VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
4 oktober 2021
04 okt 2021

Persbericht: 56e ELE Rally komt te vroeg voor VDZ Racing

Helaas moet team VDZ racing, met coureur Roel van der Zanden en navigatrice Ilse van de Sande, de thuisrally laten schieten. Na het avontuur met de Peugeot 206 in de Vechtdal Rally is het herstel van de gifgroene 206 nog in volle gang. Even werd er gedacht om met de Mitsubishi Lancer Evo X te starten, echter zou dat ook weer teveel tol eisen van het serviceteam. En zo is het team terug bij af en geeft het de voorkeur om de 206 verder te herstellen zodat er later in het jaar nog deelgenomen kan worden aan de diverse rally’s.

Net als in 2017, toen nog met de Nissan 350Z die zijn afscheidsrally moest laten schieten, is het komend weekend dus geen actie op de klassementsproeven voor het team. “Het is zo zuur dat we onze thuisrally moeten laten schieten, net nu de ELE eenmalig in de herfst plaatsvindt, wat toch voor een compleet andere beleving zorgt, Strijpse Kampen weer opgenomen is in de rally en Sint-Oedenrode gewijzigd is ten opzichte van andere jaren,” zo geeft Roel van der Zanden aan. “We kiezen echter voor een degelijk herstel van de 206 ten opzichte van een snel herstel en een gehaaste voorbereiding op een rally waar je eigenlijk alle aandacht op wil richten. Hopelijk kunnen we weer deelnemen aan de laatste rally’s van het jaar, te beginnen met de Twente Rally op 31 oktober aanstaande. Volgend jaar met de ELE zijn we er hopelijk gewoon weer bij en we wensen de organisatie, marshalls, deelnemers en publiek natuurlijk een geweldige ELE Rally!”

Foto: Joris van Esch

in Nieuws /by Joris/#permalink
30 augustus 2021
30 aug 2021

Persbericht: Nieuw avontuur VDZ Racing alweer snel ten einde

Afgelopen zaterdag stond voor VDZ Racing de primeur op de kalender, het team zou met hun nieuw opgebouwde Peugeot 206 debuteren in de Peugeot 206 Rally Cup in de Vechtdal Rally in Hardenberg en omgeving. Het werd echter een korte dag met een crash op de 2e klassementsproef die het team tot opgeven dwong.

Vol goede moed was het hele team naar Hardenberg afgereisd. Ondanks het ontbreken van een echte testrit voorafgaand aan de rally wist het team dat ze een erg potente auto hadden gebouwd door onderzoeken op o.a. motorisch gebied. Tot op het laatste moment was het team druk bezig om de auto gereed te krijgen en daarom was er, afgezonderd van wat lokale rondjes waar allesbehalve op wedstrijdritme gereden kon worden, geen tijd voor een testrit.

Daarom werd er ook niet al te hoog ingezet op een topklassering, en werd de wedstrijd ook meer gezien als een eerste echte test voor de gifgroene 206. Op de eerste proef werd er behouden gestart en was het vooral wennen aan en het leren kennen van de auto, en specifiek natuurlijk de handrem met de lange rechte stukken en scherpe bochten in de Vechtdal Rally. Ook op het onverhard deed de 206 het super, totdat het op de 2e klassementsproef fout ging. Na een prachtige doorkomst op onverhard ten overstaande van flink wat publiek ging het even verderop fout, toen er flinke hobbels in de weg zaten, en de voorkant van de auto geschept werd en via een koprol in de naastgelegen sloot terecht kwam. Roel en Ilse kwamen redelijk ongeschonden uit de auto en na wat spierpijn en hoofdpijn is het te hopen dat ze hier niet al te lang last van houden. De vers opgebouwde 206 is er echter slechter aan toe, zo bleek na inspectie. En zo zal er de komende tijd weer flink wat tijd van de monteurs van het team geïnvesteerd moeten worden om weer helemaal fris aan de start van een rally te staan.

Roel & Ilse: “Wat hadden we het weer geweldig naar ons zin met de nieuwe auto. Tot op het laatste moment is er door iedereen superhard gewerkt om hier ons debuut te kunnen maken en om dan zo te moeten eindigen is enorm zuur. Nadat we op de eerste proef de auto flink hebben getest en we ook slechts 30 seconden achter de eerste 206 zaten, gaf ons al vertrouwen. Op het onverhard verbaasden we ons echt hoe goed de auto was en achteraf gezegd hebben we ons misschien wel iets te veel verbaasd, gezien de crash die volgde. De schade aan de auto is toch wel iets groter dan gehoopt, we hebben alle 4 de hoeken geraakt… We hebben echter besloten om de auto weer opnieuw op te gaan bouwen en er weer voor te gaan. Wanneer we de volgende wedstrijd kunnen rijden is daarom even afwachten. Helaas komt de Hellendoorn Rally echt te vroeg.”

De wedstrijd werd gewonnen door Michiel Becx en Sander van Barschot, gevolgd door Bas van Kamperdijk en Nadia Muilwijk. Beide equipes reden in een door Hans Weijs Motorsport geprepareerde Volkswagen Polo R5 wat ook meteen de eerste overwinning van deze auto in de Nederlandse rallysport is. Derde werden Kevin van Deijne en Hein Verschuuren met de Skoda Fabia R5. De 206 Rally Cup werd gewonnen door Rudy en Joost Schenkeveld, gevolgd door Dylan en Johan Teiwes. De derde plaats was er voor Yannick Vrielink en Glenn Crooijmans.

Foto: Marije van der Vliet / MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
23 augustus 2021
23 aug 2021

Persbericht: VDZ Racing start met nieuwe rallyauto aan nieuw avontuur

Komende zaterdag zal VDZ Racing, met coureur Roel van der Zanden en navigatrice Ilse van de Sande, de langverwachte rentree maken op de rallypaden tijdens de Vechtdal Rally in Hardenberg en omgeving. In deze tijden moet even op het budget gelet worden in verband met Corona, en daarom is er besloten om de Mitsubishi Evo X nog even op stal te laten staan en verder te gaan in de Peugeot 206 Rally Cup. Een waanzinnige competitie waarbij elke wedstrijd tussen de 15 en 20 auto’s aan de start staan.

Dat betekent dus een terugkeer naar het merk met de Franse leeuw waarmee het team in 2011 haar debuut maakte in de Nederlandse rallywereld met de gifgroene 205. Ook dit keer heeft het serviceteam weer een compleet nieuwe auto opgebouwd waar ziel en zaligheid in gelegd zijn. Geholpen door wat tegenslag was de auto niet klaar voor de GTC Rally op 10 juli maar afgelopen week heeft de auto zijn eerste meters gemaakt en wordt momenteel de finetuning gedaan om fris aan de start in Hardenberg te staan.

De Vechtdal Rally zal bestaan uit 8 klassementsproeven, goed voor 111 kilometers op snelheid. De 1e auto zal om 12:15 beginnen aan de eerste klassementsproef en de finish staat gepland rond 18:46. Naast de rally vindt er ook een Historic Rally en Short Rally plaats waardoor het aantal deelnemers van het totale evenement op exact 100 ligt.

Roel: “Wat ben ik blij dat we weer aan de start kunnen staan van een rally na zo’n lange tijd van droogte. In verband met het budget hebben we er dus voor gekozen om een 206 op te bouwen voor deelname in de Rally Cup. Het is een ongekend spannende competitie met zoveel deelnemers en dat heeft me altijd getrokken. Als je bekijkt hoe de cup zich ontwikkeld heeft en zich nog steeds verder ontwikkelt met ongekende aantallen 206’en in het vooruitzicht ben ik zeer verheugd om hieraan deel te kunnen nemen. Laten we hopen dat onze nieuwe 206 net zo’n geweldige auto is als de 205, dan gaan we er nog heel veel plezier aan beleven. Tot slot wil ik uiteraard de mannen van het serviceteam bedanken. Het zijn rollercoaster-tijden geweest om tijdens lockdowns, afstand houden en maximaal aantal bezoekers toch een nieuwe rallyauto op te bouwen maar ze hebben het toch mooi geflikt. Bedankt!!”

Ilse: “Na een lange tijd van droogte ben ik blij dat we weer van start mogen en kunnen gaan in een rally. De mannen van het serviceteam hebben de afgelopen maanden absoluut niet stil gezeten en hebben een compleet nieuwe auto opgebouwd. Een auto van het merk Peugeot waarin ook ik jaren geleden in 2008 mijn debuut maakte. De komende dagen zullen de laatste puntjes nog op de i gezet worden aan de auto, zodat we er zaterdag in Hardenberg mee van start kunnen gaan. Aan de inzet van de mannen van het serviceteam zal het in elk geval niet liggen. Zij hebben topwerk verricht! We gaan er met zijn allen dan ook een mooi weekend van maken.”

Foto: Joris van Esch

in Nieuws /by Joris/#permalink
11 juli 2019
11 jul 2019

Persbericht: Geen GTC Rally voor VDZ Racing

Na de uitval van Roel van der Zanden en Ilse van de Sande tijdens de ELE Rally eind mei jl. heeft het team de Mitsubishi Evo X helemaal nagelopen, wat nogal wat zaken aan het licht bracht. In verband met het ontbreken van een hoofdsponsor en het budget waar een gat in is geslagen, is het team genoodzaakt de GTC Rally, een van de mooiste rally’s van Nederland met de beroemde klassementsproef Achtmaal / De Hel te laten schieten. Het team hoopt half september bij de Hellendoorn Rally weer aan de start te kunnen verschijnen.

Wat een mooi seizoen had moeten worden met veel wedstrijden, is het team dus voorlopig veroordeeld om de Evo X weer helemaal in orde te maken. Momenteel liggen de meeste zorgen bij het hart van de auto, de motor. Er wordt naarstig naar de juiste oplossing gezocht.

VDZ Racing wenst de organisatie, alle vrijwilligers, deelnemers, pers en de ongetwijfeld vele rallyliefhebbers een fantastische GTC Rally toe!

in Nieuws /by Joris/#permalink
27 mei 2019
27 mei 2019

Persbericht: Wisselend tevreden gezichten bij VDZ Racing na ELE Rally

Na een enerverende wedstrijd hebben Roel van der Zanden en Ilse van de Sande met de VDZ Racing Mitsubishi Evo X, een 15e plaats algemeen behaald. Dat is niet bepaald het resultaat wat het team voor ogen had voorafgaand aan de wedstrijd. Vroege problemen met de turbo op de eerste 3 proeven gooiden echter roet in het eten en op de laatste klassementsproef had de versnellingsbak geen zin meer. Het teamwork van de servicecrew vrijdagavond was daarom weer onderscheidend. Daarnaast hebben Roel en Ilse ook het beste laten zien met spectaculaire tijden & doorkomsten.

Genieten op het Kerkplein, problemen op de klassementsproeven
Onder grote publieke belangstelling wordt de rally gestart door burgemeester Gaillard vanaf het Kerkplein in Son, wat uitgelopen is om de start van het evenement mee te kunnen maken. Ook Roel en Ilse genieten van het warm welkom en gingen vol vertrouwen van start. Op de klassementsproeven in de regio Helmond liep het team echter tegen een defecte turbo aan wat dus ook aan de tijden te zien was. Zonder turbo kom je gewoon enorm veel snelheid tekort op de proeven, bleek wel. Ten tijde van de eerste service na 3 proeven, bedroeg de achterstand op de ontketende Lambert Parren al bijna 1 minuut en 20 seconden. De monteurs wist wat ze te wachten stond en kregen het euvel met de turbo opgelost. Vanaf dat moment reed het team een prachtige wedstrijd waarin er ook weer lekker geconcurreerd kon worden met enkele andere Evo X’en. De eerder genoemde Parren, en Antoine van Ballegooijen natuurlijk die al zoveel ervaring heeft in de Evo X, bleven het grootste gedeelte van de wedstrijd buiten bereik, alhoewel later in de wedstrijd nog wel wat speldenprikjes door VDZ Racing werden uitgedeeld. Na 6 klassementsproeven, met de 2e omloop van Somerlo als hoogtepunt waar het team direct achter Parren en Van Ballegooijen finisht, wordt de Evo X in Parc Fermé gezet bij Transportbedrijf De Rooy, op dat moment 14e algemeen in de wedstrijd.

Zaterdag een prachtige dag die in mineur eindigt
De zaterdag begint zoals de vrijdagnacht eindigt. Roel en Ilse zitten lekker in de wedstrijd, een enkele keer schieten ze een paar meter te ver door maar kiezen daar een ongevaarlijk punt voor uit en blijft het dus zonder gevolgen. De klassementsproeven bij het teruggekeerde Best en Wintelre-Oerle brengt het beste van VDZ Racing naar boven met prachtige doorkomsten en snelle tijden, waarbij het team zich ook begint te bemoeien met de snelste tijd in de Evo X-klasse. Helaas komt het er niet van. Ook in de achtertuin van het team, klassementsproef Sint-Oedenrode (MRT Engines), komt het beste van Roel en Ilse naar voren en even hoopt men op de snelste tijd, maar al snel blijkt dat Van Ballegooijen andermaal een razendsnelle tijd heeft neergezet. Wel laat het team alle andere Evo X-en achter zich. Op de aansluitende KP Ekkersrijt volgt weer een mooie strijd met de overige Evo’s waarna er nog 1 service plaatsvindt voor de laatste 2 proeven (andermaal Sint-Oedenrode en Ekkersrijt). Het succes van de eerste keer “Rooi” kan helaas niet herhaald worden en het team besluit zich daarom vol op de finish te richten. Op dat moment is het team al weer opgeklommen naar een 11e plaats algemeen en heeft het al weer enkele R5-deelnemers achter zich staan. Op Ekkersrijt gaat het halverwege de proef echter fout met de versnellingsbak waardoor het team ervoor kiest om een rondje minder te rijden maar zo wel de finish gehaald wordt. Dat wordt dus uiteindelijk de 15e plaats in verband met de normtijd die Roel en Ilse gekregen hebben.

Roel & Ilse: “Wat baalden we van de vroege turboproblemen. Gelukkig kregen de jongens het allemaal voor elkaar en vanaf toen zaten we er goed bij. En wat is het dan genieten maar tegelijk ook erg hard werken in de loodzware wedstrijd die de ELE is. De proeven zijn echt onderscheidend en hebben alles in zich. Dat we het op Sint-Oedenrode ook altijd zo goed doen geeft veel vertrouwen, omdat die proef zoveel in zich heeft wat rallyrijden tot zo’n prachtige beleving maakt. De support van iedereen heeft daar ongetwijfeld aan bijgedragen. Dat we dan zo moeten eindigen op Ekkersrijt is toch wel jammer. We hadden het echt goed voor elkaar op de zaterdag maar toen was het eigenlijk al te laat om nog voor een topklassering te gaan. Dat het dan ook nog op de afsluitende proef fout gaat is extra zuur. Ons kampioenschap is met deze klassering en de uitval in de Zuiderzee Rally nu toch al grotendeels gezien. We gaan de Evo de komende tijd eens flink onder handen nemen om te kijken waar de problemen vandaan komen. Daarom zullen we ook niet deelnemen aan de Vechtdalrally die over 3 weken verreden wordt. Met de GTC hopen we er weer bij te zijn!”

Van den Heuvel en Bakker winnen en verstoren feestje Brabantse deelnemers
Vooraan in de wedstrijd waren de verschillen tussen de top-5, die toch echt een gat met de overige deelnemers geslagen hadden, klein te noemen. De eerste avond werd tot de laatste proef gedomineerd door Bob de Jong en Bjorn Degandt in de Hyundai i20 R5. Op de laatste proef werd er door kapotte velg tijd verloren waardoor Jasper van den Heuvel en Lisette Bakker met de Ford Fiesta R5 de leiding pakten. Met een miniem verschil werd zaterdag verder gestreden door de 2 kemphanen, tot De Jong op de 2e keer Sint-Oedenrode een boomwortel raakt en hij zich richt op de finish. Van den Heuvel heeft het na afloop over een “bijzondere zege”. De derde plaats is er voor Kevin van Deijne en Hein Verschuuren met de Skoda Fabia R5. Publieksfavoriet Jeroen Swaanen viel op de eerste proef zaterdag uit, nadat hij vrijdagavond regelmatig de snelste Skoda-rijder was. Piet van Hoof en Max Jacobs kwamen met de Evo IV een dikke 30 seconden tekort voor een podium.

De organisatie had tevens al weer een datum voor de volgende editie van de ELE Rally: 5 en 6 juni 2020.

Uitslag 55e ELE Rally:
1. Jasper van den Heuvel – Lisette Bakker – Ford Fiesta R5 – 1 uur, 52 minuten, 9.1 seconden
2. Bob de Jong – Bjorn Degandt – Hyundai i20 R5 – 1:52:39.1
3. Kevin van Deijne – Hein Verschuuren – Skoda Fabia R5 – 1:53:23.2
15. Roel van der Zanden – Ilse van de Sande – Mitsubishi Evo X – 2:08:34.6

Foto: Marije van der Vliet – MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 9 of 33«‹7891011›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Mooie finish voor VDZ Racing in Hellendoorn Rally
  • VDZ Racing pakt de draad weer op in de Eurol Hellendoorn Rally
  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing

Archief

  • september 2025
  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Mooie finish voor VDZ Racing in Hellendoorn Rally18 september 2025 - 07:18
  • VDZ Racing pakt de draad weer op in de Eurol Hellendoorn Rally9 september 2025 - 08:04
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi