VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
31 augustus 2015
31 aug 2015

Persbericht: Zinderende hitte in Shortrally Kasterlee voor VDZ Racing

Afgelopen zondag nam VDZ Racing, met coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) deel aan de shortrally in Kasterlee (B). Na het eenmalige uitstapje met de Peugeot 205 in Oberehe was het nu weer tijd voor de Nissan 350Z. Buitentemperaturen van 30 graden en extreem hoge luchtvochtigheid zorgden ervoor dat de equipe na elke klassementsproef de nodige peentjes zweette. Na 7 klassementsproeven werd een keurige 11e plaats algemeen binnengesleept. De winst ging naar Piet van Hoof en gastnavigator John van Hoof in een Mitsubishi EVO IV.

Om optimaal aan de 2e seizoenshelft te beginnen heeft VDZ Racing ervoor gekozen om deze rally te rijden. Vanaf de werkplaats is het een luttele 45 minuten rijden naar Kasterlee, wat uitermate goed uitkomt. De rally bestond uit 2 proeven; KP De Hese werd vier maal verreden, en KP Goor drie maal. Na elke 2 proeven was er een service waar de jongens ervoor zorgden dat alles weer in orde is voor de volgende boucle van 2 proeven. Ook voor hen was het een uitputtingsslag.

Na de eerste 2 proeven stond VDZ Racing op een 17e plaats algemeen met minieme verschillen richting de andere Nissan 350Z’s, bestaande uit Antoine Biesheuvel met navigator Roy Clijnk en de Belgische equipe Dirk Ceyssens met navigator Jo Van Lee (eerder nog navigator van Roel tijdens de Omloop van Vlaanderen) die sinds kort ook in bezit zijn van een Nissan 350Z.

Na de eerste service werd het tempo opgeschroefd, wat te zien was aan de tijden. Op KP4 werd een keurige 10e tijd genoteerd en stond de equipe reeds op de 12e plaats algemeen. Voor de laatste paar proeven werd alles uit de kast gehaald om alsnog in de top 10 te eindigen, wat helaas niet gelukt is. Met slechts 9 seconden achterstand op de nummer 10 werd de rally afgesloten op een 11e plaats algemeen. Extra leuk is het dat navigatrice Ilse een beker won omdat ze de eerste geklasseerde dame was!

Roel: “We hebben vaker met warm weer gereden, maar de combinatie van felle zon, hoge temperaturen en luchtvochtigheid zoals tijdens deze wedstrijd heb ik nog nooit meegemaakt. Het aantrekken van de volledige uitrusting bij de start van de proef deed het zweet al uitbreken. Veel rijders, inclusief mijzelf, raakten bij temperaturen in de auto van boven de 80 graden Celcius oververhit en uitgedroogd. Gelukkig had ons team voldoende iso-drankjes bij waarmee we aan het eind van de wedstrijd ook enkele andere equipes hebben kunnen helpen. Ondanks de warmte hebben we wel geweldig gereden. Het vertrouwen was geweldig en we hebben echt hard gereden. Aan het eind zat top 10 er misschien in, maar ik kon het niet laten toch ook voor sensatie te zorgen. In een van de bochten werden door publiek punten uitgedeeld voor wie het spectaculairst uit de
bocht kwam. De laatste ronde kon ik het niet laten hier echt voor te gaan. Een verlies van enkele seconden, maar wel een 10 van de spektakelcommissie, soms moet je keuzes maken! We zijn nu helemaal klaar voor Hellendoorn. We hopen daar hoge ogen te gaan gooien voor het 350Z Challenge klassement.”

Ilse: “Dat het lekker weer zou worden, dat wisten we. Maar dat het zo warm zou zijn had niemand voorspeld. Op sommige momenten was het dan ook echt afzien door het warme weer. Gelukkig kon dit alles de pret niet drukken en hebben we een super weekend gehad! Het eerste boucletje was voor ons beide weer even inkomen, maar al snel voelde het als vertrouwd en konden we het tempo opschroeven. Voor we aan de rally begonnen hadden we als doelstelling te finishen in de top 15 en dit is meer dan gelukt. Uiteindelijk zat er net geen top 10 in, maar met onze 11e plaats algemeen zijn we zeer tevreden! En dan ook nog eens als snelste dame!”

De volgende rally van VDZ Racing is de Hellendoorn Rally op 18&19 september aanstaande.

Uitslag 11e Shortrally Kasterlee:
1. Piet van Hoof / John van Hoof – Mitsubishi EVO IV – 40 minuten en 19 seconden
2. Dennis Kuipers / Robin Buysmans – Ford Fiesta S2000 – 40:28
3. Sander van Hoof / Manfred Tholen – Mitsubishi EVO X R4 – 40:50
11. Roel van der Zanden / Ilse van de Sande – Nissan 350Z – 46:24

Uitslag Nissan 350Z-klasse:
1. Antoine Biesheuvel / Roy Clijnk – 44 minuten en 50 seconden
2. Dirk Ceyssens / Jo Van Lee – 44:58
3. Roel van der Zanden / Ilse van de Sande – 46:24

Foto: Ivo Rijniersce

in Nieuws /by Joris/#permalink
23 augustus 2015
23 aug 2015

Podiumfinish voor Mats van den Brand tijdens WK-rally van Duitsland

Tijdens de ADAC Rallye Deutschland heeft Verkooijen Rally Sport-coureur Mats van den Brand zijn talent bevestigd door met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe als tweede te eindigen in de Drive Dmack Fiesta Trophy, de kweekvijver voor internationaal rallytalent. “Dit is een geweldig resultaat. Ik ben blij dat alles op z’n plek valt na een stroeve seizoensstart”, aldus het dolgelukkige KNAF Talent.

Vijf snelste tijden in de trophy, een 31e positie algemeen en het overnemen van de leiding in het Rookie-kampioenschap van de Drive Dmack Fiesta Trophy benadrukken het sterke optreden van de 24-jarige coureur uit Sint-Oedenrode. “Na mindere wedstrijden in Polen en Finland voelde ik de druk om te finishen én een goed resultaat neer te zetten. Ik ben opgelucht dat we hier op het finishpodium staan met een tweede plaats op zak.“

Verdeeld over drie dagen kregen Mats en Martijn liefst 21 lastige klassementsproeven over 374 km voor de kiezen met parcoursen door de wijnranken, over voormalig militair oefenterrein en B-wegen rondom Trier. “Ik opende op de eerste proef met een snelste tijd in de trophy, dat gaf meteen veel zelfvertrouwen.” Al na de openingsdag nam het Nederlands-Belgische duo de tweede plaats in van de 11 equipes binnen de Drive Dmack Fiesta Trophy, ondanks dat de motor op vier proeven niet alle vermogen leverde.

Twee keer de snelste
Op zaterdag, traditioneel de zwaarste dag van de Duitse WK-ronde, hield de equipe van Verkooijen Rally Sport zich uitstekend staande in hun Ford Fiesta R2 1.0 Ecoboost. Twee keer werd de monsterproef Panzerplatte van 45 km bedwongen. “Een prachtige proef, waarbij je leert om tactisch te rijden. Als je er zonder nadenken invliegt, zijn halverwege je remmen en je banden aan flarden.” Mats zijn persoonlijke favoriet was de 17 km lange proef ‘Bosenberg’, waar hij twee keer de snelste Fiesta R2-coureur bleek. “Echt een supersnelle proef. De tweede passage liep perfect. Martijn, de auto en ik waren één. Een geweldig gevoel!”

Vandaag noteerde Mats van den Brand snelste tijden op twee van de vier resterende proeven. “Het verschil met de nummer één Ghislain (de Mevius, red.) was niet meer te overbruggen, maar we wilden ons toch nog extra in de kijker rijden”, motiveerde de Brabander zijn aanvallende rijstijl. Navigator Martijn Wydaeghe: “Het was eindelijk een rally zonder zorgen. Ik ben net als Mats heel gelukkig met onze tweede plaats. We hoopten op een podiumfinish en dat is perfect gelukt.”

Virtueel ritme op doen
Als voorbereiding op zijn thuiswedstrijd bracht Mats de nodige uren door in de simulator van SimDelft om virtueel ritme op te doen. Het is één van de privileges die de rallyrijder geniet omdat hij deel uitmaakt van het talentenontwikkelingsprogramma KNAF Talent First van de Nederlandse autosportfederatie. “Die sessies hebben me dit weekeinde echt geholpen. Dat geldt ook voor de adviezen van Nelis Verkooijen (ex-Nederlands kampioen, red.), die me dit seizoen iedere wedstrijd met raad en daad bijstaat. Tot slot wil ik graag iedereen bedanken die vertrouwen in mij heeft gehouden; met name M-Sport, de KNAF, Verkooijen Rally Sport en zeker ook alle sponsors.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
17 augustus 2015
17 aug 2015

Mats van den Brand gebrand om te presteren in thuisrally

De WK Rally van Duitsland is in meerdere opzichten een bijzondere wedstrijd voor Verkooijen Rally Sport-coureur Mats van den Brand. Vorig jaar markeerde deze asfaltrally zijn internationale doorbraak en bovendien is de ‘ADAC Rallye Deutschland’ zijn thuiswedstrijd binnen de Drive Dmack Fiesta Trophy 2015. “Dit wordt de eerste rally van het seizoen die niet nieuw voor me is. Mijn doel is om het resultaat van vorig jaar te evenaren”, kijkt het KNAF Talent vooruit naar de WK-wedstrijd die van 20 tot 23 augustus wordt verreden rondom Trier.

Als rallyrijder uit Nederland voelt het 24-jarige talent uit Sint-Oedenrode zich uitstekend thuis op de 374 km asfaltwegen die hij krijgt voorschotelt in Duitsland. Mats van den Brand: “Het is een prachtige wedstrijd met heel technische proeven door de wijnranken aan de oevers van de Moezel en over de B-wegen rond Trier. Bijzonder is Panzerplatte, de monsterproef van 45,61 km over voormalig militair oefenterrein. We rijden die proef twee keer en dat is al bijna een rally op zich.”

‘Op zoek naar eigen grens’
Na nieuwe belevenissen in Portugal, Polen en Finland verschijnt de coureur met steun van KNAF, M-Sport en Verkooijen Rally Sport in Duitsland aan de start met waardevolle ervaring. Sinds 2013 maakt Mats van den Brand deel uit van het talentenontwikkelingsprogramma KNAF Talent First van de Nederlandse autosportfederatie. In dat kader mocht hij in 2013 de proeven van de Duitse WK-wedstrijd verkennen om zo te wennen aan de uitdagingen in het WK.

Vorig jaar debuteerde Mats van den Brand als coureur in Duitsland gesteund door de KNAF met Verkooijen Rally Sport en toonde daar zijn talent door als nieuwkomer direct tweede te eindigen in de categorie voor identieke Ford Fiesta R2’s. Het markeerde zijn internationale doorbraak. “Dit wordt de eerste rally van het seizoen die niet nieuw voor me is. Mijn doel is om het resultaat van vorig jaar te evenaren. Ik wil op zoek naar mijn eigen grens en dan zien waar we eindigen. Ik heb er vertrouwen in, dat ik er met deze strategie goed bij zal zitten.”

Steun van Nederlandse en Belgische fans
De vele Nederlandse en Belgische rallyfans langs de proeven zorgen in Duitsland voor extra inspiratie. “Voor Martijn en ik voelt dit als een thuiswedstrijd. Vorig jaar was ik verbaasd over de vele Nederlandse fans die naar Duitsland waren gekomen. Ik hoop dit jaar weer hun steun te mogen ervaren”, meldt een gemotiveerde Mats van den Brand. Ook zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe is klaar voor de afspraak rond Trier: “Toen de kalender bekend werd, heb ik deze wedstrijd rood omrand in mijn agenda gezet. Asfalt ligt ons en de fans maken de wedstrijd nog mooier. We zullen niets cadeau krijgen, maar ik heb vertrouwen in een sterke prestatie.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
7 augustus 2015
07 aug 2015

Persbericht: Alleen maar lachende gezichten bij VDZ Racing na Oberehe Rally

Afgelopen zaterdag nam VDZ Racing met de Peugeot 205 GTi deel aan de 44e Oberehe Rally in de Duitse Eifel. Coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en gastnavigator Roland van Drongelen (Son en Breugel), normaal werkend aan de rally-auto maar voor deze keer gepromoveerd tot navigator, behaalden een 73e plaats algemeen en 11e plaats in de klasse H14.

De rally vond plaats in de mooie Duitse Eifel. Dit is dezelfde regio waar ieder jaar het klassieke “Eifel Rally Festival” en later dit jaar in Augustus ook de WRC-rally plaats vindt. De proeven zijn er uitdagend, snel en heuvelachtig. De Peugeot 205 van VDZ Racing is na 2 jaar rust weer helemaal opgebouwd voor verhuur of verkoop. Dit vraagt natuurlijk om een grondige test van het materiaal. Dit was een unieke kans voor het team om op snelheid te rijden in de regio waar ook de WRC plaats vindt.

Tijdens het verkennen leerde Roland snel en kreeg hij de fijne kneepjes van het navigeren al snel onder de knie. Een geluk was dat er verkend mocht worden met de rallyauto. Hierdoor werd tijdens het verkennen al duidelijk dat een stekker van de motorkoeling versleten was en geen contact meer maakte. Samen wisten Roland en Roel dit zodanig op te lossen zodat de auto zonder problemen het eind van de dag heeft gehaald.

Het unieke aan dit soort zogenaamde “Rally 200” evenementen in Duitsland is ten eerste dat hier daglicenties gekocht kunnen worden. Hierdoor bestond de unieke kans om een van de hardwerkende monteurs een keer de kans te geven in de hotseat plaats te nemen. Een geweldige en leerzame ervaring waardoor de monteurs nog beter beseffen wat de equipe en de auto onderweg te verduren krijgen. Daarnaast is er een startveld van ruim 130 (!) auto’s waarvan het overgrote deel echt puur voor de lol aanwezig is. Door het grote en afwisselende startveld komt ook het publiek in grote getale opdagen. Op alle proeven zijn publiekspunten ingericht met catering en tenten waar het publiek vervolgens ook de hele dag rijen dik achter de hekken staat te genieten van al het rallygeweld. Van de eerste auto tot en met de laatste.

Roel: “Ik vond het geweldig om met ons Peugeotje naar Duitsland te gaan. De wegen daar zijn machtig mooi en indrukwekkend om op snelheid te rijden. In eerste instantie moest ik wel weer even wennen aan de Peugeot. Ook het rijden met een onervaren navigator vergt wat extra inspanning van de coureur gezien de opgelezen nota’s niet altijd 100% betrouwbaar zijn. Ik was onder de indruk hoe snel Roland het navigeren op snelheid oppikte en ondanks wat foutjes links en rechts kon ik goed vertrouwen op zijn aanwijzingen. We hebben alles meegemaakt, maximaal door de bocht en vol blind over topjes. Het is me, niet geheel bedoeld, zelfs gelukt Roland te laten ervaren wat we in de sport een “momentje” noemen doordat ik een ‘Jump Vol Links over Top’ iets te links nam en een kleine stukje gras heb gemaaid met de auto. Al met al ben ik erg tevreden met het resultaat. De 205 doet het goed, Roland heeft veel geleerd en we hebben lol gehad. Het is ook zeker mijn bedoeling om dit soort uitstapjes vaker te maken om onze andere monteurs, maar ook algemeen in de rally geïnteresseerde mensen laagdrempelig de kans te geven eens te ervaren hoe wij het spelletje vanuit de auto beleven.”

Roland: “Ik draai inmiddels ook al aardig wat jaren mee in de sport en heb intussen behoorlijk wat testritjes in verschillende rallyauto’s meegemaakt maar dit was wel even wat anders. Er zit een groot verschil tussen instappen als passagier of als navigator. Die 2e is verantwoordelijk de auto op tijd op de juiste plek te hebben en om te zorgen dat de coureur ten alle tijden weet wat hij voor hem moet verwachten. Dit is een erg verantwoordelijke job en ik heb nu ook ervaren hoe veel werk het is om tijdens de stress van de wedstrijd te zorgen dat alles klopt. Het rijden door de Eifel in onze mooie groene Peugeot 205 Gti is al een feest op zich. Om dan ook nog eens vol gas te kunnen is helemaal een fantastische ervaring. Roel had me al gewaarschuwd dat hij de jump de laatste doorkomst serieus wilde gaan proberen te nemen. Toen we in het weiland pas weer landden was het wel even slikken maar ik had vertrouwen in Roel en de auto. We hebben dus echt alles meegemaakt! Het was een geweldige ervaring die ik iedereen aan kan raden!”

De volgende wedstrijd van VDZ Racing, dan weer met de vaste navigatrice Ilse van de Sande en de Nissan 350Z, zal de Short Rally van Kasterlee (België) zijn op 30 augustus aanstaande.

Foto: Audi VW Society Vulkaneifel

in Nieuws /by Joris/#permalink
3 augustus 2015
03 aug 2015

Degelijk debuut voor Mats van den Brand in Finland

In het eindklassement komt het niet tot uitdrukking na een foutje op de openingspoef, maar Mats van den Brand kan terugzien op een degelijk debuut in de Neste Oil Rally Finland. “Ik wist dat dit een lastige rally zou worden, maar zo lastig had ik niet gedacht”, reageerde de rijder van Verkooijen Rally Sport na de finish. Met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe eindigde Mats als zesde in de Drive Dmack Fiesta Trophy.

De kansen op een goede klassering in de Drive Dmack Fiesta Trophy talentenklasse waren donderdagavond na een handvol kilometers al verkeken. Tijdens de showproef in universiteitsstad Jyväskylä miste Mats een rempunt en raakte een muur met zijn Ford Fiesta 1.0 Ecoboost. “Een ongelooflijk stomme fout”, stak de rijder zijn hand in eigen boezem.

Het KNAF Talent pareerde niettemin sterk op vrijdag met een foutloze dag. Op de eerste dag van de ‘Grand Prix van Finland’, een bijnaam verwijzend naar de hoge snelheden die op de klassementsproeven worden behaald, vloog de equipe van Verkooijen Rally Sport naar top vijf tijden. “Na de teleurstelling van donderdagavond hebben we rustig het tempo opgeschroefd.”

Doe-het-zelven
De zaterdag begon lastig met een lekke band, maar liep probleemloos tot aan de veertiende klassementsproef: Mats hoorde een aanwijzing van zijn navigator niet en belandde in een zandwal midden in de Finse bossen. “Ik heb ter plekke de gescheurde draagarm gedemonteerd, ben er mee naar de dichtstbijzijnde boerderij gelopen en heb met het lasapparaat van de boer gerepareerd.” Het doe-het-zelven werd niet beloond: ook de aandrijfas bleek gesneuveld bij de crash waardoor op zondag een herstart nodig was. De laatste dag stond in het teken van het maken van kilometers op de typische Finse boswegen: snelle rechte stukken afgewisseld met vloeiende bochten én heuvels, veel heuvels. “We hebben heel wat gevlogen deze dagen. Vandaag wilde ik perse finishen om zoveel mogelijk ervaring op te doen. En ik ben blij dat het is gelukt”, meldde de rijder, die dit seizoen rijdt met steun van KNAF Talent First, M-Sport en Verkooijen Rally Sport. “Deze harde lessen neem ik mee naar Duitsland, waar over ruim twee weken de volgende WK-rally wacht.”

Uitkijken naar Duitsland
In zijn analyse komt navigator Martijn Wydaeghe tot dezelfde conclusie: “Je kunt niet competitief zijn in de Rally van Finland bij je debuut. De pacenotes zijn enorm belangrijk en daarvoor heb je ervaring nodig. We hebben op dat vlak nog werk te doen. Met deze ervaring op zak kijk ik uit naar Duitsland. Die rally hebben Mats en ik, weliswaar apart van elkaar, vorig jaar al gereden.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 22 of 32«‹2021222324›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi