VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
6 juli 2015
06 jul 2015

Snelheid Mats van den Brand blijft onbeloond tijdens WK-rally van Polen

Rallyrijder Mats van den Brand toonde dit weekeinde zijn talent tijdens de WK-Rally van Polen. De 24-jarige coureur van Verkooijen Rally Sport lag met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe lange tijd op koers voor de derde plaats in de Drive Dmack Fiesta Trophy. Een fout op de voorlaatste klassementsproef zorgde voor vroegtijdige uitval.

Al tijdens de test voor de wedstrijd voelt Mats van den Brand zich thuis op de snelle zandwegen in noordoost Polen. Het KNAF-talent kan zich tijdens de tweede ronde van de Drive Dmack Fiesta Trophy talentenklasse direct meten met drie zijn meer ervaren concurrenten Tom Cave, Max Vatanen en Marius Aasen.

Na de showproef op donderdagavond begint op vrijdag het echte werk op de zeer snelle gravelwegen. Mats van den Brand imponeert door op de vijfde klassementsproef over liefst 39,12 km de tweede tijd te noteren. Een proef later is de rijder uit Sint-Oedenrode zelfs de snelste van alle rijders in de Drive Dmack Fiesta Trophy. Een mijlpaal voor Mats.

Snelste tijd
“Deze snelste tijd is een geweldige stimulans voor Martijn en mij. Een bevestiging dat we na de eerste rally in Portugal zijn gegroeid”, vertelt de rijder die dit seizoen rijdt met steun van KNAF Talent First, M-Sport en Verkooijen Rally Sport. Het zorgt ervoor dat de Nederlands-Belgische equipe de tweede dag besluit als nummer drie in de tussenstand van de Drive Dmack Fiesta Trophy.

Dankzij constant presteren op de lange zaterdag behouden Mats en Martijn lange tijd de derde plaats in het tussenklassement vast. Aan het einde van de dag komt de Fin Max Vatanen (zoon van ex-wereldkampioen Ari Vatanen) met een minimale marge langzij. Na 17 proeven bedraagt de achterstand slechts vijf tellen.

In de aanval
Op de slotdag besluiten Mats en Martijn na overleg met begeleider Nelis Verkooijen op jacht te gaan naar de derde plaats. Een belangrijke troef bij de aanval is de uitgekiende bandenstrategie: als enige duo in de top 4 hebben Mats en Martijn nog een set volledig nieuwe banden tot hun beschikking. Op de voorlaatste proef over 14,6 km gaat het mis: een snelle bocht staat niet goed omschreven in de pacenotes.

Mats en Martijn raken van de weg met hun Ford Fiesta R2, stappen ongedeerd uit, maar kunnen niet verder. “De bewuste bocht kneep en dat stond niet in mijn notes. Ik ging er te hard in en dus vlogen we er uit”, analyseert de 24-jarige rallyrijder nuchter. “Omdat we perse derde wilde worden reden we op 100%. En dan moet alles kloppen. Helaas was dat niet zo. In Finland krijgen we weer een kans en daar kijk ik nu al naar uit.”

Navigator Martijn Wydeaghe vult aan: “We hebben vrijwel de hele rally toptijden genoteerd op dit zeer snelle parcours. En dat in onze tweede gezamenlijke wedstrijd én tweede rally op onverhard. We hebben hier in Polen weer een grote stap voorwaarts gemaakt wat betreft vertrouwen en snelheid. Het is jammer dat één puzzelstukje ontbrak. En daarvoor zijn wij vandaag afgestraft. Dat hoort soms bij rallysport op een hoog niveau.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
30 juni 2015
30 jun 2015

Mats van den Brand begint vol ambitie aan WK-rally van Polen

Rallyrijder Mats van den Brand (24) vervolgt aankomend weekeinde zijn seizoen in Polen. In één van de oudste rally’s ter wereld gaat de coureur van Verkooijen Rally Sport met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe opnieuw de strijd aan in de Drive Dmack Fiesta Trophy. “Ik denk dat de klassementsproeven in Polen mij liggen”, aldus het KNAF-talent.

Na de seizoensopening in Portugal, waar de snelheid van Mats en Martijn nog niet volledig zichtbaar werd in het eindklassement, wil het Nederlands/Belgische duo in de tweede ronde van de Drive Dmack Fiesta Trophy laten zien waartoe ze in staat zijn. De 72ste Lotos Rally van Polen wordt verreden op snelle brede zandpaden in het bosrijke Mazurisch merenplateau. Tegenstand in noordoost Polen komt van 11 andere jonge en getalenteerde equipes uit de hele wereld.

“Ik heb een aantal uren onboard beelden bekeken van eerdere edities van deze rally, en ik denk dat de klassementsproeven in Polen mij liggen”, vertelt Mats van den Brand, die dit seizoen rijdt met steun van KNAF Talent First, M-Sport en Verkooijen Rally Sport. “De proeven zijn snel, maar overzichtelijker dan in Portugal. De ondergrond is zanderig, meer zoals het onverhard in Nederland.”

Plek in top 3

De rallycoureur van Verkooijen Rally Sport heeft zijn fysiek de laatste weken verder aangescherpt om in topvorm aan de start te verschijnen. “Ik heb erg veel zin om weer achter het stuur van de Ford Fiesta 1.0 Ecoboost te stappen. In Portugal konden Martijn en ik al top 3 tijden zetten. In Polen willen we proberen die lijn door te trekken. Het doel daarbij is een plek in de top 3”, meldt Mats van den Brand, die rijdt met startnummer 107.

Zijn Belgische navigator Martijn Wydeaghe deelt de visie van zijn stuurman: “Onze snelheid in Portugal heeft mij positief verrast. Het parcours in Polen zal ons meer liggen, dus ik hoop stiekem ook op het podium. Maar ik besef ook dat alles mee zal moeten zitten. Alles zal beginnen met goed verkennen om daarna op snelheid, maar ook met het hoofd te blijven rijden.”

Bandenspel

De Rally van Polen start donderdagavond met een showproef in Mikolajki. Deze proef dicht bij het servicepark is meteen de enige die gelijk is aan 2014. Mats, Martijn en de andere deelnemers in de Drive Dmack Fiesta Trophy krijgen al op vrijdag te maken met een monsterproef: de 39,12 km lange Stanczyki klassementsproef. Het bandenspel zal meteen belangrijk worden, want de equipes hebben deze wedstrijd alleen snel slijtende, zachte banden tot hun beschikking. De Rally van Polen wordt bestreden over 19 proeven met een totale lengte van 325,15 km.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com

Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com

Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand

Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe

Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708

Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
22 juni 2015
22 jun 2015

Persbericht: Goed resultaat voor VDZ Racing ondanks weer een bezoek van de pechduivel

Afgelopen zaterdag werd in Hardenberg onder droge omstandigheden de Vechtdalrally verreden. Nadat er in de week voor de wedstrijd nog een klassementsproef gecancelled werd door de organisatie, werd er door diverse equipes gewaarschuwd dat elk foutje wel eens fatale gevolgen kon hebben voor het klassement. Foutjes werden er door VDZ Racing met coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) niet gemaakt, echter beroofde een kapot differentieel het team van een podiumplaats. Op de laatste proef werd, eveneens als in de ELE Rally, afgesloten met een tweede tijd bij de Nissans. Eindresultaat is een 5e plaats in de Nissan 350Z Challenge en 22e plaats overall.

 

Het was een dag van uitersten voor VDZ Racing. Deelname van de navigatrice Ilse van de Sande was voor de wedstrijd niet zeker vanwege ziekte. Gelukkig kon ze met behulp van flink wat medicijnen en een bak doorzettingsvermogen afgelopen zaterdag Roel toch over de proeven begeleiden. Op de eerste proef liet de equipe een keurige 4e tijd noteren, waarna op de tweede proef het differentieel kapot ging. Er werd bijna 2 minuten verloren, wat het team terugwierp naar de voorlopig laatste plaats in de Nissan 350Z Challenge. Gelukkig volgde hierna direct een service, waar het serviceteam in minder dan 30 minuten (!) zowel het differentieel als de aandrijfas verving.

 

Na klassementsproef 3 werd de rode lantaarn in de Challenge direct al weer overgedragen. Ondanks dat de equipe nog niet het volle 100% vertrouwen terug had in de auto na het wisselen van enkele essentiële onderdelen werd er toch al de nodige tijd ingelopen op de directe concurrentie. Dat bleek op de vierde proef: Een 3e tijd resulteerde (ook door het uitvallen van Antoine Biesheuvel en navigator Frans van den Einde) weer in een stijging in het klassement. Na de 2e en laatste service ging de equipe er nog eens goed voor zitten. De 4e plaats was ver weg maar niet onmogelijk, daarnaast is de laatste proef ook een zgn. Powerstage. Hier krijgen de 3 snelste equipes nog eens extra punten voor het kampioenschap. Een prachtige 2e tijd achter Stijn van Bree en Marco Schillemans resulteerde in 2 extra punten voor het kampioenschap. Het team kwam echter 3,9 seconde tekort voor de 4e plaats in de Nissan 350Z Challenge en 40 seconden voor een podiumplaats.

 

Roel: “Het tempo tijdens de Vechtdal Rally ligt altijd geweldig hoog. Vertrouwen in de nota’s, de auto, de navigator en natuurlijk ook in mijzelf zijn dan van uiterst belang. Ondanks de malaise van Ilse wist ze op de proeven toch het beste er uit te persen om mij maximaal te laten gaan. Het is dan ook erg jammer dat ons differentieel kapot ging tijdens KP2. Dankzij het serviceteam konden we gelukkig zonder verdere vertraging wel verder maar de achterstand op de competitie was groot. Gelukkig voelde het nieuwe differentieel goed en kwam het vertrouwen snel weer. Het tempo kwam terug en we hebben genoten van de snelle passages, hoge jumps en geniepig onverhard. Hoewel we er goed voor zijn gaan zitten is het net niet gelukt om Westerbeek nog van de 4e plaats te stoten maar na de technische problemen ben ik zeer tevreden met het uiteindelijke resultaat.”
Ilse: “Het was geen makkelijke opgave voor mij om ziek in de auto te stappen en er toch vol vertrouwen voor te gaan. Naarmate de dag vorderde voelde ik me ook steeds beroerder, maar opgeven was voor mij geen optie. Als je ergens samen aan begint, moet je het ook samen afmaken! Ondanks het kapotte differentieel op KP2 hebben Roel en ik op de andere proeven toch mooie tijden neer kunnen zetten. Het tempo zat er goed in en de samenwerking verliep goed. Ik kijk dan ook uit naar de tweede helft van het seizoen!

 

De komende maanden is het zomerstop. Het serviceteam zal de auto weer helemaal gereed maken voor de tweede helft van het seizoen, waarin VDZ Racing nog deel gaat nemen aan de Hellendoorn Rally (18-19 september), de GTC Rally (9-10 oktober) en de Euregio rally (1 november). Tot die tijd wordt gekeken of voor het ritme van Roel en Ilse nog een wedstrijd in België of Duitsland verreden zal worden. Daarnaast wordt de “vrije tijd” natuurlijk gebruikt om Mats van den Brand aan te moedigen tijdens zijn WK-campagne in de D-Mack Trophy.

Uitslag Vechtdalrally:

  1. Piet van Hoof/Max Jacobs – Mitsubishi Lancer EVO IV – 43:13.7
  2. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker – Mitsubishi EVO X – 43:45.7
  3. Michiel Becx/Kris Botson – Ford Fiesta R5 – 43:49.2

   22. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande – Nissan 350Z – 50:54.6

Uitslag Nissan 350Z Challenge:

  1. Erwin Klippel/Jouri Dockx – 48:13.3
  2. Stijn van Bree/Marco Schillemans – 49:21.8
  3. Arjan Heijstek/Carina van Westen – 50:13.8
  4. Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers – 50:50.7
  5. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande – 50:54.6
  6. Diter Toprek/Dennis Lippens – 51:07.2
  7. Gerard Tijink/Tim Rietveld – 52:10.6

 

Foto: Ivo Rijniersce

in Nieuws /by Joris/#permalink
21 juni 2015
21 jun 2015

Erwin Klippel dank zij derde zege op weg naar titel in Nissan 350Z Rally Challenge – Iets te compacte 11e Vechtdal Rally

Vooraf hadden de deelnemers op iets meer wedstrijdkilometers gerekend tijdens de 11e Vechtdal Rally die dit weekeinde in de omgeving van Hardenberg werd verreden. Maar de organisatie slaagde er niet in om een volwaardige rally te bieden en met slechts twee verschillende klassementsproeven, die respectievelijk 2 en 3 keer werden verreden, kwam het totale aantal wedstrijdkilometers op nog geen 90 km uit. Toch was dit voor sommige equipes al te veel, want er vielen 17 equipes uit met technische problemen. De Vechtdal Rally eindigde in een overwinning voor Piet van Hoof (Mitsubishi), met opnieuw Erwin Klippel als glorieuze winnaar van de Nissan 350Z Rally Challenge.

De Vechtdal Rally werd op zaterdagmiddag verreden en na de start vanaf de Evenementenhal in Hardenberg nam Piet van Hoof in zijn Mitsubishi meteen het heft in handen. Hij won 4 van de 5 klassementsproeven en moest alleen op de slotproef de eveneens in een Mitsubishi rijdende Jasper van den Heuvel 0,9 seconde voor zich dulden! Michiel Becx (Ford Fiesta R5) werd derde na een spannende strijd met Van den Heuvel. Vooral de lange onverharde rechte stukken werden steeds moeilijker om zonder schade door te komen en menig deelnemer verloor daar een bumper of een bodembeschermingsplaat. Vooral op de 27,55 km lange proef van Holtheme slaagden de meeste deelnemers er bij de tweede doorkomst daardoor niet in hun tijd te verbeteren.

Nissan 350Z Rally Challenge

Alle 9 equipes uit de Nissan 350Z Rally Challenge kwamen in Hardenberg aan de start. Net als in de eerdere rally’s dit jaar waren het Antoine Biesheuvel en Matthias Boon die snel van start gingen, maar ook nu sloeg het noodlot voor beiden al weer vroeg in de rally toe. De snelle Belgische coureur van het Deltion team kwam op de tweede proef al niet meer door en viel uit met een lekke kering, waardoor hij alle motorolie verloor en verder rijden dus onmogelijk was. Biesheuvel won de eerste drie proeven en leek met een comfortabele voorsprong van 11,9 seconden op Erwin Klippel af te stevenen op een overwinning om daarmee de spanning in de titelstrijd terug te brengen. Helaas mocht het weer niet zo zijn en op KP4 viel Biesheuvel uit met een kapot differentieel. Erwin Klippel kreeg daardoor voor de derde achtereenvolgende keer de zege in zijn schoot geworpen, maar het doet hem tekort om het zo te betitelen. Klippel rijdt sterk en heeft de techniek 100% onder controle; in zeven seizoenen viel Klippel slechts 1 keer uit met een technisch probleem! De titel in de Nissan 350Z Rally Challenge kan Klippel dit jaar bijna niet meer ontgaan. Stijn van Bree was opnieuw goed onderweg en werd tweede achter Klippel, met Arjan Heijstek opnieuw op een sterke derde plaats. Ook Henk Westerbeek was weer van de partij, nadat hij de ELE Rally liet schieten, en hij liet zien dat hij de strijd met de andere equipes aan kan door beslag te leggen op de vierde plaats. Roel van der Zanden, Diter Toprek en Gerard Tijink bewezen de betrouwbaarheid van de Nissans door ondanks de zware stukken onverhard hun auto’s naar de finish in Hardenberg te sturen.

Op zaterdag 18/19 september staat de Hellendoorn Rally op de kalender van de Nissan 350Z Rally Challenge.

Uitslag 11e Vechtdal Rally:

1. Piet van Hoof/Max Jacobs, Mitsubishi Lancer Evo IV, 43 min 13,7 sec

2. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker, Mitsubishi Lancer Evo X, op 32,0 sec

3. Michiel Becx/Kris Botson, Ford Fiesta R5, op 35,5 sec

14. Erwin Klippel/Jouri Dockx, Nissan 350Z, op 4.59,6

15. Stijn van Bree/Marco Schillemans, Nissan 350Z, op 6.08,1

18. Arjan Heijstek/Carina van Westen, Nissan 350Z, op 7.00,1

20. Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers, Nissan 350Z, op 7.37,0

22. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande, Nissan 350Z, op 7.40,9

25. Diter Toprek/Dennis Lippens, Nissan 350Z, op 7.53,5

30. Gerard Tijink/Tim Rietveld, Nissan 350Z, op 8.56,9

— Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde, Nissan 350Z – uitgevallen

— Matthias Boon/Davy Thierie, Nissan 350Z – uitgevallen

In totaal gingen er 74 equipes van start en kwamen er 57 aan de finish in Hardenberg.

Stand Nissan 350Z Rally Challenge (na 4 wedstrijden)*

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Erwin Klippel

23

35

35

35

128

2.

Stijn van Bree

21

25

30

30

106

3.

Arjan Heijstek

16

19

23

23

81

4.

Roel van der Zanden

5

28

19

16

68

6.

Diter Toprek

12

16

16

14

58

5.

Matthias Boon

35

5

5

5

50

8.

Gerard Tijink

13

14

5

13

45

7.

Antoine Biesheuvel

28

5

5

5

43

9.

Henk Westerbeek

16

5

–

21

42

* Stand onder voorbehoud.

Deelnemers

De 9 deelnemende equipes aan de 350Z Rally Challenge die op zaterdag 20 juni tijdens de Vechtdal Rally in actie kwamen aan het woord (op klassement):

Erwin Klippel/Jouri Dockx (1e)

“Ik startte eigenlijk iets te voorzichtig op KP1,” aldus Erwin Klippel. “Ook op de tweede proef had ik nog wat moeite met het vinden van de juist rempunten, maar beter 10 meter te vroeg geremd dan 10 meter te laat!” Op de vierde klassementsproef was het op het onverhard nog even spannend voor Klippel en zijn navigator Jouri Dockx: “We gingen op één van de ‘bumps’ even helemaal los en landden hard op de neus; het zand vloog over de motorkap en op de voorruit, maar alles leek nog heel. Wel hoorden we de bodembeschermingsplaat slepen over de grond en even later verloren we die compleet. Toen moesten we natuurlijk wat rustiger aan doen om geen schade op te lopen.” Klippel was uiteraard blij met zijn zege: “Maar ik vind het jammer dat we niet tot het einde strijd hebben kunnen leveren met mannen als Biesheuvel en Boon.”

Stijn van Bree/Marco Schillemans (2e)

De rally begon voor Stijn van Bree met een lekke band op de eerste proef: “Al na 5 km hadden we een lekke band, maar ik besloot toch door te rijden. Dat leverde wel wat schade op aan de bumper en het spatbord door de band die daar tegen aan sloeg, maar daarna verliep de rally super!” Door de lekke band verspeelde Van Bree ruim een minuut op de leiders, maar vanaf proef 2 zette Van Bree de aanval in en klom hij snel op vanaf de negende plaats naar de tweede plaats, mede dankzij twee snelste tijden op KP4 en 5: “We zaten na de lekke band meteen goed in ons ritme en natuurlijk ben ik opgetogen over de snelste tijden op de laatste twee proeven. Op het slechte onverhard beschadigden we de bumper en de spatborden nog verder maar of ze nu een beetje kapot zijn of helemaal kapot maakt niet uit….!”

Arjan Heijstek/Carina van Westen (3e)

“De snelheid zit er nog niet goed in en de concentratie is ook niet top,” analyseerde Arjan Heijstek zijn start in de Vechtdal Rally. Daarom ook was de derde plaats na twee proeven een verrassing voor hem. “Deze compacte rally is op zich leuk, maar organisatorisch rammelt het wel een beetje en dat is jammer. Ook het onverhard is eigenlijk te slecht om ons met zulke hoge snelheden over heen te sturen.” Op de vierde proef verloor Heijstek kostbare tijd toen ze bijna van de weg vlogen: “Op een van de kuilen ging we ‘air borne’, maar kwamen we goed weg. Wel klapperde daarna alles aan de auto en gingen we iets rustiger over het tweede gedeelte van de proef Holtheme.” Op de service werd met behulp van tape alles weer provisorisch vast gezet en reed Heijstek de rally verstandig uit naar een welverdiende derde plaats.

Henk Westerbeek/Radbout Mutsaers (4e)

In de ELE Rally moest hij verstek laten gaan vanwege zijn werk, maar nu was de sympathieke Henk Westerbeek weer van de partij. “De motor lijkt een beetje in te houden, maar we hebben het naar onze zin.” Ook bij de enige equipe uit de Randstad leverde het onverhard wat losse bumpers op, maar Westerbeek repareerde zelf de schade met tape en kon zonder verdere problemen zijn vierde plaats veilig stellen: “We hebben het naar onze zin gehad; het zijn leuke proeven en we kijken nu al uit naar de twee laatste rally’s van het seizoen; Hellendoorn en Achtmaal zijn natuurlijk prachtige evenementen om te rijden, met meer wedstrijdkilometers dan hier.”

Roel van der Zanden/Ilse van de Sande (5e)

Voor Roel van der Zanden had er zeker meer in gezeten. Maar op de tweede klassementsproef ging het differentieel kapot: “We begonnen goed op KP1 met een vierde plaats op 10 seconden achter Klippel, maar daarna begaf het differentieel het op de volgende proef. Gelukkig slaagde mijn kundige service crew er in die snel te vervangen, waarna we weer even in ons ritme moesten komen.” Hoewel Van der Zanden tijdens de verkenning nog dacht dat de proeven niet zo mooi waren stelde hij dat later bij: “Op snelheid is het toch heel anders en moest je goed opletten om geen fouten te maken.” Na de vijfde proef wilde Roel nog wel even verder: “Ik was al weer op weg naar volgende proef, maar we moesten naar de finish…. Ik had nog wel wat kilometers willen maken.”

Diter Toprek/Dennis Lippens (6e)

Voor Diter Toprek en Dennis Lippens was het een ‘lekker dagje’ rijden: “Ja, we hebben ons uitstekend vermaakt,” concludeerde Diter Toprek aan de finish van de Vechtdal Rally. “Het ging eigenlijk allemaal redelijk goed. Het viel wel op dat er weinig publiek was, terwijl vooral de 27,5 km lange proef Holtheme (KP2 en KP4) toch echt een mooie proef was.” Op die proef nam Toprek één van de chicanes iets te krap, waardoor hij de spiegel er af reed: “Uiteraard die aan mijn kant,” aldus navigator Dennis Lippens! Met iets meer dan 12 seconden achterstand op Van der Zanden werd Toprek zesde, dezelfde plek als hij in de tussenstand van de Nissan 350Z Rally Challenge inneemt na vier wedstrijden.

Gerard Tijink/Tim Rietveld (7e)

Op de tweede klassementsproef leverde het onverhard ook Gerard Tijink wat ongemak op: “We reden twee velgen krom en dat betekende een hinderlijke vibratie,” vertelde Gerard Tijink tijdens de eerste service. Daar monteerde de servicecrew van Deltion twee nieuwe velgen, waarmee het probleem was opgelost. “Nu kan er een tandje bij!” Bij de tweede doorkomst kwamen Tijink en Rietveld allerlei ‘onderdelen’ tegen: “De proef lag bezaaid met stukken bumpers en we reden ook over een carterplaat heen (waarschijnlijk die van Klippel!) en daardoor raakte onze uitlaat beschadigd.” Over drie maanden staat Tijink in zijn thuisrally (Hellendoorn) aan de start: “Wellicht dat we voor die tijd nog een test rally gaan rijden in België,” onthulde Gerard Tijink aan de finish in Hardenberg.

Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde (uitgevallen)

Over Antoine Biesheuvel en navigator Frans van den Einde kan vrijwel elke rally hetzelfde worden gezegd: na een zeer snelle start een voorsprong opbouwen en dan uitvallen. In de Vechtdal Rally was het al niet anders. Na drie snelste tijden en het uitvallen van Matthias Boon stond Biesheuvel bijna 12 seconden voor op Klippel en leek er geen vuiltje aan de lucht. “Maar op de vierde proef sloeg het pechduiveltje weer toe. Om moedeloos van te worden,” was het gelaten commentaar van Antoine Biesheuvel. Dit keer was het het differentieel wat het begaf. “Misschien toch nog een indirect gevolg van de schade in de ELE Rally. Het is ons blijkbaar niet gegund.”

Matthias Boon/Davy Thierie (uitgevallen)

Weliswaar kwam Matthias Boon verder dan de 182 meter in de ELE Rally (…), maar ook in Hardenberg was het snel voorbij voor de snelle Belgische coureur van het Deltion team. “Wat een ongelooflijke pech,” was het korte commentaar van een ontgoochelde Boon. “De eerste proef ging echt lekker en niets wees er op dat zich een technisch probleem zou aandienen.” Maar op de tweede proef verloor de Nissan 350Z van Boon/Thierie plots alle motorolie, waardoor zij de auto langs de kant van weg moesten parkeren. Een lekke kering bleek het euvel. Uiteraard staan Matthias Boon en Davy Thierie in september gewoon weer aan de start van de Hellendoorn Rally: “Natuurlijk gaan we door; onze portie pech moet toch een keer op zijn?”

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
15 juni 2015
15 jun 2015

Persbericht: VDZ Racing van start in Vechtdal Rally

Op zaterdag 20 juni vindt de volgende rally op de kalender van VDZ Racing plaats, de Vechtdalrally in Hardenberg. Coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) gaan de wedstrijd met vertrouwen tegemoet nadat het team tijdens de ELE rally op de slotdag een zeer hoog tempo tentoon spreidde.

De Vechtdalrally is de 4e rally (van totaal 6) in de Nissan 350Z Challenge. Na deze rally volgt een lange zomerstop voordat er in september weer verder gestreden wordt in de Hellendoorn Rally. De Vechtdalrally is een rally waarin technische stukken asfalt worden afgewisseld met verraderlijke stukken gravel en zand. Elk jaar is ook de fameuze jump op onverhard onderdeel van de rally. Dit jaar staat er ook een proef met een lengte van maar liefst 27 kilometer op het programma. De wedstrijd bestaat uit 6 klassementsproeven, goed voor bijna 90 kilometers op snelheid. Deze wedstrijd zullen er weer 9 equipes met een Nissan 350Z aan de start staan.

Roel: “Na de ELE rally kijk ik met veel vertrouwen naar de Vechtdal rally. In het verleden is wel gebleken dat dit een zware wedstrijd, maar toch ook een uitdagende rally is waar alles in zit. Ilse en ik hopen het tempo wat we op de laatste proeven van de ELE rally reden hier te continueren en zo weer een mooie klassering neer te kunnen zetten voor we de zomerstop in gaan. De competitie in de Challenge zal zoals altijd weer erg zwaar zijn en we zullen echt op onze hoede moeten zijn voor enkele concurrenten die onder ons in het klassement staan. Zolang de auto het goed volhoudt heb ik vertrouwen in een positief resultaat.”

Ilse: “Net zoals bij iedere rally is ook voor deze rally ons doel finishen. Natuurlijk het liefst probleemloos en met een mooie klassering. Tijdens de ELE rally hebben Roel en ik op de laatste proeven het tempo aardig op kunnen pakken en hebben we zelfs een aantal 2e tijden gereden. Dit tempo willen we vasthouden. De Vechtdalrally staat bekend om de grote jump op het onverhard en verraderlijke stukken. Ik ben dus erg benieuwd wat de Vechtdalrally ons gaat brengen.”

Alle info met betrekking tot de Vechtdalrally:
Zaterdag 20 juni te Hardenberg
Serviceterrein: Parkeerplaats P2 Evenementenhal Hardenberg, Energieweg 2, Hardenberg
Start eerste auto: 13:01 vanaf het podium op het serviceterrein
Finish eerste auto: 18:39 podium, serviceterrein
Aantal klassementsproeven: 6
Startnummer VDZ Racing: 35

Foto: Joris van Esch

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 24 of 33«‹2223242526›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: VDZ Racing sluit het seizoen af in de Berkelland Rally
  • Persbericht: Mooie finish voor VDZ Racing in Hellendoorn Rally
  • VDZ Racing pakt de draad weer op in de Eurol Hellendoorn Rally
  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally

Archief

  • december 2025
  • september 2025
  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: VDZ Racing sluit het seizoen af in de Berkelland Rally8 december 2025 - 20:41
  • Persbericht: Mooie finish voor VDZ Racing in Hellendoorn Rally18 september 2025 - 07:18
  • VDZ Racing pakt de draad weer op in de Eurol Hellendoorn Rally9 september 2025 - 08:04
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi