VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
23 mei 2015
23 mei 2015

Strijd om de leiding in de Nissan 350Z Rally Challenge wordt voortgezet

Komend weekeinde zal de maand mei spetterend worden afgesloten met de 51e editie van de ELE Rally. Alle ingrediënten voor een spectaculaire wedstrijd zijn aanwezig. De Nederlandse rallytop komt met verrassende en snelle auto’s naar de rally; op de 66 equipes tellende deelnemerslijst nemen ook de strijdende equipes uit de Nissan 350Z Rally Challenge weer een prominente plaats in. Daarnaast komt er ook een aantal snelle WRC’s aan de start (Jeroen Swaanen met een Ford Fiesta, Erik van Loon met een Subaru Impreza) en wordt er veel verwacht van de twee equipes met een auto uit de klasse van de toekomst: Michel Becx (Ford Fiesta R5) en Bob de Jong (Citroën DS3 R5).

In de Rally van Putten vorige maand ging het klassement in de Nissan 350Z Rally Challenge compleet op zijn kop, nadat regerend kampioen Matthias Boon voor het eerst met panne de strijd moest staken. Omdat ook Antoine Biesheuvel de finish niet haalde was de weg vrij voor de andere matadoren voor een plekje op het erepodium. Erwin Klippel wist het Boon en Biedheuvel toch al moeilijk te maken en was op weg naar een goede eindklassering en was dus uiteindelijk de logische winnaar in Putten. Hij nam meteen de leiding in de tussenstand om de felbegeerde titel. Om de twee overige ereplaatsen werd stevig strijd geleverd, waarbij uiteindelijk Roel van der Zanden met het zilver aan de haal ging, voor Stijn van Bree. Beide coureurs zijn uiteraard met dit mooie resultaat op zak extra gemotiveerd om in hun ‘thuisrally’ te vlammen.

Alleen Henk Westerbeek moet helaas in de ELE Rally verstek laten gaan; de overige 8 equipes die deelnemen aan de Nissan 350Z Rally Challenge zijn gebrand op een goed resultaat in deze derde wedstrijd van het seizoen. Arjan Heijstek komt alweer met een nieuwe navigatrice aan de start; dit keer wordt hij gesecondeerd door Carina van Westen. Diter Toprek kan weer vertrouwen op Dennis Lippens, die in Putten wegens drukke werkzaamheden de ‘hot seat’ aan Renaldo Lier moest overlaten. Gerard Tijink deed in Putten zijn eerste ervaring met de Nissan op onverhard op en dat zal hem in de ELE Rally goed van pas komen. De strijd om de zege zal ongetwijfeld weer gaan tussen Matthias Boon, Antoine Biesheuvel en Erwin Klippel, maar als deze drie het elkaar lastig maken ruiken Roel van der Zanden en Stijn van Bree weer kansen op een plek bij de eerste drie.

In de Nissan 350Z Rally Challenge wordt gereden met Nissans van het model 350Z; deze beschikken over een 3,5 liter V6 motor (ruim 300 pk, 360 Nm) en een zes versnellingsbak. De auto’s zijn vrijwel identiek en dankzij de achterwielaandrijving zorgen de coureurs voor veel spektakel op de klassementsproeven. In combinatie met spannende duels tussen de verschillende teams en de potentie om top 10 tijden te rijden maakt de Nissan 350Z Rally Challenge tot de populairste klasse die er momenteel is in de Nederlandse rallysport.

ELE Rally
De 51e ELE Rally, die op vrijdag 29 en zaterdag 30 mei verreden zal worden, schotelt de deelnemers aan de rally 17 klassementsproeven voor met ruim 164 kilometer op snelheid. Vrijdagavond staan 6 proeven op het programma, waaronder een spectaculaire showproef op de Automotive Campus in Helmond. Zaterdag staan de befaamde proeven op Wintelre, Industrieterrein Ekkersrijt en de fraaie proef op het militaire oefenterrein van Strijpse Kampen op het programma. De organisatie van de rally heeft lering getrokken uit de kritiek die in voorgaande edities door de deelnemers werd geuit over het tijdsschema en de lange verplaatsingen en de route nu zo geconcipieerd dat er meer rust en minder verbindingsroute is.

De start van de ELE Rally is vrijdag 29 mei om 19:17 uur in Veldhoven bij Schippers Stop (Habraken 2601-2605, vlak bij Eindhoven Airport). Daar is ook het servicepark en het rallydorp. De deelnemers komen vrijdagnacht na zes proeven ook weer terug in Veldhoven. Zaterdagavond om 22:46 uur is daar ook de finish van de rally. Voor meer informatie: www.elerally.nl

Deelnemers
De deelnemende equipes aan de Nissan 350Z Rally Challenge die op vrijdag 29 mei tijdens de ELE Rally van start zullen gaan zijn (in alfabetische volgorde):
Antoine Biesheuvel / Frans van den Einde
Matthias Boon / Davy Thierie
Stijn van Bree / Marco Schillemans
Arjan Heijstek / Carina van Westen
Erwin Klippel / Jouri Dockx
Gerard Tijink / Tim Rietveld
Diter Toprek / Dennis Lippens
Roel van der Zanden / Ilse van de Sande

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 2 wedstrijden)

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Erwin Klippel

23

35

58

2.

Stijn van Bree

21

25

46

3.

Matthias Boon

35

5

40

4.

Arjan Heijstek

16

19

35

5.

Antoine Biesheuvel

28

5

33

Roel van der Zanden

5

28

33

7.

Diter Toprek

12

16

28

8.

Gerard Tijink

13

14

27

9.

Henk Westerbeek

16

5

21

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
22 mei 2015
22 mei 2015

Persbericht: VDZ Racing met hoge ambities van start in thuisrally

In het laatste weekend van mei (vrijdag 29 & zaterdag 30 mei) staat de ELE rally rondom Helmond en Eindhoven weer op het programma van VDZ Racing. Na de tweede plaats in de Rally van Putten is het team vastberaden om ook hier een podiumplaats te pakken in de Nissan 350Z Challenge en zo de VIPs die het team heeft uitgenodigd een onvergetelijke dag te bezorgen. Net als vorig jaar zal er op de service een touringcar aanwezig zijn om de VIP-gasten van onze hoofdsponsor Progress Uitzendbureau in stijl te kunnen ontvangen. Onze trouwe hoofdsponor heeft zich dit jaar ook verbonden aan de ELE rally en pakt dus groot uit!

De ELE rally, volgens kenners een van de mooiste rally’s van Nederland. Proeven als Sint-Oedenrode, Somerlo, Son en Wintelre spreken tot de boekdelen. Op eerstgenoemde proef is coureur Roel van der Zanden opgegroeid en in navolging van zijn vader die eind jaren ‘80 Nederlands Kampioen was geworden met zijn prototype 4×4 Toyota, werd in 2010 begonnen met VDZ Racing. Sinds 2011 wordt er deelgenomen aan rally’s en seizoen 2015 is het 3e jaar in de populaire Nissan 350Z Challenge. Dit jaar is de competitie in deze klasse groot met 8 concurrenten. Ook in de ELE rally zal het ongetwijfeld weer een spannende strijd worden. De rally omvat dit jaar 17 klassementsproeven en 164,5 kilometer op snelheid. VDZ Racing zal starten met startnummer 24.

Roel: “Ik ben erg blij dat we nu alweer voor de 5e keer kunnen starten in onze thuiswedstrijd. Het is altijd een heel bijzondere ervaring om op bekende wegen met extra veel familie, vrienden en bekenden aan de kant op snelheid langs te komen. Ik ben erg trots op het clubje zeer trouwe sponsoren dat wij aan ons team hebben weten te binden. Deze sponsoren, zoals M.E.B. Autoschade, Aben Reclame, Van Engeland ijzerwaren, Harperink Automotive en VA Motorosport zijn lokale bedrijven en voor hen is deze wedstrijd dan ook extra interessant. Als laatste ben ik natuurlijk geweldig blij met de commitment die Progress Uitzendbureau laat zien binnen onze mooie sport. Niet alleen ondersteunen zij ons en de ELE rally, in seizoen 2015 ondersteunen ze ook ons maatje Mats van den Brand die deel zal gaan nemen in het JWRC.”

Voor navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) is dit ook de thuiswedstrijd. De rally waar ze ieder jaar toch het meest naar uitkijkt.

Ilse: “Voor mij is het alweer de 7e keer dat ik mijn thuiswedstrijd navigeer en ieder jaar is het weer een nieuwe uitdaging. Niet alleen wat de proeven betreft, maar ook de voorbereidingen. De proeven zijn ieder jaar toch net weer anders en juist omdat het allemaal bekend terrein is, is het een uitdaging om de proeven zo goed mogelijk op papier te zetten. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de ELE rally ons dit jaar gaat brengen. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!
Wat de ELE rally ook nog erg leuk maakt is dat er bij deze rally veel familie en vrienden langs de weg staan om ons aan te moedigen. Dat maakt het toch wel extra bijzonder.”

Hoofdsponsor Progress Uitzendbureau B.V. pakt voor deze 51e ELE ook groots uit. KP Sint-Oedenrode is omgedoopt tot KP Progress Uitzendbureau. Op het centrale serviceterrein SchippersStop zal een VIP-ontvangst komen en voorafgaand aan KP Progress Uitzendbureau zullen er Progress-auto’s over de proef rijden. Progress sponsort, naast VDZ Racing, dit jaar ook de WRC-campagne van Mats van den Brand (eveneens Sint-Oedenrode), uitkomend in de Drive DMACK Fiesta Trophy (Junior WRC). Mats zal dit jaar ook de X-auto besturen, de eerste auto die op snelheid over de proeven rijdt. Voor enkele VIP-gasten wordt door Progress Uitzendbureau een unieke “Co-drive” over een van de beroemde rallyproeven aangeboden!

Na de Rally van Putten is de auto weer helemaal nagekeken door het serviceteam zodat alles voor de thuiswedstrijd weer 100% is. Hoewel er gewoon gefinished werd in Putten, bleek er toch het nodige herstel nodig. Zo zorgden onder anderen een aantal ernstig kromme velgen voor verbaasde gezichten.

Tot slot nodigt VDZ Racing naast de VIPS, leden van de Club van 100 en relaties natuurlijk ook alle fans uit op het serviceterrein voor een bakje koffie, verdere info of gewoon een praatje.

Alle info met betrekking tot de ELE Rally:
Vrijdag en zaterdag 29 & 30 mei
Aantal klassementsproeven: 17
Aantal wedstrijdkilometers: 164,5
Startnummer VDZ Racing: 24
Start 1e auto: Vrijdag 19.17 en zaterdag 12:00 vanaf Servicepark SchippersStop
Finish 1e auto: Zaterdag 22:46 op het finishpodium, SchippersStop
Servicepark: SchippersStop – Habraken 2601-2605, Veldhoven
Service vrijdag: Remote Service “VDL”, Brandevoortse Dreef 4, Helmond
Toegang tot klassementsproef: €6,-; passepartout €28,- (vrijdag en zaterdag) en €22,- (zaterdag).

Foto: Marije van der Vliet/MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
18 mei 2015
18 mei 2015

Mats van den Brand kijkt uit naar internationaal debuut in Drive Dmack Fiesta Trophy

Oirschot/Sint-Oedenrode, 15 mei 2015 – Voor rallyrijder Mats van den Brand (24) uit Sint-Oedenrode begint volgend weekeinde zijn WK-seizoen. In Portugal start de Brabander samen met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe in de Vodafone Rally van Portugal. Deze WK-rally is de openingsronde voor de Drive Dmack Fiesta Trophy waarin Mats dit seizoen actief is.

Het Brabantse talent rijdt dit seizoen met steun van KNAF Talent First, M-Sport en Verkooijen Rally Sport en wordt bij zijn internationale debuut in de erkende talentenklasse meteen in het diepe gegooid. De Rally van Portugal wordt verreden op de bikkelharde gravelwegen rondom de kustplaats Matosinhos. Tegenstand in de Drive Dmack Fiesta Trophy komt van 10 andere jonge en getalenteerde equipes uit de hele wereld.

Voor het eerst op gravel
“Dit wordt mijn eerste wedstrijd op onverhard. In Nederland kennen we alleen wedstrijden op asfalt. Ik zal wel kunnen profiteren van de graveltraining die ik vorig jaar heb gevolgd in Engeland dankzij Verkooijen Rally Sport en de KNAF”, vertelt Mats van den Brand, die rijdt onder startnummer 107 in een Fiesta met opvallende oranje-accenten en de Nederlandse leeuw op de flanken.

Zijn debuut in de Drive Dmack Fiesta Trophy is voor Mats ook zijn eerste optreden met de nieuwe Ford Fiesta R2 voorzien van 1-liter Ecoboost-motor. “Dankzij M-Sport heb ik kunnen testen met de nieuwe Fiesta R2. Ik ben erg onder de indruk van de motor, maar ook de wegligging en de remmen zijn verbeterd. De nieuwe Ford Fiesta R2 is een snelle en complete auto. Ik heb nu al zin om de rally in te gaan.”

Nieuwe navigator
De vierdaagse wedstrijd rondom de kustplaats Matosinhos markeert tevens het eerste gezamenlijke optreden voor Mats van den Brand en zijn nieuwe navigator Martijn Wydaeghe. “In de tests en de voorbereiding verliep de samenwerking perfect. Martijn heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, dus ik verwacht dat we heel snel een goed team zullen zijn. Omdat zoveel nieuw is zal deze rally voor ons vooral in het teken staan van het vinden van ritme. Van daaruit bouwen we verder.”

Martijn Wydaeghe sluit zich aan bij de visie van zijn teamgenoot: “Zeker deze eerste wedstrijd is een grote uitdaging. Het rijden op gravel is voor ons allebei nieuw, dus het is in eerste instantie zaak dat onze pacenotes kloppen. We missen ervaring ten opzichte van andere equipes, maar met met motivatie kom je soms verder dan ervaring. Na nuttige testritten mag het seizoen van start gaan!”

WK-klassieker
De Rally van Portugal opent op donderdagavond met een showproef in Lousade van 3,36 km, waarna op vrijdag drie proeven wachten. De zaterdag wordt gekruid met een monsterproef van 37,67 km, die Mats en Martijn twee keer moeten bedwingen. Op zondag, de slotdag, maakt het Nederlands-Belgische duo en de andere deelnemers van de Drive Dmack Fiesta Trophy kennis met een klassieker in de geschiedenis van het WRC: de klassementsproef Fafe.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto: Fotografie Ellen

in Nieuws /by Joris/#permalink
20 april 2015
20 apr 2015

Persbericht: Prachtige tweede plaats voor VDZ Racing in Rally van Putten

Afgelopen zaterdag vond onder bij vlagen prachtige omstandigheden de Rally van Putten plaats waar ook VDZ Racing met coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en Ilse van de Sande (Nuenen) aan de start stond. Na een heftige strijd die de hele wedstrijd duurde wist het team beslag te leggen op de 2e plaats in de Nissan 350Z Challenge en een keurige 13e plaats algemeen. De algemene winst ging naar Jasper van den Heuvel en Lisette Bakker in een Mitsubishi EVO X. Er stonden voor de teams 8 klassementsproeven op het programma, met 3 servicemomenten tussendoor.

Na een voorzichtige start en het annuleren van de 3e klassementsproef stond het team op de 6e plaats in de 350Z Challenge. Op de tweede boucle van 3 proeven was het stuivertje wisselen tussen de concurrenten van VDZ Racing. Gesteund door uitval van concurrenten stond het team na KP6 reeds op een 3e plaats en belangrijke punten voor het kampioenschap lagen in het verschiet. Met uiteindelijk “slechts” 6 Nissan 350Z’s aan de finish (9 gestart) was de rally een waar slagveld geworden. De rally had sowieso een hoog aantal uitvallers, met slechts 36 auto’s aan de finish op een deelnemersveld van ruim 60 teams.

De laatste 2 proeven werden verreden op industrieterrein Harselaar in Barneveld. Na fikse vertraging werd eerst KP7 verreden, waar het team het tijdsverlies op de achtervolgende Henk Westerbeek en navigator Radbout Mutsaers tot een minimum beperkte. Zo stond de equipe met nog 1 service en 1 proef op het programma slechts 1,1 seconden voor. Door pech van Stijn van Bree en navigator Marco Schillemans schoof VDZ Racing door naar de 2e plaats in de Challenge. Op de laatste proef pakte alles goed uit (ondanks het enorm uitgelopen evenement) voor Roel en Ilse en zo werd de 2e plaats binnengesleept.

Roel: “Overdag kregen we geweldig mooie proeven voorgeschoteld. Veel stukken op hoge snelheid in 4e en 5e versnelling door slingerende bochtjes. Ook de onverharde paden lagen er geweldig bij en leenden zich voor hoge snelheden en mooie bochten. De strijd was spannend, zeker tijdens de
laatste proeven op het industrieterrein. De eerste keer zijn we er behoorlijk voor gegaan met schade aan de auto als gevolg. De tweede keer moest met verstand gereden worden. 100% pushen zou leiden tot nog meer schade en misschien zelfs vertraging of uitval. Concurrent Henk Westerbeek zat ons op de hielen maar heeft wél een foutje gemaakt waardoor hij uit is gevallen. Dat is wat de sport zo mooi maakt!”

Ilse: “Wat een verschil ten opzichte van vorig jaar. Nieuwe uitdagende proeven met goede weersomstandigheden, in plaats van glibberen en glijden over het onverhard in de regen. De proeven lagen er dit weekend netjes bij, maar dat maakte de uitdaging niet minder groot. Tot op de laatste proef bleef het spannend. Een goede concentratie was dan ook zeker van belang.”

De volgende rally van VDZ Racing is de thuisrally, de ELE Rally. Deze vindt plaats op 29 & 30 mei rondom Helmond & Eindhoven. Voor deze rally zal groots uitgepakt worden. Nadere informatie hierover volgt in de komende weken.

Uitslag Rally van Putten:
1. Jasper van den Heuvel – Lisette Bakker 1:15:02.3
2. Arjen de Koning – Cindy Verbaeten 1:17:54.1
3. Sander van Hoof – Max Jacobs 1:18:12.2
13. Roel van der Zanden – Ilse van de Sande 1:27:04.6

Uitslag Nissan 350Z Challenge:
1. Erwin Klippel – Jouri Dockx 1:23:58.4
2. Roel van der Zanden – Ilse van de Sande 1:27:04.6
3. Stijn van Bree – Marco Schillemans 1:27:51.9

Foto: Ivo Rijniersce

in Nieuws /by Joris/#permalink
19 april 2015
19 apr 2015

Rally van Putten maakt beloftes niet waar – Verrassende uitslag in Nissan 350Z Rally Challenge

Dit weekeinde vond in en rond Putten de tweede ronde van het Nederlands Rallykampioenschap plaats. Helaas kon de organisatie van de Rally van Putten de beloftes niet waarmaken, maar toch ontspon zich een aardige strijd op de klassementsproeven. Ook de negen equipes uit de Nissan 350Z Rally Challenge lieten zich niet onbetuigd met onder meer een fantastische 8e plaats in het overall klassement voor winnaar Erwin Klippel. Net als in de TankS Rally ging de algemene overwinning naar de ongenaakbare Jasper van den Heuvel (Mitsubishi).

De Rally van Putten werd dit jaar voor de tweede keer georganiseerd en de organisatie slaagde er in om een groot deelnemersveld aan te trekken, mede dank zij het compacte tijdschema, de vele proefkilometers en lage inschrijfkosten. Helaas moest er op het laatste moment veel worden geïmproviseerd en het aantal proefkilometers drastisch worden verminderd hetgeen bij een aantal deelnemers wrevel opriep dat men wel 100% inschrijfgeld moest betalen, maar uiteindelijk veel minder waar voor je geld krijgt als vooraf beloofd. De rally werd onder goede weersomstandigheden verreden en de afwisselende klassementsproeven boden voldoende variatie en uitdaging om de equipes op de proef te stellen. Het publiek kwam ook in groten getale op het spektakel af en zo werd het toch nog een geslaagde rallydag.

Nissan 350Z Rally Challenge
Wederom stonden er 9 equipes aan de start van de Nissan 350Z Rally Challenge. Op de eerste proef was het zaterdagmiddag Antoine Biesheuvel die de snelste tijd liet afdrukken, voor Matthias Boon en Erwin Klippel. Op de volgende proef moest Antoine Biesheuvel echter enkele kilometers voor de finish vaart minderen vanwege oververhitting van de motor; toch behield hij de leiding, ondanks de snelste tijd van Matthias Boon. Erwin Klippel gaf slechts twee seconden prijs op de snelle Belg. Omdat de derde proef werd geneutraliseerd was Biesheuvel bij de eerste service nog steeds de leider. Maar het euvel van de motor kon niet echt worden opgelost en op proef vier was Antoine Biesheuvel de eerste uitvaller bij de Nissans, terwijl Boon het tempo bepaalde. Op de vijfde proef verraste Stijn van Bree met de snelste tijd en nestelde hij zich ferm in de top 3. En op de volgende proef was Erwin Klippel de snelste 350Z equipe, die door het uitvallen van Matthias Boon (kapotte cardan) meteen de derde achtereenvolgende leider werd. De rally werd afgesloten met twee keer een lange proef op Industrieterrein De Harselaar in Barneveld. De eerste passage werd een prooi voor Erwin Klippel en de tweede keer was het Arjan Heijstek die de snelste tijd noteerde. Zo waren er op 7 proeven 5 verschillende winnaars – en dat toont aan hoe competitief deze klasse is. Erwin Klippel won de slag bij de Nissans en was met de 8e plaats in het eindklassement ook meer dan tevreden: “Ondanks twee kleine foutjes ging het erg goed en ben ik uiteraard blij met het resultaat. Jammer dat de organisatie wat steken liet vallen, want het is een leuke rally.” Roel van der Zanden reed zeer constant en verraste zichzelf en de concurrenten aan de finish met een fraaie tweede plek in de Nissan 350Z Rally Challenge, voor de als derde geklasseerde Stijn van Bree.

Op 29/30 mei staat de 51e ELE Rally op de kalender van de Nissan 350Z Rally Challenge.

Uitslag Rally van Putten:
1. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker, Mitsubishi Evo X, 1 uur 15 min 2,3 sec
2. Arjen de Koning/Cindy Verbaeten, Mitsubishi Evo X, op 2 min 51,8 sec
3. Sander van Hoof/Max Jacobs, Mitsubishi Evo X, op 3.10,0
8. Erwin Klippel/Jouri Dockx, Nissan 350Z, op 8.56,1
13. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande, Nissan 350Z, op 12.02,3
16. Stijn van Bree/Marco Schillemans, Nissan 350Z, op 12.49,6
17. Arjan Heijstek/Saskia Bleijenberg, Nissan 350Z, op 13.12,1
23. Diter Toprek/Renaldo Lier, Nissan 350Z, op 14.52,1
24. Gerard Tijink/Tim Rietveld, Nissan 350Z, op 15.11,8
— Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers, Nissan 350Z – uitgevallen
— Matthias Boon/Davy Thierie, Nissan 350Z – uitgevallen
— Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde, Nissan 350Z – uitgevallen

In totaal gingen er 61 equipes van start en kwamen er 36 aan de finish in Putten.

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 2 wedstrijden):

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Erwin Klippel

23

35

58

2.

Stijn van Bree

21

25

46

3.

Matthias Boon

35

5

40

4.

Arjan Heijstek

16

19

35

5.

Antoine Biesheuvel

28

5

33

Roel van der Zanden

5

28

33

7.

Diter Toprek

12

16

28

8.

Gerard Tijink

13

14

27

9.

Henk Westerbeek

16

5

21

Deelnemers
De 9 deelnemende equipes aan de 350Z Rally Challenge die op zaterdag 18 april tijdens de Rally van Putten in actie kwamen aan het woord (op klassement):

Erwin Klippel/Jouri Dockx (1e)
Ook in Putten was Erwin Klippel goed en geconcentreerd op dreef; zonder noemenswaardige problemen bracht hij zijn Nissan 350Z naar de finish en hij pakte dank zij zijn zege ook de leidende positie in de cup: “Direct vanaf het begin konden wij het tempo van Boon en Biesheuvel goed volgen en dat geeft voldoening,” was het commentaar van Klippel. “We hadden alleen even een probleem met een zekering van de versnellingsbak, waardoor onder meer het display niet meer werkte en dat is lastig, omdat je dan niet weet in welke versnelling je rijdt.” Ook maakt Klippel naar eigen zeggen nog twee kleine foutjes, maar zonder gevolgen.

Roel van der Zanden/Ilse van de Sande (2e)
“Wat een geweldige opsteker deze tweede plaats,” was de eerste reactie van Roel van der Zanden. Na een uitstekend gereden wedstrijd liet Van der Zanden zien dat rallysport bij uitstek een ‘endurance’ test is: “Wij hebben heel geconcentreerd en constant gereden en dat betaalt zich uit. Wat mij betreft kan de rally niet lang genoeg duren, want inmiddels weet ik dat het loont om af en toe even wat rustiger aan te doen. Na de eerste ‘boucle’ hebben we de auto voor iets hoger gezet en daardoor werd de balans veel beter en dat resulteerde weer in meer zelfvertrouwen en snellere tijden.”

Stijn van Bree/Marco Schillemans (3e)
“Ook nu weer de doelstelling gehaald,” was de conclusie van Stijn van Bree toen hij als derde de finish in Putten passeerde. “De eerste 5 proeven ging het super en lagen wij op koers voor een top-3 klassering; na het uitvallen van Biesheuvel en Boon en het sterke rijden van Klippel had een tweede plaats er in gezeten, maar door een lekke band op proef 7 en daardoor wat minder vertrouwen op de laatste proef moesten we Roel van der Zanden alsnog voor ons dulden. De snelste tijd op KP5 was wel echt een beloning in ons leerproces en het bewijs dat we goed mee kunnen komen. Dat gaan we in de ELE – onze thuisrally – hopelijk ook kunnen laten zien.”

Arjan Heijstek/Saskia Bleijenberg (4e)
Zeer tevreden was Arjan Heijstek met zijn snelste tijd op de laatste proef. “Eigenlijk ging het best lekker vandaag, maar op de vijfde proef brak mijn versnellingspook en konden we twee proeven allen de vierde versnelling gebruiken. En dat kostte me een paar plaatsen,” aldus Heijstek, die op de service voor de laatste twee proeven hulp kreeg van ‘concurrent’ Roel van der Zanden: “Dat is prachtig natuurlijk dat hij mij spontaan helpt om de pook te repareren en wij daardoor twee prachtige slotrondes konden rijden (2e op KP7 en 1e op KP8)!” Met navigatrice Saskia Bleijenberg verliep de samenwerking ook uitstekend: “Ze gaf mij het vertrouwen en ik merk ook dat ik zelf nog steeds progressie boek.”

Diter Toprek/Renaldo Lier (5e)
Na de finish van de Rally van Putten was Diter Toprek ook al een tevreden man: “Echt perfect, lekker gereden; het zelfvertrouwen groeit en de auto hield zich ook uitstekend.” In de eerste ronde van 3 proeven was het nog even wennen voor Diter: “Ik was iets te voorzichtig en remde vaak te vroeg, maar daarna ging het steeds beter. Het viel allemaal mee, zeker na de rommelige verkenning, waarbij onder meer het slechte routeboek voor problemen zorgde.” Ook Diter kijkt uit naar de ELE Rally, die hem ook goed ligt.

Gerard Tijink/Tim Rietveld (6e)
Voor de eerste keer op onverhard met de Nissan, dat was de uitdaging in Putten voor Gerard Tijink, dit jaar de debutant in de 350Z Rally Challenge: “Maar wat heb ik heerlijk gereden,” aldus een enthousiaste Tijink na afloop. “Dit was pas mijn 6e rally ooit en ik was benieuwd hoe met deze snelle Nissan op onverhard zou gaan. Het ging meteen al goed en ik krijg er steeds meer gevoel bij. In de ELE en daarna in mijn thuisrally in Hellendoorn weet ik nu al veel beter hoe ik met de omstandigheden om moet gaan.” Op weg naar het startpodium was er nog even een angstig momentje toen de auto even inhield, maar even later was dat euvel over en verliep de rally zonder verdere problemen voor Gerard Tijink.

Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers (uitgevallen)
“We hebben best een leuke dag gehad en lekker gereden, maar dan hoop je natuurlijk ook nog een leuk resultaat mee naar huis te nemen,” concludeerde Henk Westerbeek na de rally. Helaas zat dat er niet in: “We waren in een leuk duel met Roel van der Zanden verwikkeld toen in de tweede ronde van de allerlaatste proef (Harselaar) we in een snelle rechterbocht iets te dwars gingen en het linker achterwiel afbrak toen die in aanraking kwam met een stoeprand!” Verder rijden bleek niet meer mogelijk en daarmee ging een eventuele mooie eindrangschikking verloren. “Jammer, maar in de ELE Rally gaan we het gewoon opnieuw proberen.”

Matthias Boon/Davy Thierie (uitgevallen)
“Helaas konden we het mooie begin van het seizoen hier geen vervolg geven. We waren goed op weg, maar op de 6e proef er brak iets van het cardan brak af en daarmee was het ‘game over’ voor deze keer,” analyseerde Matthias Boon kort de rally. Vanaf de start was de snelle rijder van het Deltion College weer in competitie met Antoine Biesheuvel en Erwin Klippel voor de ereplaatsen, hoewel hij na de eerste proeven klaagde over een afstellingsprobleem aan de schokdemper linksachter: “De auto ’hangt’ een beetje in snelle rechterbochten,” constateerde Boon. Op de service werd door de monteurs daarom wat veranderd aan de settings, waarmee het probleem opgelost was.

Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde (uitgevallen)
Antoine Biesheuvel was zeer enthousiast na de eerste proef: “Wat een ‘kanontijd’ reden we hier, meteen in de top-10!” Helaas duurde de vreugde niet lang, want al op de tweede proef staken de koelingsproblemen die hem eerder ook al parten speelde de kop weer op: “We weten niet meer waar we het zoeken moeten, maar gaan uiteraard alles weer minutieus nalopen, zodat we er in de ELE Rally weer klaar voor zijn,” meende Biesheuvel. “Het is jammer, want Putten lag mij en de Nissan wel, met grote brede wegen en open bochten, waar je met de 350Z echt hard kan gaan, als je durft….”

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 25 of 32«‹2324252627›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi