetjes, zoals een niet optimaal werkende handrem en iets te weinig benzinedruk. Maar ik heb wel veel vertrouwen opgedaan en dat komt hopelijk volgende keer van pas!”

Diter Toprek/Dennis Lippens (8e)

“Teleurstellend,” was het commentaar van Diter Toprek. “Op de eerste proef spinde ik en dat gaf een deuk in het zelfvertrouwen, waar ik niet meteen overheen kon komen. Daardoor verloren we in de eerste boucle kostbare tijd op de concurrentie en was de spanning er uit.” De TankS Rally is niet zijn favoriete rally, maar op de afsluitende proeven op het industrieterrein had Diter het wel naar zijn zin: “Dat vind ik altijd leuk om te rijden, dus we sloten de rally toch met een goed gevoel af.” Ook vond Toprek het jammer dat het weer uitgerekend op zaterdag niet geweldig was: “Dat blijft spijtig, zeker als zondags dan de zon volop doorbreekt; niet alleen voor ons, maar ook voor het publiek is het natuurlijk leuker als het mooi weer is!”

Roel van der Zanden/Ilse van de Sande (uitgevallen)

“Jammer natuurlijk dat we de finish niet hebben gehaald, want het liep allemaal lekker.” Roel was ook te spreken over de samenwerking met navigatrice Ilse van de Sande: “Dat liep top en door het groeiende vertrouwen gingen we ook steeds sneller rijden.” De dijken waren weer een mooie uitdaging: “Doordat er best wat modder lag was het hier en daar spannend, maar wel mooi! Op de 11e proef op het industrieterrein in Emmeloord viel vlak na de jump de stroom uit; waarschijnlijk is er bij het ‘landen’ iets in het elektrische systeem los geraakt. Jammer, maar in Putten gaan we er weer tegenaan.”

In de Nissan 350Z Rally Challenge wordt gereden met Nissans van het model 350Z; deze auto’s beschikken over een 3,5 liter V6 motor (ruim 300 pk, 360 Nm) en een zes- versnellingsbak. De topsnelheid ligt ver boven de 200 km/uur, maar tijdens de rally’s wordt die vrijwel nooit gehaald. De 350Z Challenge was binnen de internationale rallysport samen met BioMCN de grondlegger voor het gebruik van de biobrandstof GEM Fuel. De Nissan 350Z Challenge gaat in 2015 het 7e seizoen in en het belooft ook dit jaar weer een spannende strijd te worden, met negen deelnemende equipes. De auto’s zijn vrijwel identiek en er wordt dankzij de achterwielaandrijving altijd gezorgd voor veel spektakel op de klassementsproeven. Dit in combinatie met spannende duels tussen de verschillende teams en de potentie om top-10 tijden te rijden maakt de Nissan 350Z Rally Challenge tot één van de populairste klasses die er momenteel is in de Nederlandse rallysport. De 350Z Rally Challenge wordt ook dit seizoen weer gesponsord door Eurol en door Biesheuvel Autosport. De catering is in handen van QuartreCulinair. De cup telt dit seizoen 6 rally’s: de Tank S Rally, de Rally van Putten, de ELLE Rally, de Vechtdal Rally, de Hellendoorn Rally en de GTC Rally. 

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
15 maart 2015
15 mrt 2015

Start van nieuw seizoen in de Nissan 350Z Rally Challenge in TankS Rally – Nissan 350Z Rally Challenge belooft ook in 7e jaar weer veel spektakel

De TankS Rally vormt voor de Nissan 350Z Rally Challenge opnieuw de start van het nieuwe seizoen. Organisator Nico Biesheuvel is verheugd met het aantal deelnemers in het 7e opeenvolgende seizoen van de cup met de spectaculaire Nissan 350Z rallyauto’s: “Het blijkt telkens weer opnieuw dat het format dat wij bieden aanslaat: niet minder dan 9 equipes hebben zich ingeschreven voor de 350Z Rally Challenge! Wij bieden een klasse waarin je voor relatief weinig geld met een 300 pk sterke achterwiel-aangedreven auto heel plezierig kan meedoen aan de rallysport.”

De winnaar van de cup in 2014 zal zijn titel dit jaar met verve gaan verdedigen: de populaire Belg Matthias Boon heeft zich vorig seizoen meer dan uitstekend vermaakt in de Nissan 350Z Rally Challenge en keert met plezier terug in Nederland voor het team van het Deltion College. Nico Biesheuvel nogmaals: “Wij zijn zeer verheugd met Matthias Boon, de winnaar van de prestigieuze Belgische rallytitel voor de junioren in 2013. De strijd met de andere ‘matadoren’ zal weer hevig zijn en daarmee levert de 350Z Rally Challenge een belangrijke bijdrage aan het vermaak voor de bezoekers van de Nederlandse rally’s.” Deltion zet dit jaar ook een tweede auto in, die zal worden bestuurd door Gerard Tijink, die met zijn bedrijf Unica Schutte ICT al jarenlang de rallysport in Nederland ondersteunt. Uiteraard zijn ‘oudgedienden’ Antoine Biesheuvel, Arjan Heijstek, Diter Toprek en Roel van der Zanden ook weer van de partij. Maar ook Erwin Klippel, Stijn van Bree en Henk Westerbeek hebben zich dit jaar ingeschreven voor de Nissan 350Z Rally Challenge.

In de Nissan 350Z Rally Challenge wordt gereden met Nissans van het model 350Z; deze beschikken over een 3,5 liter V6 motor (ruim 300 pk, 360 Nm) en een zes versnellingsbak. De auto’s zijn vrijwel identiek en dankzij de achterwielaandrijving zorgen de coureurs voor veel spektakel op de klassementsproeven. In combinatie met spannende duels tussen de verschillende teams en de potentie om top 10 tijden te rijden maakt de Nissan 350Z Rally Challenge tot één van de populairste klasses die er momenteel is in de Nederlandse rallysport. Op de deelnemerslijsten van de Nederlandse rally’s nemen de equipes uit de Nissan 350Z Rally Challenge dan ook een prominente plaats in. De 350Z Rally Challenge wordt ook dit seizoen weer gesponsord door Eurol en door Biesheuvel Autosport.

TankS Rally
De TankS Rally telt in totaal 12 fraaie klassementsproeven. De totale lengte bedraagt 238 km, waarvan 109 km over de klassementsproeven. De start van de rally is zaterdag 21 maart om 13:30 uur op De Deel in Emmeloord. ’s Avonds om 21:00 uur is daar ook de finish en de prijsuitreiking. ’s Ochtends vanaf 7:30 uur hebben de 66 deelnemende equipes de gelegenheid om de klassementsproeven te verkennen. Meer informatie over de TankS Rally is te vinden op de website van de organisatie, www.tanksrally.nl.

Deelnemers
De deelnemende equipes aan de Nissan 350Z Rally Challenge die op zaterdag 21 maart tijdens de TankS Rally in actie zullen komen zijn (in alfabetische volgorde):

Antoine Biesheuvel / Frans van den Einde
Matthias Boon / Davy Thierie
Stijn van Bree / Marco Schillemans
Arjan Heijstek / n.n.b.
Erwin Klippel / Jouri Dockx
Gerard Tijink / Tim Rietveld
Diter Toprek / Dennis Lippens
Henk Westerbeek / Radbout Mutsaers
Roel van der Zanden / Ilse van de Sande

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 26 of 32«‹2425262728›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi