VDZ-Racing

  • Home
  • Nieuws
  • Foto
  • Video
  • Palmares
  • Sponsors
  • Club van 100
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
26 oktober 2015
26 okt 2015

Rallyseizoen eindigt in teleurstelling voor KNAF Talent First coureur Mats van den Brand

Op de openingsavond noteerde Mats van den Brand met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe de snelste tijd van alle deelnemers aan de Drive Dmack Fiesta Trophy. Enkele uren later maakte een crash op de derde klassementsproef een einde aan hun optreden in de WK-rally van Spanje. “Ik ben enorm teleurgesteld. Mijn doel was om het seizoen goed te eindigen”, vertelde de 24-jarige rallyrijder openhartig. “Ik ben er zo ziek van.”

In de straten van Barcelona rondom de berg Montjuich gaf het KNAF-talent op donderdagavond meteen blijk van zijn ambities. Met zijn snelste tijd op de showproef vergaarde Mats direct een bonuspunt. Een welkom geschenk in de jacht op de rookie-titel binnen de Drive Dmack Fiesta Trophy, de kweekvijver voor internationaal rallytalent.

Sterke auto
De wedstrijd vervolgde vrijdagochtend op het gravel rondom Salou. Op de openingsproef van de dag klokten Mats en Martijn een vierde tijd in een veld met 9 concurrerende equipes, ondanks kleine problemen met de rembalans. Op de derde proef van 12,5 km noteerde het Nederlands-Belgische duo uitstekende tussentijden, totdat 200 meter van de finish achter een heuvel een bocht opdoemde.

“We kwamen over de heuvel en ik wist dat we de bocht niet zouden halen. We gingen eraf en de auto begon te rollen”, haalt Mats van den Brand de film terug. “Martijn en ik konden ongedeerd uitstappen. En dat is een compliment waard aan M-Sport, want het was een harde crash. De Fiesta R2 Ecoboost is een ongelooflijk sterke auto.” Zo eindigde de seizoensfinale abrupt en in een grote teleurstelling.

‘Doet me zeer’
“Mijn plan was om me te laten zien op de asfaltproeven tijdens de laatste twee dagen van de rally”, aldus Mats, die al eerder zijn talent toonde op asfalt met een tweede plaats in de Drive Dmack Fiesta Trophy tijdens de WK-rally van Duitsland. “De kans op een tweede podiumfinish was nu ineens verkeken en dat doet me nog het meeste zeer.”

Bij zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe overheerste eveneens de teleurstelling: “Onze eerste seizoen in de Drive Dmack Fiesta Trophy is niet geëindigd zoals we wensten. De crash was heftig en ik ben opgelucht dat we zonder letsel uit zijn gestapt. Als ik de balans opmaak, dan is het een jaar geweest met ups en downs, waarin we heel veel hebben geleerd.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
 
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
13 oktober 2015
13 okt 2015

Mats van den Brand wacht gravel én asfalt in WK-rally van Spanje

Verkooijen Rally Sport-coureur Mats van den Brand wacht in Spanje een bijzondere uitdaging. Tijdens de Rallyracc Rally de Espana wordt op twee verschillende ondergronden gereden: vrijdags overwegend op onverhard, de laatste twee dagen op asfalt. Om deze reden zijn dubbele punten te verdienen tijdens de seizoensafsluiter van de Drive Dmack Fiesta Trophy, de kweekvijver voor internationaal rallytalent.

Na de sterke tweede plaats in de WK-rally van Duitsland is KNAF-talent Mats van den Brand tot op het bot gemotiveerd om tijdens de WK-wedstrijd rondom Barcelona en Salou de stijgende lijn door te trekken. “Ik wil het seizoen afsluiten met een goede wedstrijd en als beste rookie eindigen in het eindklassement”, zegt de 24-jarige coureur uit Sint-Oedenrode. “Afgelopen weekeinde heb ik nog een NK-rally gereden en in de simulator getraind.”

Spaanse F1 Grand Prix
De rally met twee gezichten opent op donderdagavond met een straatproef in de bergen van Barcelona, op de wegen waar in vroeger tijden vier keer de Spaanse F1 Grand Prix werd verreden. Op vrijdag wacht overwegend gravel, al krijgen Mats en zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe op de 35,68 km lange klassementsproef Terra Alta ook asfalt voor de kiezen.

Zowel tijdens de showproef als tijdens de eerste volledige dag rijden alle equipes in de Drive Dmack Fiesta Trophy met een Ford Fiesta R2 1.0 Ecoboost in gravel setting. Vrijdag ’s avonds worden de auto’s in razend tempo klaargestoomd voor het rijden op asfalt en voorzien van andere remmen, wielen en ophanging. Na de eerste negen proeven eindigt het eerste deel van de wedstrijd en worden tevens de eerste kampioenschapspunten uitgedeeld.

Op zaterdag en zondag gaat de Rallyracc Rally de Espana verder als asfaltrally waarin opnieuw volledige kampioenschapspunten zijn te verdienen voor Mats, Martijn en hun negen concurrenten. De uitdaging ligt in het snel aanpassen van de rijstijl, want rijden op asfalt en gravel zijn twee totaal verschillende disciplines. “Op gravel moet je bijvoorbeeld minder agressief remmen en de auto meer de bochten in laten rollen”, legt het KNAF-talent uit.

‘Quote’
De laatste twee dagen vormen bloedsnelle, brede en gladde asfaltwegen het strijdtoneel, waarbij Mats en Martijn onder meer de fameuze El Molar hairpin zullen bedwingen. Rondom deze krappe haakse bocht staan ieder jaar duizenden fans de rallyrijders toe te juichen. De Spaanse ronde van het WK telt in totaal 23 klassementsproeven goed voor 331,25 km op snelheid.

“Ik wil proberen om op gravel bij de beste vier te zitten om van daaruit verder op te klimmen zodra de rally verder gaat op asfalt. Ik heb leren rallyrijden op asfalt, dus daar heb ik de beste papieren voor een top 3 finish” , ontvouwt Mats zijn ambities. “Ik kijk uit naar de laatste twee dagen: de wegen zijn snel, vloeiend en breed. Het is als circuitrijden en dat ligt me als ex-karter wel.”

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Officiele pagina WK Rally: www.wrc.com
Officiele pagina Drive Dmack Fiesta Trophy: www.drivedmackfiestatrophy.com
Facebook Mats van den Brand: fb.com/matsvdbrand
Facebook Martijn Wydeaghe: fb.com/martijn.wydaeghe
Facebook KNAF Talent First: fb.com/knaf-talent-first/328649623840708
Facebook Verkooijen Rally Sport: fb.com/verkooijenrallysport

Foto’s: Bas ter Haar Romeny

in Nieuws /by Joris/#permalink
12 oktober 2015
12 okt 2015

Erwin Klippel geeft titel glans met zege in GTC Rally

De GTC Rally in en rond Etten-Leur vormde de afsluiting van het seizoen voor de Nissan 350Z Rally Challenge en was de voorlaatste ronde van het Nederlands Rallykampioenschap. Met 16 klassementsproeven over twee dagen verspreid en met de befaamde ’Hel van Achtmaal’ is deze Brabantse klassieker een vaste waarde in het Nederlands Rallykampioenschap. Toch trok de rally dit jaar slechts 36 deelnemende equipes. Met Hans Weijs jr. in zijn R5 Ford Fiesta was er wel een primeur: dit was de eerste overwinning voor een R5 auto en deze klasse wint aan populariteit. Echt populair is echter de Nissan 350Z Rally Challenge. Bijna een kwart van het deelnemersveld van de GTC Rally werd gevormd door de spectaculaire achterwiel aangedreven Nissan’s met 300 pk onder de kap. Erwin Klippel, die in Hellendoorn al zijn titel veilig stelde, zegevierde in zijn thuisrally en gaf zo zijn kampioenschap glans.

Na een spannende strijd was het zaterdagavond Hans Weijs jr. die met zijn Belgische navigator Bjorn Degandt als winnaar in Etten-Leur het finishpodium van de GTC Rally op reed. Hans Weijs jr. werd zo de eerste winnaar van een Nederlandse rally met een R5 auto, de klasse van de toekomst. Tweede werd Jasper van den Heuvel in zijn Mitsubishi en hij werd daarmee de nieuwe Nederlandse Rallykampioen. Met nog een rally te gaan (Twente Rally) is hij niet meer te achterhalen in de titelstrijd.

Nissan 350Z Rally Challenge
In de GTC Rally kwamen 8 Nissan equipes aan de start; zeven deelnemers aan de Nissan 350Z Rally Challenge plus Theo van den Berg en Etienne Struijs, die voor de gelegenheid hun Nissan 350Z weer eens van ‘stal’ haalden. Nadat in Hellendoorn een groot aantal Nissan-equipes met schade uitviel hadden alle teams hard gewerkt om de auto’s weer tiptop aan de start te krijgen. En zeven auto’s haalden ook de finish. Alleen Antoine Biesheuvel moest (wederom) opgeven, nadat de bout van zijn differentieel afbrak op de negende klassementsproef. Tot dan was Biesheuvel in een hevige strijd verwikkeld met Erwin Klippel. Achter dit strijdende duo was het Theo van den Berg die ondanks ruim een jaar zonder rallysport het tempo nog enigszins kon bijbenen. Arjan Heijstek werd uiteindelijk tweede van de cup-deelnemers en pakte daarmee de derde plaats in het eindklassement. Stijn van Bree kwam vrijdagavond hard in aanraking met een container, maar wist de rally toch uit te rijden en eindigde daardoor op de tweede plaats in de titelstrijd, achter Klippel. Gerard Tijink maakte opnieuw een sterke indruk, terwijl Roel van der Zanden zichtbaar genoot achter het stuur van zijn Nissan. Diter Toprek verloor vrijdagavond veel tijd door een kapot differentieel, maar kon zaterdag weer meedraaien in de sportieve strijd die in de Nissan 350Z Rally Challenge werd geleverd.

Uitslag GTC Rally
1. Hans Weijs jr./Bjorn Degandt, Ford Fiesta R5, 1 uur 43 min 10,9 sec
2. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker, Mitsubishi Lancer Evo, op 17,5 sec
3. Antoine van Ballegooijen/Johan Findhammer, Mitsubishi Lancer Evo, op 3 min 59,1 sec
14. Erwin Klippel/Jouri Dockx, Nissan 350Z, op 10 min 20,5 sec
15. Theo van den Berg/Etienne Struijs, Nissan 350Z, op 11 min 57,9 sec *
17. Arjan Heijstek/Carina van Westen, Nissan 350Z, op 19 min 17,2 sec
18. Gerard Tijink/Tim Rietveld, Nissan 350Z, op 19 min 28,6 sec
19. Roel van der Zanden/Ilse van de Sande, Nissan 350Z, op 20 min 18,5 sec
21. Stijn van Bree/Marco Schillemans, Nissan 350Z, op 23 min 58,3 sec
25. Diter Toprek/Dennis Lippens, Nissan 350Z, op 37 min 25,4 sec
— Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde, Nissan 350Z, uitgevallen
* Buiten mededinging

In totaal gingen er 36 equipes van start en kwamen er 28 aan de finish in Etten-Leur.

Eindstand Nissan 350Z Rally Challenge (na 6 wedstrijden)*

#

Rijder

Tank S

Putten

ELE

Vechtdal

Hell.

GTC

TOTAAL

1.

Erwin Klippel

23

35

35

35

28

35

191

2.

Stijn van Bree

21

25

30

30

5

18

129

3.

Arjan Heijstek

16

19

23

23

–

28

109

4.

Roel van der Zanden

5

28

19

16

5

19

92

5.

Antoine Biesheuvel

28

5

5

5

35

5

83

6.

Diter Toprek

12

16

16

14

5

14

77

7.

Gerard Tijink

13

14

5

13

5

23

73

8.

Matthias Boon

35

5

5

5

–

–

50

9.

Henk Westerbeek

16

5

–

21

–

–

42

* Stand onder voorbehoud.

Deelnemers
De 7 deelnemende equipes aan de 350Z Rally Challenge die tijdens de GTC Rally in actie kwamen aan het woord (op klassement):

Erwin Klippel/Jouri Dockx (1e)
Met zijn zege in de GTC Rally gaf Erwin Klippel zijn titel in de Nissan 350Z Rally Challenge extra glans: “In mijn thuisrally winnen is natuurlijk prachtig en het ging ook erg goed.” In het begin leek het weer op een secondenstrijd met Antoine Biesheuvel uit te draaien: “Het was stuivertje wisselen met Biesheuvel, maar toen hij uitviel lag ik gelukkig al aan de leiding – ik heb de zege dus zeker niet cadeau gekregen,” aldus Klippel, die het seizoen in de GTC Rally afsloot. “Dit is een mooi einde aan een mooi seizoen,” aldus de terechte winnaar en kampioen in de Nissan 350Z Rally Challenge.

Arjan Heijstek/Carina van Westen (2e)
Aan de finish van de GTC Rally wist Arjan Heijstek het zeker: “Dat ik derde ben geworden in de cup doet mij meer dan de tweede plek vorig jaar.” Daarmee sloot Heijstek het seizoen mooi af. “We hebben een fijne rally gereden. Carina gaf mij het vertrouwen en daardoor konden we een goed tempo rijden.” Zelfs vrijdagavond in het donker en de mist viel het voor Heijstek, die nachtblind is, reuze mee: “Ik had wel wat vrees voor die proeven, maar het ging eigenlijk toch boven verwachting. En zaterdag konden we een goed tempo aan de dag leggen. Kortom, ik ben zeer tevreden!”

Gerard Tijink/Tim Rietveld (3e)
Ook Gerard Tijink’s eerste reactie na de finish was dat hij zeer tevreden kon terugkijken op de GTC Rally: “Vooral zaterdag hebben we super kunnen rijden. En vergeet niet dat het zowel voor mijn navigator Tim als voor mij hier heel onbekend terrein is; daar moesten we zeker vrijdagavond in de mist erg veel rekening mee houden en toen zaten we niet helemaal lekker in ons ritme.” Zaterdag was Tijink vooral te spreken over de hoge snelheid passages: “Die zijn prachtig en daar hebben we weer veel ervaring opgedaan en die hebben we nodig, want in de Twente Rally gaan we een flinke stap hogerop: we gaan dan met de winnende Ford Fiesta R5 van Hans Weijs rijden,” onthulde Gerard Tijink een mooi nieuwtje!

Roel van der Zanden/Ilse van de Sande (4e)
Voor Roel van der Zanden is er nog wat om over na te denken na zijn optreden in de GTC Rally: “Want we hebben fijn gereden en het erg naar ons zin gehad. En we hadden ook het idee dat we aardige tijden reden, maar die vielen in werkelijkheid een beetje tegen,” aldus de altijd positief ingestelde Van der Zanden. Wellicht dat de motor van de Nissan 350Z van Roel van der Zanden wat minder vermogen levert dan van de concurrenten: “Dat zou het kunnen zijn ja; daarom gaan we van de winter een nieuwe motor inbouwen, maar eerst gaan we 100% voor ons plezier nog het seizoen afsluiten in Twente, ondanks het feit dat die niet meer meetelt voor de cup.”

Stijn van Bree/Marco Schillemans (5e)
“Wat een super vette rally is de GTC toch,” was het lovende commentaar van Stijn van Bree, nadat hij als 5e was geëindigd in de West Brabantse rally en daarmee zijn tweede plaats in de titelstrijd had veilig gesteld. “De proeven hier zijn echt prachtig; dit is wat mij betreft de mooiste rally van Nederland!” Van Bree was ook zeer te spreken over de Nissan 350Z Rally Challenge: “Dit is een geweldige cup; de sfeer is goed, de Nissan is een prachtige auto om mee te rijden en het is allemaal goed geregeld. En Erwin Klippel en Jouri Dockx zijn superkampioenen – zij hebben de titel dubbel en dwars verdiend.”

Diter Toprek/Dennis Lippens (6e)
Nadat Diter Toprek in Hellendoorn zonder een meter gereden te hebben al uitviel ontbrak het hem aan wedstrijdritme. “Dat was wel even lastig. En vervolgens hadden we vrijdagavond al vrij snel een serieus probleem. Bij de start van ‘Achtmaal’ bleek dat we een olielekkage in het differentieel hadden. En dat speelde ons parten. We haalden met veel vertraging nog wel de finish van die proef, maar vielen kort daarna uit. Gelukkig konden we een nieuw diff monteren en zaterdag alsnog van start,” aldus Toprek. Zaterdag hervond Diter Toprek zijn ritme: “Het klassement was geen doel meer, maar wij hebben met erg veel plezier gereden op de prachtige proeven. Daarmee konden we het seizoen op een positieve wijze afsluiten.”

Antoine Biesheuvel/Frans van den Einde (uitgevallen)
Zoals al drie keer eerder dit seizoen was het de equipe Biesheuvel/Van den Einde opnieuw niet gegund; na 8 proeven felle strijd te hebben geleverd met Erwin Klippel/Jouri Dockx viel het doek: “De bevestigingsbout van het differentieel begaf het en dat betekende einde verhaal,” aldus Antoine Biesheuvel. De strijd begon al meteen vrijdagavond na de start en Klippel en Biesheuvel gaven elkaar geen duimbreed toe. In het donker en de mist was het glad en waren de rempunten lastig in te schatten, maar Biesheuvel was gemotiveerd en sloot de eerste dag af in leidende positie, met 0,7 seconde voorsprong op Klippel! “Ik had echt mijn zinnen gezet op de overwinning; die van Hellendoorn betekende al veel voor mij en in de GTC wilde ik ook graag Erwin Klippel voor blijven. Maar het mocht niet zo zijn.”

Foto: Edwin Hengelman/www.eventandsportnews.eu

in Nieuws /by Joris/#permalink
12 oktober 2015
12 okt 2015

Persbericht: Tevreden gezichten bij VDZ Racing na finish in GTC Rally

Afgelopen vrijdag en zaterdag vond in en om Etten-Leur de GTC Rally plaats. VDZ Racing, met coureur Roel van der Zanden en navigatrice Ilse van de Sande, stond met de volledig herstelde Nissan 350Z ook aan de start. Dit alles dankzij het fantastische werk dat in slechts enkele weken door het gereduceerde serviceteam onder leiding van Roland van Drongelen na de klapper in Hellendoorn is uitgevoerd. Hierdoor waren er zaterdagavond op de finish louter lachende gezichten te zien na een enerverende GTC Rally. Roel en Ilse veroverden een 19e plaats overall en een vierde plaats in de Nissan 350Z Challenge, wat resulteert in de 4e plaats in het kampioenschap van de Challenge. Voor de navigators is er een apart klassement, en omdat concurrent Arjan Heijstek met diverse navigatrices heeft gereden, is Ilse 3e geworden in dit klassement.

Voorafgaand aan de start vrijdagavond werd finishen al als doel aangegeven. Daardoor was de opening voorzichtig. Na de eerste 3 klassementsproeven stond de equipe op de vierde plaats, na leuke gevechten met concurrenten Arjan Heijstek / Carina van Westen en Gerard Tijink / Tim Rietveld. Vooraan vochten Erwin Klippel / Jouri Dockx en Antoine Biesheuvel / Frans van den Einde hun eigen strijd uit. Stijn van Bree / Marco Schillemans gingen op de 3e proef (Achtmaal De Hel) in de fout, waardoor VDZ Racing met de concurrenten een plekje naar boven schoof. De eerste avond werd afgesloten op de 4e plaats met mogelijkheden voor een podiumplaats.

De eerste proeven op zaterdag verliepen qua resultaat niet naar wens. Ondanks dat de equipe het gevoel had dat er sterk werd gereden was dit niet aan de tijden te zien. Al langere tijd heeft het team het vermoeden dat de motor misschien vermogen tekort komt. Een test op een vermogensbank zal dit moeten uitwijzen. Vanaf de 11e proef (Etten-Leur centrum) werden de tijden weer beter met een mooie 3e tijd op deze industrieproef. Er werd ook nog erg sterk gereden op de laatste proeven in het donker. Het was echter niet voldoende om aan het einde van de rally een podiumplaats te bemachtigen. Het hoofddoel -finishen- was wel bereikt en vooral dat telt!

Roel: “Ik ben Roland en de rest super dankbaar voor het werk wat ze in de auto hebben gestoken zodat wij weer bij deze wedstrijd aanwezig konden zijn. Het kostte natuurlijk moeite, zeker in het donker en de mist, om het tempo weer op te pakken. Gelukkig hadden Ilse en ik snel de slag weer te pakken en konden we met vertrouwen rond rijden. Ons doel voor dit jaar is toch in ieder geval voor de helft bereikt. Ilse naar een mooie 3e navigator in de 350Z Challenge gereden en ik ben op de 4e plaats bij de rijders blijven steken. Ondanks alle pech die we dit jaar hebben gehad is dat alsnog ons beste resultaat tot nu toe! Nu maken we ons klaar voor de laatste rally van het jaar in Hengelo. Hier maken we nog kans op een eerste plaats in het SKEG kampioenschap. Ook het NK en het Rally Club Holland kampioenschap zal hier pas beslist worden dus nog spanning genoeg! Ondertussen proberen we in kaart te brengen waarom het tempo er de laatste wedstrijden niet in lijkt te zitten en gaan er aan werken om dit voor volgend jaar weer op te lossen.”

Ilse: “Ondanks dat de GTC rally plaats vond in oktober, lagen de proeven er erg mooi bij. We hebben alle proeven kunnen rijden en dat maak je niet altijd mee. Het was voor ons weer even inkomen na de crash in Hellendoorn, maar gelukkig kwam het vertrouwen snel terug en konden we het tempo al snel genoeg weer opbouwen. We hebben hier en daar wel wat momentjes gehad, maar op een lekke band na vrijwel een probleemloze rally gereden. Toen de finish van de laatste KP in het zicht was, was er toch wel een momentje van vreugde en toen we de finish eenmaal gepasseerd waren was het moment compleet. Finishen was ons doel voor de GTC rally en die hebben we toch maar mooi bereikt! Nu op naar de volgende rally, waar we het seizoen zullen afsluiten!”

De Nissan 350Z Challenge zit er voor 2015 op, VDZ Racing zal echter op 1 november aanstaande nog deelnemen aan de Twente Rally in en rondom Hengelo.

VDZ Racing is natuurlijk ook altijd op zoek naar gedreven mensen die graag dichter bij de rallysport willen komen. Wij zijn altijd op zoek naar monteurs en andere ondersteunende teamleden. Kennis van auto’s is niet direct noodzakelijk, wat nodig is leer je bij ons. Ben je geinteresseerd? Neem contact op via info@VDZracing.nl en kom eens een middag of avond kijken in de werkplaats.

Foto: Marije van der Vliet/MikeDeHigh.com

in Nieuws /by Joris/#permalink
5 oktober 2015
05 okt 2015

Persbericht: VDZ Racing met herstelde auto van start in de GTC Rally

Aankomend weekend vindt al weer de laatste rally plaats in de Nissan 350Z Challenge 2015. Na de klapper in Hellendoorn heeft het team van VDZ Racing de beste beentjes voor gezet en er voor gezorgd dat er weer een frisse Nissan 350Z aan de start staat in Etten-Leur. Coureur Roel van der Zanden (Sint-Oedenrode) en navigatrice Ilse van de Sande (Nuenen) hopen het seizoen in de Challenge goed af te kunnen sluiten met een mooi resultaat. Een podiumplaats zou helemaal fantastisch zijn, in de wedstrijd die VDZ Racing vorig jaar nog op zijn naam wist te schrijven.

De concurrentie zal echter moordend zijn in de Nissan 350Z Challenge. Er staan 8 350Z’s aan de start. Op vrijdagavond staan er 6 klassementsproeven op het programma, waarvan de waanzinnige proef De Nacht van Achtmaal (20,3 km) er natuurlijk weer uitspringt. Voorheen werd deze proef diep in de nachtelijke uren verreden wat het extra spannend maakte. Voor dit jaar is de opzet van de GTC Rally gewijzigd, naast een andere datum op de kalender (van juli naar oktober) is ook het tijdschema onder handen genomen. Waar voorheen het aantal proeven keurig over 2 dagen werd verdeeld (8 op vrijdag, 8 op zaterdag) zal dit jaar het zwaartepunt op de zaterdag komen te liggen (10 proeven). Omdat de herfst echter reeds is begonnen zal het spektakel echter zeker niet minder zijn ten opzichte van eerdere jaren!

Na de Hellendoorn Rally is alles uit de kast gehaald door het serviceteam om hier aan de start te kunnen verschijnen. Een prestatie van formaat, als je bekijkt wat de schade was. Daarnaast hebben door omstandigheden 2 leden van het team hun werkzaamheden neer moeten leggen. Des te meer respect voor Roland van Drongelen en Franklin Geerts die de zware taak op zich hebben genomen de auto weer helemaal in orde te maken. De neus van de auto had wel behoorlijk wat schade, deze is weer gericht en met de hulp van MEB Autoschade en Aben Reclame zijn ook de nodige plaatdelen weer van de juiste kleur en stickers voorzien. Daarbij kwam ook nog een zwaar beschadigde wielophanging die geheel gecontroleerd en grotendeels vervangen moest worden. Dit zijn allemaal zeer tijdrovende klussen maar dankzij het harde werk van de jongens zal de auto er dit weekend weer helemaal klaar voor staan!

Roel: “In eerste instantie leek de schade optisch nog mee te vallen, maar grondige inspectie deed anders blijken. De neus stond wat scheef en alle bekende schadebedrijven met de juiste trekbank in de buurt zaten vol! Gelukkig heeft Arjan Heijstek, een andere deelnemer in de cup en onze concurrent voor de 3e plaats in het kampioenschap, hier mee een oplossing voor gezocht. De auto kon daar direct naartoe en was de volgende dag al klaar. Nu is het aan Roland en Franklin om te zorgen dat de auto straks weer helemaal klaar staat voor de GTC. Ik vind het onvoorstelbaar hoe hard ze werken zodat wij met z’n allen weer goed voor de dag komen en kunnen gaan voor een mooie wedstrijd dit weekend. Bedankt jongens!”

Ilse: “Ik ben erg benieuwd wat we van de GTC Rally kunnen verwachten nu de rally in oktober verreden wordt. Andere jaren lagen de proeven er mooi bij toen de rally plaats vond in de zomer, maar dat is nu dit weekend maar afwachten. Omdat de GTC rally weer de eerste rally is na de crash in Hellendoorn 3 weken geleden zal het op de eerste proef weer even aftasten zijn, maar we zullen er weer vol voor gaan. Helaas had de auto toch iets meer schade dan we gehoopt hadden. De jongens van het serviceteam zijn op dit moment dan ook nog hard bezig om de auto klaar te krijgen voor de GTC, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen! Super jongens, bedankt!”

Alle informatie m.b.t. de GTC Rally:
Startnummer VDZ Racing: 24
Servicepark: Hermelijnweg 29, 4877 AE, Etten-Leur
Ceremoniële start: 9 oktober, 19:43 Startpodium, Markt, 4875 CB, Etten-Leur
Finish van de 1e etappe 10 oktober, 01:52
Herstart van de rally (1e deelnemer) etappe 2: 10 oktober, 09:30
Finish van de rally: 10 oktober, 19:30 Finishpodium, Heistraat, Etten-Leur

Foto: WiMo fotografie

in Nieuws /by Joris/#permalink
Page 20 of 32«‹1819202122›»

Meest recente berichten

  • Persbericht: Finish in 60e ELE Rally voor VDZ Racing leidt tot vrolijke gezichten
  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish

Archief

  • mei 2025
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • maart 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • oktober 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • oktober 2021
  • augustus 2021
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • oktober 2017
  • mei 2017
  • maart 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • juli 2013
  • juni 2013
  • mei 2013
  • maart 2013
  • juli 2012
  • mei 2012
  • april 2012
  • maart 2012
  • februari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • mei 2011

Nieuws

  • Persbericht: Na lange winterstop is VDZ Racing terug op de rallypaden tijdens de 60e ELE Rally22 mei 2025 - 09:00
  • Persbericht: Rallyseizoen 2024 eindigt in een domper voor VDZ Racing20 november 2024 - 08:37
  • Persbericht: Afsluiting rallyseizoen VDZ Racing in de Jack’s International Drenthe Rally12 november 2024 - 08:36
  • Persbericht: Enerverende Twente Rally voor VDZ Racing met uiteindelijk tóch een finish29 oktober 2024 - 11:30

Sitemap

  • Club van 100
  • Contact
  • Foto`s
  • Home
  • Nieuws
  • Palmares
  • Sponsors
  • Video

Categories

  • Foto`s
  • Geen categorie
  • Nieuws
  • palmares
  • Videos
  • youtube list
© Copyright - VDZ-Racing - Wordpress Premium Theme by Kriesi