VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
4 oktober 2015
04 okt 2015

Nissan 350Z Rally Challenge sluit seizoen af in GTC Rally

Komend weekeinde vindt in en rond Etten-Leur de GTC Rally plaats. Met de meest befaamde klassementsproef van Nederland, De Hel van Achtmaal, belooft deze rally van het Nederlands Kampioenschap altijd spektakel. De GTC Rally biedt met een mooi deelnemersveld aan de klassieke variant bovendien ook volop kijkplezier voor de liefhebbers van de grote rallycoureurs en rally-auto’s van weleer. Hoewel in Hellendoorn de kampioen in de Nissan 350Z Rally Challenge al bekend werd zijn de deelnemers aan deze spectaculaire cup allemaal gebrand op een goed resultaat in de GTC Rally. Kampioen Erwin Klippel om het seizoen met de titel op zak waardig af te sluiten in zijn thuisrally en de meeste andere Nissan-coureurs om na eerdere pech nog een mooi resultaat te scoren in de laatste rally van het seizoen.

In Hellendoorn rekende Antoine Biesheuvel eindelijk af met de pechduivel die hem sinds Putten al parten speelde. Biesheuvel pakte de welverdiende overwinning in de Nissan 350Z Rally Challenge, maar Erwin Klippel stelde de titel veilig door op de tweede plaats te eindigen. De twee zullen in de GTC Rally samen zeker weer een mooie strijd leveren voor de eindzege. Gerard Tijink, die in Hellendoorn voor het eerst achter het stuur kroop van de auto waar Matthias Boon vorig seizoen de titel mee behaalde, krijgt weer de kans om met deze snellere Nissan 350Z te laten zien waartoe hij in staat is. In Hellendoorn deed hij van zich spreken met enkele snelle tijden voordat hij op de tweede dag van de weg vloog. Matthias Boon zal voor Deltion weer in de Mitsubishi Lancer Evo X rijden. In Hellendoorn belandden net als Tijink ook Roel van der Zanden, Arjan Heijstek en Stijn van Bree in een sloot. Zij hebben hard gewerkt om hun auto’s weer wedstrijdklaar te maken en staan dan ook te trappelen om in Etten-Leur van start te gaan. Datzelfde geldt zeker voor Diter Toprek, die in Hellendoorn door elektronica problemen geen meter reed! Henk Westerbeek moet zich zeer tot zijn spijt opnieuw afmelden, omdat hij nog steeds kampt met een rugblessure. Er is wel een eenmalig optreden in de Nissan 350Z Rally Challenge van oud-kampioen Theo van den Berg, die met navigator Etienne Struijs zeker in staat moet worden geacht om zich te mengen in de strijd om een podiumplaats.

In de Nissan 350Z Rally Challenge wordt gereden met Nissans van het model 350Z; deze beschikken over een 3,5 liter V6 motor (ruim 300 pk, 360 Nm) en een zes versnellingsbak. De auto’s zijn vrijwel identiek en dankzij de achterwielaandrijving zorgen de coureurs voor veel spektakel op de klassementsproeven. In combinatie met spannende duels tussen de verschillende teams en de potentie om top 10 tijden te rijden maakt de Nissan 350Z Rally Challenge tot de populairste klasse die er momenteel is in de Nederlandse rallysport.

GTC Rally
De organisatie van de GTC Rally heeft ook nu weer gezorgd voor een prachtige route met uitdagende klassementsproeven. Er staan 8 verschillende klassementsproeven op het programma, die allemaal 2 keer zullen worden afgelegd. Op vrijdag tellen er 6 proeven mee en op zaterdag 10. De totale lengte van de rally bedraagt 458 km, waarbij bijna 184 km op snelheid zal moeten worden afgelegd. De langste klassementsproef is de befaamde proef van Achtmaal; de ruim 20 km lange proef met als bijnaam ‘De Hel’ wordt vrijdagavond twee keer verreden. Spektakel is daar gegarandeerd! De veertig deelnemende equipes zullen vrijdag 9 oktober om 19:40 uur van start gaan vanaf het startpodium in het centrum van Etten-Leur. Ruim na middernacht is de finish van de eerste etappe voorzien. De overgebleven equipes starten dan zaterdag om 10:07 uur voor de tweede etappe en zij zullen ‘s middags worden vergezeld van de 18 deelnemers aan de Short Rally. Om 19:39 uur zal de winnaar op het finishpodium in Etten-Leur worden gehuldigd. Vlak voor de deelnemers aan de GTC Rally zullen de 34 deelnemers aan de Historische Rally over de proeven rijden; zowel vrijdag als zaterdag. Onder hen bevinden zich klinkende namen, zoals voormalig Nederlands Rallykampioen, de Zweed Stig Andervang, die het onder meer opneemt tegen een andere oud-kampioen, Wim Luijbregts! Voor meer informatie: www.gtcrally.eu.

Deelnemers
De deelnemende equipes aan de Nissan 350Z Rally Challenge die op vrijdag 9 en zaterdag 10 oktober tijdens de GTC Rally van start zullen gaan zijn (in alfabetische volgorde):
Theo van den Berg/Etienne Struijs *
Antoine Biesheuvel / Frans van den Einde
Stijn van Bree / Marco Schillemans
Arjan Heijstek / Carina van Westen
Erwin Klippel / Jouri Dockx
Gerard Tijink / Tim Rietveld
Diter Toprek / Dennis Lippens
Roel van der Zanden / Ilse van de Sande
* Buiten mededinging

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 5 wedstrijden)*

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Erwin Klippel

23

35

35

35

28

156

2.

Stijn van Bree

21

25

30

30

5

111

3.

Arjan Heijstek

16

19

23

23

–

81

4.

Antoine Biesheuvel

28

5

5

5

35

78

5.

Roel van der Zanden

5

28

19

16

5

73

6.

Diter Toprek

12

16

16

14

5

63

7.

Matthias Boon

35

5

5

5

–

50

8.

Gerard Tijink

13

14

5

13

5

50

9.

Henk Westerbeek

16

5

–

21

–

42

* Stand onder voorbehoud.

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011
← Persbericht: Aquaplaning wordt VDZ Racing fataal in Hellendoorn Rally (previous entry)
(next entry) Hellendoorn Rally 18-19 september 2015 →

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi