VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
22 juni 2015
22 jun 2015

Persbericht: Goed resultaat voor VDZ Racing ondanks weer een bezoek van de pechduivel

Afgelopen zaterdag werd in Hardenberg onder droge omstandigheden de Vechtdalrally verreden. Nadat er in de week voor de wedstrijd nog een klassementsproef gecancelled werd door de organisatie, werd er door diverse equipes gewaarschuwd dat elk foutje wel eens fatale gevolgen kon hebben voor het klassement. Foutjes werden er door VDZ Racing met coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) niet gemaakt, echter beroofde een kapot differentieel het team van een podiumplaats. Op de laatste proef werd, eveneens als in de ELE Rally, afgesloten met een tweede tijd bij de Nissans. Eindresultaat is een 5e plaats in de Nissan 350Z Challenge en 22e plaats overall.

 

Het was een dag van uitersten voor VDZ Racing. Deelname van de navigatrice Ilse van de Sande was voor de wedstrijd niet zeker vanwege ziekte. Gelukkig kon ze met behulp van flink wat medicijnen en een bak doorzettingsvermogen afgelopen zaterdag Roel toch over de proeven begeleiden. Op de eerste proef liet de equipe een keurige 4e tijd noteren, waarna op de tweede proef het differentieel kapot ging. Er werd bijna 2 minuten verloren, wat het team terugwierp naar de voorlopig laatste plaats in de Nissan 350Z Challenge. Gelukkig volgde hierna direct een service, waar het serviceteam in minder dan 30 minuten (!) zowel het differentieel als de aandrijfas verving.

 

Na klassementsproef 3 werd de rode lantaarn in de Challenge direct al weer overgedragen. Ondanks dat de equipe nog niet het volle 100% vertrouwen terug had in de auto na het wisselen van enkele essentiële onderdelen werd er toch al de nodige tijd ingelopen op de directe concurrentie. Dat bleek op de vierde proef: Een 3e tijd resulteerde (ook door het uitvallen van Antoine Biesheuvel en navigator Frans van den Einde) weer in een stijging in het klassement. Na de 2e en laatste service ging de equipe er nog eens goed voor zitten. De 4e plaats was ver weg maar niet onmogelijk, daarnaast is de laatste proef ook een zgn. Powerstage. Hier krijgen de 3 snelste equipes nog eens extra punten voor het kampioenschap. Een prachtige 2e tijd achter Stijn van Bree en Marco Schillemans resulteerde in 2 extra punten voor het kampioenschap. Het team kwam echter 3,9 seconde tekort voor de 4e plaats in de Nissan 350Z Challenge en 40 seconden voor een podiumplaats.

 

Roel: “Het tempo tijdens de Vechtdal Rally ligt altijd geweldig hoog. Vertrouwen in de nota’s, de auto, de navigator en natuurlijk ook in mijzelf zijn dan van uiterst belang. Ondanks de malaise van Ilse wist ze op de proeven toch het beste er uit te persen om mij maximaal te laten gaan. Het is dan ook erg jammer dat ons differentieel kapot ging tijdens KP2. Dankzij het serviceteam konden we gelukkig zonder verdere vertraging wel verder maar de achterstand op de competitie was groot. Gelukkig voelde het nieuwe differentieel goed en kwam het vertrouwen snel weer. Het tempo kwam terug en we hebben genoten van de snelle passages, hoge jumps en geniepig onverhard. Hoewel we er goed voor zijn gaan zitten is het net niet gelukt om Westerbeek nog van de 4e plaats te stoten maar na de technische problemen ben ik zeer tevreden met het uiteindelijke resultaat.”
Ilse: “Het was geen makkelijke opgave voor mij om ziek in de auto te stappen en er toch vol vertrouwen voor te gaan. Naarmate de dag vorderde voelde ik me ook steeds beroerder, maar opgeven was voor mij geen optie. Als je ergens samen aan begint, moet je het ook samen afmaken! Ondanks het kapotte differentieel op KP2 hebben Roel en ik op de andere proeven toch mooie tijden neer kunnen zetten. Het tempo zat er goed in en de samenwerking verliep goed. Ik kijk dan ook uit naar de tweede helft van het seizoen!

 

De komende maanden is het zomerstop. Het serviceteam zal de auto weer helemaal gereed maken voor de tweede helft van het seizoen, waarin VDZ Racing nog deel gaat nemen aan de Hellendoorn Rally (18-19 september), de GTC Rally (9-10 oktober) en de Euregio rally (1 november). Tot die tijd wordt gekeken of voor het ritme van Roel en Ilse nog een wedstrijd in België of Duitsland verreden zal worden. Daarnaast wordt de “vrije tijd” natuurlijk gebruikt om Mats van den Brand aan te moedigen tijdens zijn WK-campagne in de D-Mack Trophy.

Uitslag Vechtdalrally:

  1. Piet van Hoof/Max Jacobs – Mitsubishi Lancer EVO IV – 43:13.7
  2. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker – Mitsubishi EVO X – 43:45.7
  3. Michiel Becx/Kris Botson – Ford Fiesta R5 – 43:49.2

   22. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande – Nissan 350Z – 50:54.6

Uitslag Nissan 350Z Challenge:

  1. Erwin Klippel/Jouri Dockx – 48:13.3
  2. Stijn van Bree/Marco Schillemans – 49:21.8
  3. Arjan Heijstek/Carina van Westen – 50:13.8
  4. Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers – 50:50.7
  5. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande – 50:54.6
  6. Diter Toprek/Dennis Lippens – 51:07.2
  7. Gerard Tijink/Tim Rietveld – 52:10.6

 

Foto: Ivo Rijniersce

in Nieuws /by Joris/#permalink

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011
← Erwin Klippel dank zij derde zege op weg naar titel in Nissan 350Z Rally Challenge – Iets te compacte 11e Vechtdal Rally (previous entry)
(next entry) Vechtdal Rally 20 juni 2015 →

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi