VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
2 november 2015
02 nov 2015

Persbericht: VDZ Racing finisht enerverend seizoen als SKEG-kampioen!

Zondag 1 november heeft team VDZ Racing, met coureur Roel van der Zanden en navigatrice Ilse van de Sande, enerverende momenten gekend in de Twente Rally in Hengelo en omgeving. De rally werd na 9 klassementsproeven gefinisht als 29e overall. Dit terwijl de equipe na de 8e proef nog op een 21e plaats overall lag. De oorzaak hiervan was de dikke mist die op de laatste proef hing. Bij een moment van weinig zicht maakte Roel een inschattingsfout en stuurde de auto een weiland in. Na enkele minuten kon de equipe weer verder en werd de finish gehaald. Daarmee is ook het eerste kampioenschap in de pocket van VDZ Racing: dankzij de finish is het “Stoer Kieken en Goan!”-kampioenschap binnengehaald. Dik 30.000 mensen zagen Erik van Loon en Harmen Scholtalbers winnen, Jasper van den Heuvel haalde de Nederlandse titel binnen.

De rally startte goed voor VDZ Racing. Het tempo van kampioen Erwin Klippel met navigator Jouri Dockx werd goed gevolgd op de eerste 3 proeven, wat resulteerde in een 27e plaats overall op dat moment. Dankzij het samenvoegen van de rally met de shortrally reden er een aantal auto’s uit het short-kampioenschap voor VDZ Racing, wat de enigszins opmerkelijke tussenstand verklaart.

De goede tijden werden voortgezet op de volgende 3 proeven wat tot de 24e plaats leidde. Was het ’s ochtends vroeg nog ietwat mistig, gaandeweg de eerste proeven trok de lucht flink open wat tot lekker zonnige taferelen leidde. Zoals gewoonlijk in Hengelo was het vooral op de DHL Arena op het industrieterrein een enorme zee van mensen. Hier stond het publiek soms 7 rijen dik en ook op de andere proeven stonden vele mensen om de equipes aan te moedigen.

Het heftigste moment van de dag volgde dus in de laatste proef. Tot dan toe was het een probleemloze wedstrijd en de equipe was zichtbaar zeer relaxed om alles tot een goed eind te brengen. Het was net donker toen de laatste proef werd gestart. Daarbij kwam nog eens de mist, wat tot gevaarlijke taferelen leidde. Op sommige punten was het zicht slechts enkele meters, op momenten verdween zelfs de neus van de auto bijna uit het zicht. Op zo’n moment moest een haakse bocht genomen worden. Door een klein inschattingsfoutje kwam de bocht niet helemaal goed uit en belandde de equipe in een weiland vlak naast de weg. Bij het terug de weg op draaien liep de bodem van de auto vast op het asfalt. Na lang trekken is de auto uiteindelijk met de hulp van een auto van een marshall los getrokken. Via een andere route kon de weg wel bereikt worden waarna de weg met flink tijdverlies werd vervolgd.

Aan de finish was de vreugde daar! Finishen was voldoende voor het SKEG-kampioenschap en daar heeft het hele team enorm hun best voor gedaan. Na wat wisselvallige resultaten in 2015 is het seizoen op een mooie manier afgesloten.

Roel: “Wat een wedstrijd was het. We begonnen met mooi weer en we hebben heerlijk gereden. De proeven in Hengelo zijn verschrikkelijk technisch en snel. Dit was ook te merken aan het hoge aantal auto’s dat in de sloot of de struiken is beland. Wij deden het niet slecht en konden voor het eerst dit seizoen het tempo van 350Z Challenge kampioen Erwin Klippel weer redelijk volgen. Helaas heb ik op de laatste proef een knullig foutje gemaakt waardoor we even vast hebben gestaan. Met een flinke portie volharding hebben we de auto weer los gekregen om zo toch naar de finish te brengen en het SKEG kampioenschap zeker te stellen. De komende tijd hebben we nog een aantal tests en leuke evenementen gepland. In afwachting van de toekomstplannen van de 350Z Challenge en de rallykalender van 2016 gaat we kijken hoe we het volgend jaar aan gaan pakken.”
Ilse: “We sluiten het seizoen af met een mooie rally. De proeven lagen er mooi bij, het weer was lekker en de snelheid zat er goed in. Naarmate de dag vorderde leek alles vlekkeloos te verlopen voor Roel en mij. Tot we aan het eind van de dag op de laatste proef aankwamen. Op de verbinding naar de proef toe was het al aardig mistig en eenmaal bij de proef aangekomen werd de mist alleen maar erger. We moesten dus starten in het donker met mist. Het zicht was enorm slecht op de proef waardoor we helaas in een weiland terecht kwamen. Gelukkig zijn we hier uit weten te komen en wisten we de finish te bereiken. Dit was nodig om het SKEG kampioenschap binnen te halen en dat is ons gelukt! Naast een derde plek voor mij in de Nissan 350Z Challenge mogen Roel en ik ons nu dus ook SKEG kampioen 2015 noemen!”

Seizoen 2015 zit er voor de rally’s op. De komende tijd vinden er wat tests plaats, o.a. op Spa-Francorchamps, de sponsordag en de official-dag van de KNAF.

Uitslag Twente Rally:

1. Erik van Loon / Harmen Scholtalbers – Subaru Impreza WRC 2008 – 1 uur, 47,3 seconden
2. Jasper van den Heuvel / Martine van den Heuvel – Mitsubishi EVO X – 1:01:22,3
3. Bob de Jong / Kees Hagman – Citroen DS3 R5 – 1:01.22.3
29. Roel van der Zanden / Ilse van de Sande – Nissan 350Z – 1:14:28.2

Foto: Ivo Rijniersce

in Nieuws /by Joris/#permalink
26 oktober 2015
26 okt 2015

Persbericht: VDZ Racing sluit seizoen af in Twente Rally

Ondanks dat de Nissan 350Z Challenge afgesloten is in de GTC Rally gaat de nationale rallysport er op zondag 1 november nog eens goed voor zitten om het seizoen in stijl af te sluiten. In de Twente Rally (voorheen Euregio rally, rondom Hengelo) staat een gigantisch deelnemersveld van meer dan 70 teams aan de start van de rally. Onder hen ook VDZ Racing met coureur Roel van der Zanden en navigatrice Ilse van de Sande.

Na de 4e plaats in de Nissan 350Z Challenge wordt nu alle aandacht verlegd naar een zo hoog mogelijke klassering in het Nederlands Rally Kampioenschap en het Rally Club Holland kampioenschap. Het mooiste van alles is dat de eerste plaats in het #SKEG kampioenschap nog in handen is van VDZ Racing. Bij een goed resultaat in Hengelo kunnen Roel en Ilse het hoogste treetje van het “Stoer kieken en goan!” kampioenschap nog bestijgen. Dit kampioenschap is een initiatief van verschillende zeer actieve rallycoureurs en navigatoren die op deze manier een leuke en spannende onderlinge strijd uit kunnen vechten. VDZ Racing strijdt hier al sinds het begin van het seizoen om de eerste plaats.

In Hengelo staan er 3 klassementsproeven op de deelnemers te wachten die elk 3 keer verreden worden. De totale lengte van de rally is 236 kilometer waarvan 115 kilometer op snelheid. Ten opzichte van eerdere jaren is er het een en ander gewijzigd: Ten eerste zijn de klassementsproeven gewijzigd, en zijn de short-rally en rally samengevoegd zodat er een enorme deelnemerslijst ontstaat. De industrieproef is er uit maar het meest spectaculaire stuk hiervan is nu als eind van de laatste proef toegevoegd. Dit terrein, genaamd de DHL-Arena, is bij uitstek geschikt voor flink driftwerk en groot spektakel in de hairpins op het industrieterrein.

Na de GTC Rally is er in de werkplaats weer hard gewerkt aan de auto zodat deze er weer piekfijn bij staat en er dit jaar nog 1 keer een goed resultaat mee behaald kan worden. De aandacht zal wel op finishen komen te liggen, om zo met een goed gevoel de winter in te kunnen gaan. Naast VDZ Racing staan ook de kampioenen uit de 350Z Challenge, Erwin Klippel en Jouri Dockx, aan de start.

Vorig jaar verliep deze wedstrijd tot de laatste 2 proeven prima voor VDZ Racing. Men liet zeer goede tijden zien en stevende af op een 2e plaats bij de Nissans totdat het differentieel het begaf, net na de laatste service. Het team hoopt uiteraard dat het dit jaar een probleemloze wedstrijd wordt om zo het seizoen “on a high” te eindigen. In de weken na de Twente rally staan al verschillende tests, een sponsordag en ook deelname aan de Marshalldag van Rally Club Holland op het programma. Allemaal om ritme te houden en om alle sponsoren, medewerkers en vrijwilligers binnen de rallysport nog een hart on de riem te steken en de kans te geven eens persoonlijk te ervaren hoe het er in de auto aan toe gaat.

Roel: “We hebben in seizoen 2015 voor- en tegenslag gekend. Het jaar begon goed maar de concurrentie was erg hevig. Door technische pech halverwege het seizoen is een klassering in de top 3 mij net ontglipt. Gelukkig is het ons wel nog gelukt Ilse een plaatsje op het erepodium te bezorgen. We hebben hard gewerkt en veel geleerd. Ilse en ik hebben veel vertrouwen in elkaar gekregen en het tempo is goed. De crash in Hellendoorn was natuurlijk erg jammer en heeft gezorgd dat we weer wat vertrouwen terug moesten winnen. Alles loopt nu lekker en we hebben zin in de laatste wedstrijd. Hier kunnen we voor verschillende kampioenschappen nog mooie klasseringen binnen slepen. Niet het minst belangrijk is de eerste plaats in het #SKEG-kampioenschap voor Ilse en mij! Na deze wedstrijd staan en nog een boel leuke dingen op het programma. We gaan een dag naar het F1 circuit van Spa Francorchamps voor een uitgebreide test en om een zeer select gezelschap een unieke ervaring te geven. Ook een dag om alle rally marshalls te bedanken door middel van een Co-Drive op het Circuit Park Zandvoort in samenwerken met Rally Club Holland en andere coureurs wordt gepland. Last but not least zijn we samen met Mats van den Brand weer aan het proberen een grotere sponsor- en fandag te organiseren in de regio. Wanneer alles lukt zullen hier ook verschillende mensen de kans krijgen een rondje mee te rijden in onze rallyauto.”

Ilse: “De Twente Rally, alweer de laatste rally van dit seizoen en de rally waar het vorig jaar voor Roel en mij als team allemaal begon. We hebben afgelopen seizoen veel geleerd en zijn goed op elkaar ingespeeld. Dit willen we nu vasthouden. Omdat de strijd in de Nissan 350Z Challenge al gestreden is zullen we komend weekend vooral veel plezier gaan maken. Daarnaast zou het natuurlijk leuk zijn als we in het SKEG-kampioenschap onze eerste plaats kunnen behouden. Hier hoeven we alleen voor te finishen. Dit zal ons doel voor deze rally dan ook zijn!”

Alle informatie m.b.t. de Twente Rally:
Zondag 1 november a.s.
Serviceterrein: Parkeerplaats Thales, Robijnstraat, Hengelo
Start van de rally (1e deelnemer): 1 november 2015, 9.46 uur vanaf het serviceterrein
Finish van de rally (1e deelnemer): ‘Het Wapen van Beckum’, Beckumerskerkweg 20, 7554 PV Beckum, 1 november 2015, 17:08 uur

Foto: Marije van der Vliet/MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
26 oktober 2015
26 okt 2015

Rallyseizoen eindigt in teleurstelling voor KNAF Talent First coureur Mats van den Brand

Op de openingsavond noteerde Mats van den Brand met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe de snelste tijd van alle deelnemers aan de Drive Dmack Fiesta Trophy. Enkele uren later maakte een crash op de derde klassementsproef een einde aan hun optreden in de WK-rally van Spanje. “Ik ben enorm teleurgesteld. Mijn doel was om het seizoen goed te eindigen”, vertelde de 24-jarige rallyrijder openhartig. “Ik ben er zo ziek van.”

In de straten van Barcelona rondom de berg Montjuich gaf het KNAF-talent op donderdagavond meteen blijk van zijn ambities. Met zijn snelste tijd op de showproef vergaarde Mats direct een bonuspunt. Een welkom geschenk in de jacht op de rookie-titel binnen de Drive Dmack Fiesta Trophy, de kweekvijver voor internationaal rallytalent.

Sterke auto
De wedstrijd vervolgde vrijdagochtend op het gravel rondom Salou. Op de openingsproef van de dag klokten Mats en Martijn een vierde tijd in een veld met 9 concurrerende equipes, ondanks kleine problemen met de rembalans. Op de derde proef van 12,5 km noteerde het Nederlands-Belgische duo uitstekende tussentijden, totdat 200 meter van de finish achter een heuvel een bocht opdoemde.

“We kwamen over de heuvel en ik wist dat we de bocht niet zouden halen. We gingen eraf en de auto begon te rollen”, haalt Mats van den Brand de film terug. “Martijn en ik konden ongedeerd uitstappen. En dat is een compliment waard aan M-Sport, want het was een harde crash. De Fiesta R2 Ecoboost is een ongelooflijk sterke auto.” Zo eindigde de seizoensfinale abrupt en in een grote teleurstelling.

‘Doet me zeer’
“Mijn plan was om me te laten zien op de asfaltproeven tijdens de laatste twee dagen van de rally”, aldus Mats, die al eerder zijn talent toonde op asfalt met een tweede plaats in de Drive Dmack Fiesta Trophy tijdens de WK-rally van Duitsland. “De kans op een tweede podiumfinish was nu ineens verkeken en dat doet me nog het meeste zeer.”

Bij zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe overheerste eveneens de teleurstelling: “Onze eerste seizoen in de Drive Dmack Fiesta Trophy is niet geëindigd zoals we wensten. De crash was heftig en ik ben opgelucht dat we zonder letsel uit zijn gestapt. Als ik de balans opmaak, dan is het een jaar geweest met ups en downs, waarin we heel veel hebben geleerd.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
 
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
13 oktober 2015
13 okt 2015

Mats van den Brand wacht gravel én asfalt in WK-rally van Spanje

Verkooijen Rally Sport-coureur Mats van den Brand wacht in Spanje een bijzondere uitdaging. Tijdens de Rallyracc Rally de Espana wordt op twee verschillende ondergronden gereden: vrijdags overwegend op onverhard, de laatste twee dagen op asfalt. Om deze reden zijn dubbele punten te verdienen tijdens de seizoensafsluiter van de Drive Dmack Fiesta Trophy, de kweekvijver voor internationaal rallytalent.

Na de sterke tweede plaats in de WK-rally van Duitsland is KNAF-talent Mats van den Brand tot op het bot gemotiveerd om tijdens de WK-wedstrijd rondom Barcelona en Salou de stijgende lijn door te trekken. “Ik wil het seizoen afsluiten met een goede wedstrijd en als beste rookie eindigen in het eindklassement”, zegt de 24-jarige coureur uit Sint-Oedenrode. “Afgelopen weekeinde heb ik nog een NK-rally gereden en in de simulator getraind.”

Spaanse F1 Grand Prix
De rally met twee gezichten opent op donderdagavond met een straatproef in de bergen van Barcelona, op de wegen waar in vroeger tijden vier keer de Spaanse F1 Grand Prix werd verreden. Op vrijdag wacht overwegend gravel, al krijgen Mats en zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe op de 35,68 km lange klassementsproef Terra Alta ook asfalt voor de kiezen.

Zowel tijdens de showproef als tijdens de eerste volledige dag rijden alle equipes in de Drive Dmack Fiesta Trophy met een Ford Fiesta R2 1.0 Ecoboost in gravel setting. Vrijdag ’s avonds worden de auto’s in razend tempo klaargestoomd voor het rijden op asfalt en voorzien van andere remmen, wielen en ophanging. Na de eerste negen proeven eindigt het eerste deel van de wedstrijd en worden tevens de eerste kampioenschapspunten uitgedeeld.

Op zaterdag en zondag gaat de Rallyracc Rally de Espana verder als asfaltrally waarin opnieuw volledige kampioenschapspunten zijn te verdienen voor Mats, Martijn en hun negen concurrenten. De uitdaging ligt in het snel aanpassen van de rijstijl, want rijden op asfalt en gravel zijn twee totaal verschillende disciplines. “Op gravel moet je bijvoorbeeld minder agressief remmen en de auto meer de bochten in laten rollen”, legt het KNAF-talent uit.

‘Quote’
De laatste twee dagen vormen bloedsnelle, brede en gladde asfaltwegen het strijdtoneel, waarbij Mats en Martijn onder meer de fameuze El Molar hairpin zullen bedwingen. Rondom deze krappe haakse bocht staan ieder jaar duizenden fans de rallyrijders toe te juichen. De Spaanse ronde van het WK telt in totaal 23 klassementsproeven goed voor 331,25 km op snelheid.

“Ik wil proberen om op gravel bij de beste vier te zitten om van daaruit verder op te klimmen zodra de rally verder gaat op asfalt. Ik heb leren rallyrijden op asfalt, dus daar heb ik de beste papieren voor een top 3 finish” , ontvouwt Mats zijn ambities. “Ik kijk uit naar de laatste twee dagen: de wegen zijn snel, vloeiend en breed. Het is als circuitrijden en dat ligt me als ex-karter wel.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
12 oktober 2015
12 okt 2015

Erwin Klippel geeft titel glans met zege in GTC Rally

De GTC Rally in en rond Etten-Leur vormde de afsluiting van het seizoen voor de Nissan 350Z Rally Challenge en was de voorlaatste ronde van het Nederlands Rallykampioenschap. Met 16 klassementsproeven over twee dagen verspreid en met de befaamde ’Hel van Achtmaal’ is deze Brabantse klassieker een vaste waarde in het Nederlands Rallykampioenschap. Toch trok de rally dit jaar slechts 36 deelnemende equipes. Met Hans Weijs jr. in zijn R5 Ford Fiesta was er wel een primeur: dit was de eerste overwinning voor een R5 auto en deze klasse wint aan populariteit. Echt populair is echter de Nissan 350Z Rally Challenge. Bijna een kwart van het deelnemersveld van de GTC Rally werd gevormd door de spectaculaire achterwiel aangedreven Nissan’s met 300 pk onder de kap. Erwin Klippel, die in Hellendoorn al zijn titel veilig stelde, zegevierde in zijn thuisrally en gaf zo zijn kampioenschap glans.

Na een spannende strijd was het zaterdagavond Hans Weijs jr. die met zijn Belgische navigator Bjorn Degandt als winnaar in Etten-Leur het finishpodium van de GTC Rally op reed. Hans Weijs jr. werd zo de eerste winnaar van een Nederlandse rally met een R5 auto, de klasse van de toekomst. Tweede werd Jasper van den Heuvel in zijn Mitsubishi en hij werd daarmee de nieuwe Nederlandse Rallykampioen. Met nog een rally te gaan (Twente Rally) is hij niet meer te achterhalen in de titelstrijd.

Nissan 350Z Rally Challenge
In de GTC Rally kwamen 8 Nissan equipes aan de start; zeven deelnemers aan de Nissan 350Z Rally Challenge plus Theo van den Berg en Etienne Struijs, die voor de gelegenheid hun Nissan 350Z weer eens van ‘stal’ haalden. Nadat in Hellendoorn een groot aantal Nissan-equipes met schade uitviel hadden alle teams hard gewerkt om de auto’s weer tiptop aan de start te krijgen. En zeven auto’s haalden ook de finish. Alleen Antoine Biesheuvel moest (wederom) opgeven, nadat de bout van zijn differentieel afbrak op de negende klassementsproef. Tot dan was Biesheuvel in een hevige strijd verwikkeld met Erwin Klippel. Achter dit strijdende duo was het Theo van den Berg die ondanks ruim een jaar zonder rallysport het tempo nog enigszins kon bijbenen. Arjan Heijstek werd uiteindelijk tweede van de cup-deelnemers en pakte daarmee de derde plaats in het eindklassement. Stijn van Bree kwam vrijdagavond hard in aanraking met een container, maar wist de rally toch uit te rijden en eindigde daardoor op de tweede plaats in de titelstrijd, achter Klippel. Gerard Tijink maakte opnieuw een sterke indruk, terwijl Roel van der Zanden zichtbaar genoot achter het stuur van zijn Nissan. Diter Toprek verloor vrijdagavond veel tijd door een kapot differentieel, maar kon zaterdag weer meedraaien in de sportieve strijd die in de Nissan 350Z Rally Challenge werd geleverd.

Uitslag GTC Rally
1. Hans Weijs jr./Bjorn Degandt, Ford Fiesta R5, 1 uur 43 min 10,9 sec
2. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker, Mitsubishi Lancer Evo, op 17,5 sec
3. Antoine van Ballegooijen/Johan Findhammer, Mitsubishi Lancer Evo, op 3 min 59,1 sec
14. Erwin Klippel/Jouri Dockx, Nissan 350Z, op 10 min 20,5 sec
15. Theo van den Berg/Etienne Struijs, Nissan 350Z, op 11 min 57,9 sec *
17. Arjan Heijstek/Carina van Westen, Nissan 350Z, op 19 min 17,2 sec
18. Gerard Tijink/Tim Rietveld, Nissan 350Z, op 19 min 28,6 sec
19. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande, Nissan 350Z, op 20 min 18,5 sec
21. Stijn van Bree/Marco Schillemans, Nissan 350Z, op 23 min 58,3 sec
25. Diter Toprek/Dennis Lippens, Nissan 350Z, op 37 min 25,4 sec
— Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde, Nissan 350Z, uitgevallen
* Buiten mededinging

In totaal gingen er 36 equipes van start en kwamen er 28 aan de finish in Etten-Leur.

Eindstand Nissan 350Z Rally Challenge (na 6 wedstrijden)*

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Erwin Klippel

23

35

35

35

28

35

191

2.

Stijn van Bree

21

25

30

30

5

18

129

3.

Arjan Heijstek

16

19

23

23

–

28

109

4.

Roel van der Zanden

5

28

19

16

5

19

92

5.

Antoine Biesheuvel

28

5

5

5

35

5

83

6.

Diter Toprek

12

16

16

14

5

14

77

7.

Gerard Tijink

13

14

5

13

5

23

73

8.

Matthias Boon

35

5

5

5

–

–

50

9.

Henk Westerbeek

16

5

–

21

–

–

42

* Stand onder voorbehoud.

Deelnemers
De 7 deelnemende equipes aan de 350Z Rally Challenge die tijdens de GTC Rally in actie kwamen aan het woord (op klassement):

Erwin Klippel/Jouri Dockx (1e)
Met zijn zege in de GTC Rally gaf Erwin Klippel zijn titel in de Nissan 350Z Rally Challenge extra glans: “In mijn thuisrally winnen is natuurlijk prachtig en het ging ook erg goed.” In het begin leek het weer op een secondenstrijd met Antoine Biesheuvel uit te draaien: “Het was stuivertje wisselen met Biesheuvel, maar toen hij uitviel lag ik gelukkig al aan de leiding – ik heb de zege dus zeker niet cadeau gekregen,” aldus Klippel, die het seizoen in de GTC Rally afsloot. “Dit is een mooi einde aan een mooi seizoen,” aldus de terechte winnaar en kampioen in de Nissan 350Z Rally Challenge.

Arjan Heijstek/Carina van Westen (2e)
Aan de finish van de GTC Rally wist Arjan Heijstek het zeker: “Dat ik derde ben geworden in de cup doet mij meer dan de tweede plek vorig jaar.” Daarmee sloot Heijstek het seizoen mooi af. “We hebben een fijne rally gereden. Carina gaf mij het vertrouwen en daardoor konden we een goed tempo rijden.” Zelfs vrijdagavond in het donker en de mist viel het voor Heijstek, die nachtblind is, reuze mee: “Ik had wel wat vrees voor die proeven, maar het ging eigenlijk toch boven verwachting. En zaterdag konden we een goed tempo aan de dag leggen. Kortom, ik ben zeer tevreden!”

Gerard Tijink/Tim Rietveld (3e)
Ook Gerard Tijink’s eerste reactie na de finish was dat hij zeer tevreden kon terugkijken op de GTC Rally: “Vooral zaterdag hebben we super kunnen rijden. En vergeet niet dat het zowel voor mijn navigator Tim als voor mij hier heel onbekend terrein is; daar moesten we zeker vrijdagavond in de mist erg veel rekening mee houden en toen zaten we niet helemaal lekker in ons ritme.” Zaterdag was Tijink vooral te spreken over de hoge snelheid passages: “Die zijn prachtig en daar hebben we weer veel ervaring opgedaan en die hebben we nodig, want in de Twente Rally gaan we een flinke stap hogerop: we gaan dan met de winnende Ford Fiesta R5 van Hans Weijs rijden,” onthulde Gerard Tijink een mooi nieuwtje!

Roel van der Zanden/Ilse van de Sande (4e)
Voor Roel van der Zanden is er nog wat om over na te denken na zijn optreden in de GTC Rally: “Want we hebben fijn gereden en het erg naar ons zin gehad. En we hadden ook het idee dat we aardige tijden reden, maar die vielen in werkelijkheid een beetje tegen,” aldus de altijd positief ingestelde Van der Zanden. Wellicht dat de motor van de Nissan 350Z van Roel van der Zanden wat minder vermogen levert dan van de concurrenten: “Dat zou het kunnen zijn ja; daarom gaan we van de winter een nieuwe motor inbouwen, maar eerst gaan we 100% voor ons plezier nog het seizoen afsluiten in Twente, ondanks het feit dat die niet meer meetelt voor de cup.”

Stijn van Bree/Marco Schillemans (5e)
“Wat een super vette rally is de GTC toch,” was het lovende commentaar van Stijn van Bree, nadat hij als 5e was geëindigd in de West Brabantse rally en daarmee zijn tweede plaats in de titelstrijd had veilig gesteld. “De proeven hier zijn echt prachtig; dit is wat mij betreft de mooiste rally van Nederland!” Van Bree was ook zeer te spreken over de Nissan 350Z Rally Challenge: “Dit is een geweldige cup; de sfeer is goed, de Nissan is een prachtige auto om mee te rijden en het is allemaal goed geregeld. En Erwin Klippel en Jouri Dockx zijn superkampioenen – zij hebben de titel dubbel en dwars verdiend.”

Diter Toprek/Dennis Lippens (6e)
Nadat Diter Toprek in Hellendoorn zonder een meter gereden te hebben al uitviel ontbrak het hem aan wedstrijdritme. “Dat was wel even lastig. En vervolgens hadden we vrijdagavond al vrij snel een serieus probleem. Bij de start van ‘Achtmaal’ bleek dat we een olielekkage in het differentieel hadden. En dat speelde ons parten. We haalden met veel vertraging nog wel de finish van die proef, maar vielen kort daarna uit. Gelukkig konden we een nieuw diff monteren en zaterdag alsnog van start,” aldus Toprek. Zaterdag hervond Diter Toprek zijn ritme: “Het klassement was geen doel meer, maar wij hebben met erg veel plezier gereden op de prachtige proeven. Daarmee konden we het seizoen op een positieve wijze afsluiten.”

Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde (uitgevallen)
Zoals al drie keer eerder dit seizoen was het de equipe Biesheuvel/Van den Einde opnieuw niet gegund; na 8 proeven felle strijd te hebben geleverd met Erwin Klippel/Jouri Dockx viel het doek: “De bevestigingsbout van het differentieel begaf het en dat betekende einde verhaal,” aldus Antoine Biesheuvel. De strijd begon al meteen vrijdagavond na de start en Klippel en Biesheuvel gaven elkaar geen duimbreed toe. In het donker en de mist was het glad en waren de rempunten lastig in te schatten, maar Biesheuvel was gemotiveerd en sloot de eerste dag af in leidende positie, met 0,7 seconde voorsprong op Klippel! “Ik had echt mijn zinnen gezet op de overwinning; die van Hellendoorn betekende al veel voor mij en in de GTC wilde ik ook graag Erwin Klippel voor blijven. Maar het mocht niet zo zijn.”

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 20 of 33«‹1819202122›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Mooie finish voor VDZ Racing in Hellendoorn Rally
  • VDZ Racing pakt de draad weer op in de Eurol Hellendoorn Rally
  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing

Archief

  • september 2025
  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Mooie finish voor VDZ Racing in Hellendoorn Rally18 september 2025 - 07:18
  • VDZ Racing pakt de draad weer op in de Eurol Hellendoorn Rally9 september 2025 - 08:04
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi